Tulostatteko lentoliput paperille?
Lentokenttien tiskeillä näkee ihmisiä joilla on A4 papereita. Vaativatko jotkut lentoyhtiöt sellaista vai ovatko paperit vain muistin virkistyksenä?
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku varastaa puhelimen tai se katoaa, niin milläs sitten todistat?
Mitä ihmettä pitää todistaa? Menet näyttämään henkkarit/passin tiskillä ja saat sieltä uuden kopion lipusta/boarding passista. Ongelmia tulee vasta jos hävität henkilöllisyystodistuksesikin mutta sitten et voisi matkustaa muutenkaan vaikka liput olisi tallessa useampana kopiona.
Mahtaa olla ankeaa ja ahdistavaa elämä kun pelkää erilaisia skenaarioita joissa ei todellisuudessa ole mitään ongelmaa.
Sinulla mahtaa olla ankeaa ja ahdistavaa elämä, kun pelkäät kaikkea. Ei normaali ihminen pelkää lentolipun tai passin häviämistä. Sehän on vain hidaste matkanteolle. Ja hidasteet pyritään minimoimaan etukäteen. Jos sä haluat olla riemuidiootti joka ei koskaan varaudu ennakolta mihinkään, niin voit lopettaa lentomatkustamisen. Olet vain hidasteena muille ja vaaraksi muille.
Terveisin,
lentoemäntänä Finnairilla
Aika paljon vähemmällä säätämisellä ja vaivalla pääsee, kun on poikkeustilanteessa (tietojärjestelmä nurin, kännykästä akku loppu) valmiina käsillä se paperilippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on aina just nämä paperitulostepellet jotka jäävät jumittamaan omalla vuorollaan tiskille ja keräävät jonoa taakseen. Lähes joka kerta lähtöselvityksessä, hotellin tiskillä tai autovuokraamossa jonossa on joku torspo joka kaivelee paperitulosteita ja näillä AINA kestää tiskillä asiointi helvetin kauan. Siinä neuvotellaan ja kysellään ja selvitellään, ja mietit että miten niin yksinkertaisessa toimenpiteessä voi kestää niin kauan ja mikä helvetin ongelma siellä on. Voit olla varma että kun edelläsi oleva henkilö kaivaa A4 lappusia esiin, niin joudut takuuvarmasti odottelemaan niin että kengänpohjat alkavat homehtua. Näillä on aina joku fakin ongelma jota sitten selvitellään ja sata erilaista kysymystä virkailijalle.
Kannattaa mennä sillä omalla lentokoneella, jos on noin heikot hermot.
Kaikkien torspojen vakiokommentti kaikille perseilystä ärsyyntyville on aina tämä, väisty ja mene pois, mene omalla autolla/koneella jne. Omaa käytöstä ja toimintaa ei edes haluta tarkistaa ja korjata, vaan kehotetaan muita väistymään tai sietämään. Oma napa aina vain kaiken keskellä ja tärkein.
Paperisen lentolipun käyttö (sähköisen lipun sijasta) ei ole mitään perseilyä vaan matkustajan oikeus. Jos joku hermoheikko mies ei kestä paperilippuja nähdä, niin pysyköön kotona. Meidän loma sujui täysin normaalisti vaikka kumppani hajotti puhelimensa kentällä.
Ongelma onkin se, että monet mieslapset (henkinen ikä 10v ja fyysinen ikä 30 - 50v) vihaavat muiden ihmisten oikeuksia. Mieslapset ajattelevat vain yhtä asiaa "minä minä minä". Kaikkien muiden pitäisi toimia juuri niin kuin mieslapsi haluaa. Hän näkee paperisen lentolipun uhkana itselleen, koska hän on vannoutunut digipaavo ja yrittää epätoivoisesti saada muut matkustajat luopumaan paperisista lipuistaan. Huvittavaa kyllä, digipaavot eivät ole vielä oppineet pysymään kotona ja tekemään lomamatkojaan digitaalisesti. Google Mapsin ilmakuvia katselemalla, street view -näkymiä kelaamalla ja muiden ihmisten lomakuvia kyttäämällä.
Digipaavojen digilomabuumia odotellessa. Kippis! Mulla on tässä lentoliput paperilla kahtena kappaleena sekä hotellivaraus myös.
Hyvä että tuli tätäkin ketjua seurattua. Minulla on näet ns. kaksoispassi, koska se varsinainen on tämän tästä jossain lähetystössä odottamassa viisumileimaa. Ensi viikon lennolle pitää olla tarkkana että tekee selvityksen sillä kopiopassilla.
