Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassajonossa vanhuksia moittivat

Vierailija
01.10.2026 |

Ettekö te oikeesti osaa käyttää ip-kassoja? Niissä on yleensä aina vapaana niin lähikaupassa kuin isommissa pääte.

Kun minäkin yli 80 osaan niillä maksaa ja joskus käytänkin niitä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähikaupassani lakkautettiin itsepalvelukassat, koska niillä varastettiin niin paljon. Sen sijaan kauppias palkkasi lisää henkilökuntaa. 

Vierailija
42/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ip-kassat ovat epäkäteviä isojen ostosten kanssa. Vanhukset voisivat käydä kaupassa arkipäivisin, kun veronmaksajat ovat töissä.

Taas ikärasismia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset joutaisivat palvelutaloon jotta laitoshuoltajilla ja lähihoitajille olisi töitä. 

Mene saatana itse. Edes oma 90-vuotias äitini ei ole vielä niin huonokuntoinen että pääsisi palvelutaloon. Hän käy joka päivä Prismassa ruokaostoksilla.

Nuorimmat vanhuuseläkeläiset ovat 65-vuotiaita.

Vierailija
44/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vitu*taa eniten Veikkauspelien ostajat. Jono kasvaa kun kyseiset taulapäät eivät voi käydä ostamassa tai tarkistamassa pelejä neuvonnassa tai ärrällä. 

Vierailija
45/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ip-kassat ovat epäkäteviä isojen ostosten kanssa. Vanhukset voisivat käydä kaupassa arkipäivisin, kun veronmaksajat ovat töissä.

Eläkeläisetkin ovat veronmaksajia, idiootti.

Vierailija
46/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän käyn silloin kun minua huvittaa ja minulle parhaiten sopii.

t. eläkeläismummu

Vierailija
47/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan enemmän veroja kuin moni työssä käyvä vaikka tk-eläkkeeni on verotonta. 
t. kolme askia päivässä tupakoiva rappioalkoholisti

Vierailija
48/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan punalaputettuja tuotteita 485 illalla ja tupakkaa, isot ostokset kerralla, helpompikin käydä normi kassalla..

Juu. Ymmärrettävää, kun melkein 500 tuotetta hihnalla.

😉

Vierailija
49/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai veronmaksajat?  Minä olen eläkkeellä ja maksan myös veroja.  Jopa enemmän kuin palkastani aikanaan.

Ja minä käyn kaupassa silloin kun käyn.  En minä mieti, mihin aikaan joku sinä siellä käy.  Eikä minun kuulu eikä tarvitse ketään nöyristellä.  Minä olen kaupalle yhtä tärkeä asiakas kuin sinäkin.  

Käyn kaupassa siihen aikaan, kuin se minulle parhaiten sopii.  Niin kaikki muutkin tekee.  Ei meidän kenenkään kuulu sovitella kaupassakäyntejämme toisten kanssa.  

Vierailija
50/67 |
01.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kassahenkilön palvelua taatakseni omalta osaltani jonkun työpaikan! 

Ja korkeammat hinnat.

Vierailija
51/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kassahenkilön palvelua taatakseni omalta osaltani jonkun työpaikan! 

Ja korkeammat hinnat.

Tästä voit olla matti: vaikka kaikki kassat korvattaisiin itsepalvelukassoilla, hinnat ei alenisi tippaakaan.  

Vierailija
52/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 ei noin kirjoita 😂

Vierailija
53/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vanhukset ole pahimpia vaan autistit joiden on hitaasti ja yksitellen laitettava tavarat tietyssä järjestyksessä siihen hihnalle. Saatana menee hermot!!!

Miten sä muka laitat ne tavarat hinalle, jos et yksitellen? Kaadat vain korin siihen? Ei siihen mene yhtään sen kauempaa kun ihan normaalisti laittaa maitopurkit ekana ja salaatit viimeisenä.

Voisitteko mennä vaikka jonnekin terapiaan hoitamaan niitä hermojanne.

Jotain vikaa on ihmismielessä, kun kaupan kassajonossa oleminen saa aikaan hermojen menetyksen.  

Eikö jo koulussa opetettu toimimaan ryhmässä?  Yksi koululuokkahan on jo yhteiskunta pienoiskoossa.  Oletteko niitä, jotka oli aina suu päälaella kiljumassa ja muka olemassa aina oikeassa?  

Vierailija
54/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vitu*taa eniten Veikkauspelien ostajat. Jono kasvaa kun kyseiset taulapäät eivät voi käydä ostamassa tai tarkistamassa pelejä neuvonnassa tai ärrällä. 

Kauppias saa rahaa rahapelien myynnistä.

Vierailija
55/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80 ei noin kirjoita 😂

Minne 80-vuotiaan kirjoitustaito, osaaminen ja ajattelukyky häviää jos ei muistisairautta?

Olen 81, kielioppi ei ehkä hallinnassa ja tulee näppäilyvirheitä, kirjoitan kännykällä manuaalisesti, tekstinsyöttö vielä hankalampi.

Ajan autoa, on aikaa seurata kaikkea kun on yksin, jopa vauvapalstaa.

Vierailija
56/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä kiireessä kauppaan niin voi jonottaa rauhassa hermostumatta muista . Itse annan perässä olijan mennä edelleni jos on muutama tavara eikä minua muuten kiinnosta miten kukakin laittelee tavarat ja miten maksaa jne . Ihmisiä on monenlaisia ja kukin toimii tavallaan .

Vierailija
57/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on lähimmälle ärrälle 20 kilsaa ja pienen paikkakunnan S-Marketissa ei ole neuvontaa. Hölötä vielä jotain viisasta.

Vierailija
58/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppias saa rahaa rahapelien myynnistä.

Missä ärrällä?  Täällä meillä ei ole R-kioskia, eikä S-marketissa neuvontapistettä.

Neuvon sinua suksimaan kuuseen.  

Ai ei ole suksia eikä kuusia?  No ei voi, mitään neuvoin kumminkin, niin kuin sinäkin.

Vierailija
59/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan enemmän veroja kuin moni työssä käyvä vaikka tk-eläkkeeni on verotonta. 
t. kolme askia päivässä tupakoiva rappioalkoholisti

Miten niin tk-eläke olisi verotonta? 

Vierailija
60/67 |
02.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työssäkäyvä saa OVEa palkan päälle. Ottavat siis ennakkoon eläkettään täyden palkan päälle. Eli onko ne silloin työntekijöitä, jotka saa mennä kauppaan silloin kun halua, vai eläkeläisiä, joiden pitää arpia milloin on sopivaa mennä kauppaan.?