Saijan, 65, epätoivo – Ei saa edes ulko-ovea auki: ”Hyppäänkö junan alle”
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3efc6b87-230f-4557-8573-75e…
Mun 90v äidillä sama ongelma, mutta kyllä se sitkeesti yrittämällä päivittäin ulkona käy
Kommentit (117)
Onko Ikä väärin? Miten helvetissä työikäinen voi olla noin avuton ja raihnas??
Vuokrasi kämpän sokkona ja vi tuiksi meni, yllätys.
Fäänssiä pystyyn
ja lettu ruutuun,
jos tienestiä
kaipaat. Minulta
ei heru latiakaan.
Olet pelkkä noubadi
minulle.
-vEla
Vanhenevan narsistin haastattelu. Kunnon uhriutuja huh huh.
"Ei, ei pääse," sanoo mummo eikä edes yritä mennä ovesta!🤣
Vierailija kirjoitti:
Onko Ikä väärin? Miten helvetissä työikäinen voi olla noin avuton ja raihnas??
Yli 40 vuotiaat naiset suoriutuvat useista lihaskuntotesteistä todella huonosti, näitä olivat muun muassa tasapaino-, punnerrus-, ponnistus-, kävely-, ja puristusvoimatestit, mutta myös heikommin jalannostosta ja kyykistymisestä.
Olen yli 10 vuotta työterveyshoitajana ihmetellyt sitä, että naisilla vaikeudet kyykistymisessä ja kyykystä ylösnousemisessa on todella yleistä. Tuki- ja liikuntaelinten sairaudet ovat yli 40-vuotiailla mielenterveys vaivojen jälkeen seuraavaksi yleisempiä, selkä-, niska-, olkapää- ja polvikipuja sekä kävelyvaikeuksia. Naisille tyypillinen on esimerkiksi polven nivelrikko.
Eilen tuntematon Savon mies
KERJÄSI TELEVISIOTA.
Emme ole koskaan jutelleet.
Uskomatonta. 🤨😬😑
Vuokrasin kauhukohteen
ennalta sitä näkemättä.
*Koska C-19 matkustuskiellot.
Kaikki oleellinen ja kriittinen
jätettiin kertomatta. Kaikki!
En olisi horroriin astunut kahta
kantapään mittaa, jos
olisin etukäteen tiennyt,
mihin infernoon joudun.
Mutta olen yhä hengissä.
Aivan jtn uskomatonta. Ei
kukaan muu olisi. E
Kun on elämässään tottunut saamaan kaiken muiden kustantamana eikä ole koskaan joutunut ponnistelemaan, voi oven avaaminenkin tuntua ylivoimaiselta, kuten yksi IL kommentoijista totesi.
Nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ehkä kokeilla selkä edellä ulosmenoa.
Ei tietenkään kannata kun on parempi ruikuttaa. V*tuttaa tuommoiset kitisijät, meillä oli yhdessä talossa niin tiukka ovi että minä menin selkä edellä siitä, vaan siitä pääsi kulkemaan myös naapuri pyörätuolilla eli oikeasti vammaispalvelujen alainen ihminen, muttei mikään ruikuttaja. Rollaattori ei tee ihmisestä liikuntavammaista
Vai että pitäisi sähköinen ovenavauskin saada.... voi Luoja. Onneksi tässä talossa ei ole
tuollaisia, vaikka muutama on kuollut vanhuuteenkin.
Toivottavasti saan myytyä
omistuskämpän, jonne
EN VOIKAAN MUUTTAA.
Pääsen takaisin etelään
ystävieni ja omaisteni
lähelle. Aloitan uuden
elämän. 'Libro blanco
de mi vida.' Tulin tänne
huippu-urheilijan fysiikalla
ja kunnolla. Jospa osan
siitä vielä saan takaisin..
Jää nähtäväksi.
~
Hyvää viikonloppua. x
Jaloissa ei MTN vikaa.
Stalkkauksen ja vainon
välttely.
Seksuaalinen häirintä.
E
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä?
Jokainen meistä tunnistaa työyhteisöstään ja suvustaan nämä pahimmat marttyyrit sitten jeesuksen.
Naiset, se lihaskunto ettet kohtaa Seijan kohtaloa.
Minun on mahdotonta muuttaa, sanoo nainen, joka on juuri muuttanut. Ei pysty kuulemma edes pakkaamaan mitään omia kamojaan. Miten tuntuu, että tässä on nyt jonkinlainen oman elämänsä Rosa Warski kyseessä?
Mä en tunne enää ketään
talostamme, enkä
ole koskaan puhunut
muusta kuin minulle
itsestäänselvyytenä
kuuluvien
rikøskorvausten saamisesta.
En liity mihinkään
junalaitureihin mlln tavalla.
Rakastan Elämää.
En tee iiämmää,
eikä minua portaat haittaa,
enkä hissiä ole pyytänyt.
Älkää keksikö
mielikuvitustarinoita. E
Porrassiivojana tullut muutama talo vastaan jossa raskas ulko ovi sit moni vanhus ei pääse etuoven kautta, kerran oli ihan sähkölukolla toimiva ovi, edessä etupuolella pyörätuolilla liikkuja jonka jalka kipsissä, yritti avata sillä sähkölukon avaimella oven mutta se avaimenreikä oli liian kaukana eikä ylettynyt, autoin sitten häntä ja työnsin samalla vähän matkaa hissill, kerroin että olen siivooja kun kyseli olenko tämän talon asukas, ties kuinka kauan hän oli yrittänyt saada ovea auki, onneksi hissi oli sentään tosi tilava että vaikka kaksikin pyörätuolia mahtunut hissiin ja vielä muutama muu:D
Jos eutanasia olisi hyväksytty, ei olisi tätä ongelmaa. Ei tarvisi pilata ulkopuolisen elämää.