Ei se kännykän palamisriski suuren suuri ole. Sen sijaan minulta varastettiin kännykkä parin tunnin välilaskun aikana viime keväänä Frankfurtissa. Myös jossain Mexico Cityssä tai Rio de Janeirossa on aika iso mahdollisuus joutua ryöstetyksi. Ihan joku Barcelonakin voi olla puhelimelle aika vaarallista seutua.
Eli ainakin siellä lentolaukun pohjalla on ne aaneloset hyvä olla.
Minulta varastettiin laukku Lontoossa. Yövyin hotellissa keskustan rikkaimmalla alueella (Kensington) ja ikkunasta näkyi Kensingtonin palatsi. Mutta tälläkin alueella liikkuu varasjengejä, jotka putsaavat hotellien aulasta kaikki laukut, mitä ei valvota joka sekunti. Ja nämä varkaat ovat hyvin pukeutuneita (pukumiehiä) eikä mitään resupettereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku varastaa puhelimen tai se katoaa, niin milläs sitten todistat?
Mitä ihmettä pitää todistaa? Menet näyttämään henkkarit/passin tiskillä ja saat sieltä uuden kopion lipusta/boarding passista. Ongelmia tulee vasta jos hävität henkilöllisyystodistuksesikin mutta sitten et voisi matkustaa muutenkaan vaikka liput olisi tallessa useampana kopiona.
Mahtaa olla ankeaa ja ahdistavaa elämä kun pelkää erilaisia skenaarioita joissa ei todellisuudessa ole mitään ongelmaa.
Ymmärrän, että sinulla on joku vip-luokkajäsenyys, etkä koskaan varmasti "asioisi tiskillä", joka aukeaa 2h ennen lennon lähtöä, ja jossa on koneellinen muitakin ihmisiä jonossa, ja joituisit asioimaan Tatjushkan kanssa, jonka englanti ei ole ihan perfecto niin kuin sinulla, ja jonka edustama yhtiö haluaa laskuttaa melkein lentolippusi verran rahaa pyytämästäsi "lisäpalvelusta".
Ymmärrän, että sinä saat mitä tahansa palvelua millä tahansa kentällä tosta noin vaan, premium-vessapaperiakin voit vaan asioida tiskiltä kun on aika pyyhkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran on pudonnut puhelin vessan kaakelilattialle, näyttö rikki, kerran en saanut ladattua kun laturikaapelin johto oli viallinen ( ja olin kaukaisella lentokentällä keskellä yötä) ja aika monta muutakin tarinaa paljon matkustelevana voisin kertoa. Ja voin kertoa senkin että kiireisillä isoilla lentoasemilla henkilökunnan ystävällisyys ja joustavavuus ei pääsääntöisesti ole aina ihan priimaa. Niinpä itselläni on useimmiten molemmat versiot.
Ja vaikka mummo olenkin niin tiedättekö te nuoremmat että ennen kännyköiden ja netinkin keksimistäkin ihmiset matkustivat ympäri maailmaa , ja vaikkapa ihan interraililla. Kotiin soitettiin kolikkopuhelimesta kerran kuussa jos sattui juurikin sen maan sopivia rahoja ja kolikoita olemaan. Aikataulut ja hotellit etsittiin ihan paikanpäällä , kyllä ihan kasvotusten ja ja milloin minkäkin maan kielellä solkaten. Ilman google-kääntäjää, ilman google-mapsia, ja ilman ubereita, boltteja ja ruokaakin saatiin ilman woltteja. Silloin oli kyllä rispekti ansaittua, siksipä ajattelinettä paperi-lipun esittäjät ovat juurikin niitä kokeita matkustajia, jotka tietävät että ihna mitä vaan voi sattua, ihan missä vaan.
Hyvin sanottu. Itse olen millenniaali (täysi-ikäisyyden saavutin vasta vuosituhannen vaihteessa) mutta muistan kyllä millaista oli lentomatkustus 1990-luvulla. Kiinan matkalla ei meidän porukasta kukaan osannut mandariinikiina paitsi yksi mies. Hän päätyi tulkiksi koko seurueelle. Mukava lomaviikko Pekingissä.
Nuorisolaiset luulevat että kaikki aina toimii, varsinkin tekniikka. Minäkin olen vanha vanha interrailaaja 70-luvulta ja tiedän että mitä vain voi tapahtua. Sen verran pitää olla järkeä että on aina muutama paperi joita heiluttaa. Yleensä niitä ei tarvitse, mutta jos tarvitsee, silloin todella tarvitsee.
