Tulostatteko lentoliput paperille?
Lentokenttien tiskeillä näkee ihmisiä joilla on A4 papereita. Vaativatko jotkut lentoyhtiöt sellaista vai ovatko paperit vain muistin virkistyksenä?
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passin näyttäminen on riittänyt lähtöselvityksessä.
Näin se menee, passilla on kaikki kirjattu jos on schengen alueen ulkopuolella. Sisällä ei passia välttämättä tarvi, henkilökortti (joka on tietysti kaikilla koska on kätevän kokoinen) riittää. Usein ei kysytä mitään
Hah, viimeksi lennettiin Helsingistä Pariisiin eikä kysytty passia tai mitään henkilöllisyystodistusta. Paperille printattu lentolippu riitti täysin. Pariisissa jatkolennolle tarkistettiin kyllä henkkaritkin. Kannattaa silti pitää henkkaritkin mukana, yleensä niitä kysytään.
Otan varausnumeron talteen, se ja passi riittää tulostamaan lentolippu kentällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hyvä olla. Ja ruisleipää ja viiliä. Ei koskaan voi tietää. Mitään. Mistään.
Ennen vanhaan hakattiin kiveen.
Nuin. Ja useampi paketti Juhla Mokkaa
Ite kaipasin oikeesti ruisleipää Espanjan matkalla, tarttee seuraavaksi ottaa mukaan, samoin kun pussipuuroja, vatsa meni aika jumiin niillä ruoilla ja oon hiukan terveysintoilija (ei kelpaa mitkään croissantit ym)
Vähän sivusta,mutta LähiTapiolan matkavakuutustodistukset pyydetään ilmoittamaan tiedot,laskut ym,LähiTapiolan faxinumeroon.Päätin juuri vaihtaa yhtiötä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hyvä olla. Ja ruisleipää ja viiliä. Ei koskaan voi tietää. Mitään. Mistään.
Ennen vanhaan hakattiin kiveen.
Hyvä kun muistutit tuon Juhla Mokan, ettei unohdu pois laukusta.
T. Kohta reissuun
Kyllä.
Laitan ne matkatavaroissa eri paikkaan kuin puhelimen. Harvoin tarvitsen mutta joskus puhelimen akku tilttaa juuri väärällä hetkellä.
En enää nykyään tulosta, mutta tallennan kyllä pdf-version puhelimen tiedostoihin siltä varalta, ettei netti toimi.
Aika monella kentällä ei mobiiliversio syystä tai toisesta vielä kelpaa. En tiedä miksi. Mutta en jaksa etukäteen aina selvittää kelpaako täällä vai ei, niin tulostan kyllä baggagedropissa jos pystyy.
ON myös itseasiassa kaksikin kertaa sattunut tilanne, jossa digitiedoista on hävinnyt asioita mutta paperine lentolippu on ollut ainut tapa todistaa asia. toinen kerroista oli lippujen oston yhteydessä maksetut matkatavarat, joiden tietoja ei koneella ollutkaan.
Oleellisempi kerta oli kun sylilapsi oli hävinnyt tiedoista. Ainut millä todistin varanneeni paikan myös sylilapselle oli tulostettu lentolippu. Mistään kukaan ei löytänyt tuota sylilasta eikä sitä pystynyt jälkikäteen lisäämään. Koska lento oli ylibuukattu, emme päässeet lennolle koska järjestelmä ei taipunut siihen että toinen meistä olisi poistettu lennolta ja lisätty lapsen kanssa. PElkkää lasta ei pystynyt lisäämään jälkikäteen. Jouduimme siis seuraavalle lennolle.
Olen kuullut että vastaava on tapahtunut koiran kanssa.
Outo, jos ei tarkasteta näin digiaikana oman matkan tietoja ennen lähtöä. Onko kaikki tiedot oikein? Onko se paikka minkä on maksanut? Ennen lähtöä tarkastetaan onko lento aikataulussa ym.
Totta kai!
