Saijan, 65, epätoivo – Ei saa edes ulko-ovea auki: ”Hyppäänkö junan alle”
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/3efc6b87-230f-4557-8573-75e…
Mun 90v äidillä sama ongelma, mutta kyllä se sitkeesti yrittämällä päivittäin ulkona käy
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Miten se junan alle hyppääminen onnistuu, jos ei saa ulko-ovea auki? Onko ikkunan alla junarata?
No lähestulkoon. Talo on ihan radan vieressä. Voisi pyytää apua naapureilta kyllä joku aina voi tulla ulko-oven aukaisemaan. Lappu ilmoitustaululle vaan.
Kannattaisi ehkä kokeilla selkä edellä ulosmenoa.
Mun isä kulki rollaattorilla selkä edellä tollaisia ovista. Odotti sitten ulkona että joku asukas tuli ulos, niin pääsi sisään samalla ovenavauksella. Hänellä oli myös keppi mukana rollaattorinsa ja sen tuen avulla pystyi avaamaan ovia.
Oon paljon nuorempi kuin he, on tullut teknisiä vaikeuksia paljon.Ne vaihtelee, välillä on voimaa paljon.Jakat tramppaa usein kökkö kävely,aamuisin ennen,nyt koko ajan...Tätä ollut paljon lihakset tuntuu kireälle .Oireet vaihtelee Sormet on ihan, toimii ei toimi ja jäävät koukkuun ,Nivelrikko ,sormien availu sattuu veden alla ,lämpimän tehtävä..Saattaa huteroittaa,kaatuilen herkösti.Muuten suht.koht ok.Mitähn tää on?? Mihin liittyy.Muuten olen ihan tolkuissani i oleva vielä, ei eläkeiässä edes.
65v ja käyttäytyy kuin 95v. Vaikuttaa laiskalta valittajalta, onneksi en joudu asumaan samassa talossa sen kanssa 🙏
N64
Joku pienkeräys? Ei kai tuollainen sähköinen ovenavaaja mahdottomia maksa ja muutkin talossa asuvat saattaisivat hyötyä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kaksi ovea ja eka aukeaa sisäänpäin. On aika raskas se varmaan painaa rollaattorin toiseen reunaan kiinni ennenkuin ehtii pois välistä. Siinä pitäisi olla pumppujousi että pysyisi auki.
voi voi kun tarpeeksi nälkä tulee lähtee ihan itse kauppaan. kokemusta on kahden itsari uhkailuista narsistit kuvitteli että meitä serkkuja kiinnostaa paska kasan kohtalo. vee veetui hautajaisikkan ei ollut kukaan sukulainen. SAA MITÄ TILAA
Vierailija kirjoitti:
65v ja käyttäytyy kuin 95v. Vaikuttaa laiskalta valittajalta, onneksi en joudu asumaan samassa talossa sen kanssa 🙏
N64
On monisairas.
Kuukkelin mukaan maksaisi 2500-5000 € asennettuna.
Meidän taloyhtiössä ulko-oveen asennettiin sellainen sähköinen ovenavaaja... alakerran mummo pääsi näin itsenäisesti kulkemaan pyörätuolin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
voi voi kun tarpeeksi nälkä tulee lähtee ihan itse kauppaan. kokemusta on kahden itsari uhkailuista narsistit kuvitteli että meitä serkkuja kiinnostaa paska kasan kohtalo. vee veetui hautajaisikkan ei ollut kukaan sukulainen. SAA MITÄ TILAA
Suku on taas pahin.
Demarimummo sai ansionsa mukaan. Tätä te naiset pyysitte ja halusitte. Mitäs ette lisääntyneet, nyt ei ole suomalaisia hoitajia hoitamaan vanhoja mummoja, kun vaarit kuolevat saappaat jalassa. Mummot jää tänne sitten yksikseen kitumaan. Voisi jokainen palstanainen nyt miettiä, sillä sama kohtalo odottaa teitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku pienkeräys? Ei kai tuollainen sähköinen ovenavaaja mahdottomia maksa ja muutkin talossa asuvat saattaisivat hyötyä siitä.
Kaupungin tulisi hoitaa, talossa on muitakin liikuntarajoitteisia.
Vierailija kirjoitti:
Demarimummo sai ansionsa mukaan. Tätä te naiset pyysitte ja halusitte. Mitäs ette lisääntyneet, nyt ei ole suomalaisia hoitajia hoitamaan vanhoja mummoja, kun vaarit kuolevat saappaat jalassa. Mummot jää tänne sitten yksikseen kitumaan. Voisi jokainen palstanainen nyt miettiä, sillä sama kohtalo odottaa teitäkin.
Haista paska
Lehteen valittamalla paraneekin ulosmeno, soittais isännöitsijälle. Tyhmyydestä sakotetaan.
Seksuaalinen häirintä.
Asuntoon luvatta tunkeutumiset.
Rahan kerjääminen.
Salakuvaaminen.
Ryöstöyritys kaupan tiloissa..
etc..
Siinä ne mun syyt.
E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on kaksi ovea ja eka aukeaa sisäänpäin. On aika raskas se varmaan painaa rollaattorin toiseen reunaan kiinni ennenkuin ehtii pois välistä. Siinä pitäisi olla pumppujousi että pysyisi auki.
Videon ihan eka metreillä yrittää ulos rollaattorin vieressä. Vain YKSI ovi.
Miten se junan alle hyppääminen onnistuu, jos ei saa ulko-ovea auki? Onko ikkunan alla junarata?