Kiinan-matkalla oli pakko olla paperit taskussa siltä varalta että eksyy kaupungilla. Katukyltit olivat kiinaksi ja minä en ymmärrä niistä kirjainmerkeistä hölkäsen pöläystä. Opettelin varmuuden vuoksi hotellin osoitteen ulkoa länsimaisilla aakkosilla kirjoitettuna. 3 Jianguomenwai Dajie, Beijing
Tuo hotelli taitaa vielä olla pystyssä. Jos saan lottovoiton niin lähden nostalgiatripille Pekingiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on aina just nämä paperitulostepellet jotka jäävät jumittamaan omalla vuorollaan tiskille ja keräävät jonoa taakseen. Lähes joka kerta lähtöselvityksessä, hotellin tiskillä tai autovuokraamossa jonossa on joku torspo joka kaivelee paperitulosteita ja näillä AINA kestää tiskillä asiointi helvetin kauan. Siinä neuvotellaan ja kysellään ja selvitellään, ja mietit että miten niin yksinkertaisessa toimenpiteessä voi kestää niin kauan ja mikä helvetin ongelma siellä on. Voit olla varma että kun edelläsi oleva henkilö kaivaa A4 lappusia esiin, niin joudut takuuvarmasti odottelemaan niin että kengänpohjat alkavat homehtua. Näillä on aina joku fakin ongelma jota sitten selvitellään ja sata erilaista kysymystä virkailijalle.
Kaikkien torspojen vakiokommentti kaikille perseilystä ärsyyntyville on aina tämä, väisty ja mene pois, mene omalla autolla/koneella jne. Omaa käytöstä ja toimintaa ei edes haluta tarkistaa ja korjata, vaan kehotetaan muita väistymään tai sietämään. Oma napa aina vain kaiken keskellä ja tärkein.
Paperisen lentolipun käyttö (sähköisen lipun sijasta) ei ole mitään perseilyä vaan matkustajan oikeus. Jos joku hermoheikko mies ei kestä paperilippuja nähdä, niin pysyköön kotona. Meidän loma sujui täysin normaalisti vaikka kumppani hajotti puhelimensa kentällä.
Ongelma onkin se, että monet mieslapset (henkinen ikä 10v ja fyysinen ikä 30 - 50v) vihaavat muiden ihmisten oikeuksia. Mieslapset ajattelevat vain yhtä asiaa "minä minä minä". Kaikkien muiden pitäisi toimia juuri niin kuin mieslapsi haluaa. Hän näkee paperisen lentolipun uhkana itselleen, koska hän on vannoutunut digipaavo ja yrittää epätoivoisesti saada muut matkustajat luopumaan paperisista lipuistaan. Huvittavaa kyllä, digipaavot eivät ole vielä oppineet pysymään kotona ja tekemään lomamatkojaan digitaalisesti. Google Mapsin ilmakuvia katselemalla, street view -näkymiä kelaamalla ja muiden ihmisten lomakuvia kyttäämällä.
Digipaavojen digilomabuumia odotellessa. Kippis! Mulla on tässä lentoliput paperilla kahtena kappaleena sekä hotellivaraus myös.
Hakeudu terapiaan, miesviha hallitsee elämääsi ja tekee sinusta onnettoman ja katkeran.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tuli tätäkin ketjua seurattua. Minulla on näet ns. kaksoispassi, koska se varsinainen on tämän tästä jossain lähetystössä odottamassa viisumileimaa. Ensi viikon lennolle pitää olla tarkkana että tekee selvityksen sillä kopiopassilla.
Ei se kännykän palamisriski suuren suuri ole. Sen sijaan minulta varastettiin kännykkä parin tunnin välilaskun aikana viime keväänä Frankfurtissa. Myös jossain Mexico Cityssä tai Rio de Janeirossa on aika iso mahdollisuus joutua ryöstetyksi. Ihan joku Barcelonakin voi olla puhelimelle aika vaarallista seutua.
Miten vaikeaa voi olla kävellä siinä tapauksessa lentoyhtiön tiskille , näyttää henkkarit ja sanoa että liput on pöllitty/kadonneet? Jos on hätä ja kiire koneeseen niin sitten Priority tiskille tai henkilökuntaa hihasta. Nämä tämän ketjun puupäät ilmeisesti luulevat että liput ovat olemassa ainoastaan siellä puhelimessa tai siellä Rääkkylän kirjastossa tulostettuna tulosteena.
Vierailija kirjoitti:
Minulta varastettiin laukku Lontoossa. Yövyin hotellissa keskustan rikkaimmalla alueella (Kensington) ja ikkunasta näkyi Kensingtonin palatsi. Mutta tälläkin alueella liikkuu varasjengejä, jotka putsaavat hotellien aulasta kaikki laukut, mitä ei valvota joka sekunti. Ja nämä varkaat ovat hyvin pukeutuneita (pukumiehiä) eikä mitään resupettereitä.