Kyllä matkustin ensimmäistä kertaa elämässäni lentokoneella, Helsingistä Ouluun ja kyllä ennen lähtöä tulostin kirjastossa Kakki liput, ja olikin Hyvä, että olin tulostanu kaikki liput ,sillä jollakin ei toiminut sähköinen lippu oli joku häiriö.
Sitten kohtelias lentoemäntä tulosti helle liput.
Eli Suosittelen juuri tämän vuoksi tulostaan myös paperille liput.
Näin matka ei ainakaan katkea siihen jos joku tuollainen ongelma ilmenee.
Joo siinäpä nauratte, mutta kyllä jatkossakin tulostaan kirjastossa kaikki matkaliput.
( Minulla ei ole itsellä tietokonetta eikä tulostinta ,siksi kirjastossa on vain tämä älypuhelin.).
Myös laiva ja bussiliput tulostan .ja Paikka liput.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tulostan varuiksi, mutta en toki käytä paperiversioita, jos ei ole tarve. Mutta siis siltä varalta, että puhelimen kanssa tuleekin jotain ongelmaa, niin epätodennäköistä kuin se onkin.
Kyllä. Puhelit kenkkuaa usein.
Samoin otan varmuudeksi mukaan tulosteet matkavakuutuksesta. Kokemus on osoittanut että jos jotain oikeasti tapahtuu, haluat todellakin et hommat ratkeaa maximaalisen helposti ja varmasti.
Huoltovarmuus on tekijä myös yksilön elämässä. Sen tajuaa usein vasta kun on jo tilanne päällä. Siksi myös kynä ja paperia mukana aina ja kaikkialla.
Jahas, toivottavasti olet joskus siinä tilanteessa ettet saa esille kännystäs niitä dokumentteja. Siinähän sitten alat selvittelemään sen sijaan että menisit sekunnissa printin kanssa koneeseen. 150 vihaista ja kiireistä matkustajaa ja lentokenttähenkilökuntaa alkaa hönkimään niskaasi että mikä siellä nyt vttu kestää.
(Been there done that)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas mummot nyt että mitä sille teidän puhelimelle voisi tapahtua siellä lentoasemalla että yhtäkkiä sammuu eikä olisi virtaa ollenkaan vai? Nettiähän siihen ei tarvita siihen lippuun????
Miksi puhelimelle pitäisi tapahtua jotain lentokentällä? Reissun aikana puhelimesi voidaan varastaa, se voi hajota tai hävitä.
Todennäköisempää on että sinun kukkarosi/mummokäsilaukkusi varastetaan.
Niin? Se puhelin on siellä käsilaukussa.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, toivottavasti olet joskus siinä tilanteessa ettet saa esille kännystäs niitä dokumentteja. Siinähän sitten alat selvittelemään sen sijaan että menisit sekunnissa printin kanssa koneeseen. 150 vihaista ja kiireistä matkustajaa ja lentokenttähenkilökuntaa alkaa hönkimään niskaasi että mikä siellä nyt vttu kestää.
(Been there done that)
Passi on ollut vuosiin ainoa dokumentti mitä olen tarvinnut ja lennän kaukomatkoja.
Kyllä tulostan. Olen yksi niitä A4 kourassa kulkevia. Koska olen tottunut siihen, että jos jokin voi mennä pieleen, se myös usein menee pieleen.
Jos matkustaa muuallekin kuin Helsingistä Rodokselle, niin kannattaa ottaa mukaan printtejä. Muualla maailmassa ei välttämättä ole niin helppoa jos ja kun niitä kommelluksia sattuu. terveisin työkseen matkustava
Minulla on viimeisen 10 vuoden aikana ollut keskimäärin 20 lentoa/vuosi yhdellä ja samalla lentoyhtiöllä, sen lisäksi tulevat muut yhtiöt. Pääosin Euroopassa, mutta myös USA:an, Kanadaan, Etelä-Afrikkaan, Etelä Amerikkaan jne. En muista koska olisin printattuja lippuja käyttänyt.