Kukaan ei kysynyt sinun matkakertomuksiasi laukkuvarkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ohis, miten sinun kaksoispassisi liittyy tähän ketjuun? Pakottava tarve kertoa matkusteluistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Digipaavojen digilomabuumia odotellessa. Kippis! Mulla on tässä lentoliput paperilla kahtena kappaleena sekä hotellivaraus myös.Hakeudu terapiaan, miesviha hallitsee elämääsi ja tekee sinusta onnettoman ja katkeran.
Oletpa sinä kiukkuinen, katkera ja kömpelö ragebait-trollipoika. Mieslapsikerhosta (ylilauta) eksynyt väärälle foorumille. Löydätkö yksin kotiin vai soitetaanko äiti auttamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, miten sinun kaksoispassisi liittyy tähän ketjuun? Pakottava tarve kertoa matkusteluistasi?
On se kateus kamalaa kun jollain on massia matkustaa. Köyhä erakoitunut trollipoika ahdistuu muiden ihmisten matkustelusta ja rupeaa spämmäämään yhden lauseen mittaisia vastauksia. Jatka vaan, niin ketju saa kohta kruunun. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kysynyt sinun matkakertomuksiasi laukkuvarkaudesta.
Kenenkään ei tarvitse pyytää sinulta lupaa mihinkään. Tositapahtumista kertominen (varoitukseksi muille matkustajille) on hyvä tapa herätellä muita. Trollien ulina vain haukotuttaa ja naurattaa. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kateus kamalaa kun jollain on massia matkustaa. Köyhä erakoitunut trollipoika ahdistuu muiden ihmisten matkustelusta ja rupeaa spämmäämään yhden lauseen mittaisia vastauksia. Jatka vaan, niin ketju saa kohta kruunun. 🤣
Ketju sai kruunun. 👑 Ei sitä ollut tänään aamupäivällä kun ruokin lapsen, vein hänet takaisin nukkumaan ja tulin palstalle lukemaan matkailuaiheisia ketjuja.
Odotan jo matkaa Madeiralle! Lentoliput printtaan kolmena kappaleena, koska se on rutiini meillä. Yksi kopio ruumalaukkuun, toinen lentolaukkuun ja kolmas jää kotiin. Puoliso voi tarkistaa matkasuunnitelmani siitä.
Hyvä vinkki tuo, että lentolipun kopio kannattaa jättää kotiväelle. Se helpottaa logistiikkaa monella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hyvä olla. Ja ruisleipää ja viiliä. Ei koskaan voi tietää. Mitään. Mistään.
Ennen vanhaan hakattiin kiveen.
Nimenomaan! Minä otan varoiksi myös purkki hernekeittoa. :D
Mutta itse asiaan: Kyllä tulostamme lentoliput myös paperille kaiken varalta.
Vierailija kirjoitti:
Tulostan aina kaikki matkadokumentit paperille, kuten liput. Aina voi digisysteemit pettää, ja sitten seisotaan tumput suorana jossakin tiskillä. Jos kaikki menee niin kuin pitää, ei papereita tarvitse missään vaiheessa kaivella. Mutta ihmeellisesti niitä ”vouchereita” eli varausvahvistusta paperilla on kyselty ihan korkeatasoisissa hotelleissa. Kaikkialla ei digitalisaatio ole niin pitkällä kuin meillä, missä koko hotellivierailun voi hoitaa asioimatta kenenkään kanssa henkilökohtaisesti.
Matkustan usein kaukomatkoja ja passi on riittänyt matkustusasiakirjaksi, eikä mitään tulostettuja papereita ole tarvittu missään vaiheessa. Jos lentoyhtiöllä eivät laitteet toimi, niin silloinhan lento peruuntuu. Tällaista se on tämä paperiton digiaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on hyvä olla. Ja ruisleipää ja viiliä. Ei koskaan voi tietää. Mitään. Mistään.
Ennen vanhaan hakattiin kiveen.
Nimenomaan! Minä otan varoiksi myös purkki hernekeittoa. :D
Mutta itse asiaan: Kyllä tulostamme lentoliput myös paperille kaiken varalta.
Missä tilanteessa se tulostettu lentolippu auttaa?
No nyt meni jollain digipaavolla tunteisiin. Hän ei osaa nähdä isoa kuvaa (matkapuhelimet syttyvät palamaan, varavirtalähteet syttyvät palamaan) joten hän ulisee jostain todennäköisyydestä.
Tiedätkö sinä, mikä todennäköisyys sinun kaltaisellasi autistijankkaajalla on saada nainen? Todennäköisyys on paljon pienempi kuin se, että sinulle sattuu tulipalo (kännykkä, varavirtalähde, yms).