Häät erillisillä jatkoilla
Kaipaisin ajatuksia ja kokemuksia häistä, joissa on järjestetty erilliset jatkot itse juhlien jälkeen. Vihkimisen jälkeen meillä on tarkoituksena pitää rento ruokailu johon myös lapset saavat tulla. Illaksi olemme suunnitelleet jatkoja erillisessä tilassa. Juhlien väliin olimme suunnitelleet siirtymäaikaa, jotta vieraat saavat rauhassa viedä lapset hoitoon, sekä myöskin me saamme mahdollisuuden sanoa heipat ja kiitokset niille, jotka menevät kotiin. Ajatuksena on, ettei kenenkään tarvitsisi tuntea jäävänsä jostain paitsi. VIrallinen osuus päättyy sinne ruokailuun. Loppuun myös sanottakoon, ettei häistä ole tulossa millään muotoa perinteiset, koska emme välitä semmoisesta. Itse vihkiminen on ehkä ainoa perinteinen asia koko päivässä mutta siihen se sitten jääkin.
Kommentit (188)
Olen ollut kerran tämän tyylisissä häissä. Sinänsä ihan kiva idea, mutta hääpari oli harmissaan kun lopulta jatkoille ei jaksanut lähteä kovinkaan montaa vierasta. Jatkot alkoivat klo 22 . Vihkiminen kirkossa oli ollut jo klo 13 ja sen jälkeen pönötystä tunti tolkulla kuumassa juhlatilassa. Aivan liian pitkä päivä hirmuisessa helteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on mennyt monimutkaiseksi nämä jutut.
Miksi nyt ei vaan pidä ruokailut ja bileet samassa tilassa. Kyllä ne poistuu, ketä ei biletys kiinnosta. Ihme säätöö, taukoja, välissä lapsia hoitoon. Jessus, johan tohon kuluu 12 tuntia.
Jättäisin nämä häät väliin. Olen yhdet häät jättänytkin väliin, jo sen vuoksi, että kirkosta piti mstkata 30 km jonnekin hornaan. Sieltä ois sitten pitänyt yöllä ajaa 120 km kotio. Joo kiitos ei.
Ihan oikeasti noin pienten välimatkojen takia?
Olen ollut lähisukulaisen häissä, missä oli vihkimisen jälkeen ruokailu, ja illalla eri paikassa bilejatkot. En mennyt jatkoille, koska en tykkää bilettämisestä ja haluan mennä ajoissa nukkumaan. Olen niuhottajan maineessa, joten hääpari oli vain tyytyväinen, kun en jatkoille lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hyvä idea että jonkun ajan kuluttua ruuan jälkeen lapset viedään pois ja jos alkoholia nautitaan että jatkot ovat ilman lapsia.
Ruuan jälkeen on kakunleikkuu, kiva juttu, että lapsiperheet on sen aikana muualla?
Jos lapset pitää viedä pois, niin samalla matkalla sitä lähtee itsekin kotiin, ei ne alkoholipitoiset iltajuhlat niin kivoja ole, että haluaa ajaa edestakaisin.
Juuri siksi on hyvä että jatkot ovat erikseen. Ne joiden mielestä ne eivät ole kivoja, voivat siirtyä luontevasti muihin hommiin.
Ja samoin voi tehdä ne jotka eivät halua teennäisesti päiväkahvitella vanhusten ja lapsiperheiden kanssa.
Aloittajahan sanoi, että rento ruokailu jne., ei hän puhunut mitään teennäisistä kahvikekkereistä. Mikä estää jatkamasta ruokailusta sujuvasti musiikkiin ja tanssiin tai mitä jatkojen nyt ajateltiin olevan? Lapselliset ja ikäihmiset osaa lähteä kotiin omia aikojaan ja ne jää bilettämään, joita biletyttää. Erillinen jatkopaikka on logistinen ongelma. Eikä kai kukaan tosissaan 2000-luvulla ajattele, että häiden alkuosassa ollaan kuivin suin ja baari aukeaa sitten, kun kaikki lapset on näköetäisyyden ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerros nyt AP onko niihin jatkoihin jotenkin rajoitettu osallistujakuntaa? Muuten kuin lasten osalta?
Kun tuntuu jengi hikeentyvän kaikkien puolesta asiasta.AP tässä! Jokainen häihimme kutsuttu on myös kutsuttu jatkoille! Lapset ovat ainoa poikkeus. Emme tahdo että lapset ovat seuraamassa vierestä aikuisten alkoholintäyteisiä juhlia. Emme itse puolisoni kanssa juo, mutta tiedämme että osa vieraista kyllä nauttii ja saakin nauttia. Lapset eivät kuitenkaan kuulu tähän yhtälöön.
Suomessa tää kulttuuri on niin erilainen. Just kesällä omalla häämatkalla majoituttiin Kyproksella hotelliin, jossa meni paikalliset naimisiin sekä muutama turistikin. 6 häät 12vrk aikana nähtiin. Oma pieni kirkko pihassa ja hotellin oma iso ulkoilmaravintola häävieraiden käytössä. Ja lapset tanssi siellä koko yön mukana, vaikka aikuiset alkoholia joivat. Mutta kukaan ei ollut räkäkännissä. Se ero meissä on. Suomalainen vetää änkeröiset ja nämä etelänmaalaiset taas syövät, juovat ja tanssivat kaikki yhdessä, eivätkä ördaa ja tappele loppuyöstä.
Omat häät meillä oli siviilivihkiminen, 2 todistajaa. Syömään ravintolaan yhdessä ja thats it. Miksi? Kommenttiosio kertoo jo syyn, ei tässä iässä enää jaksa miettiä muita ja tehdä isoa tapahtumaa. Aina joku pahoittaa mielestä jostain tai on joku ongelma. Ollaan 45+. Rahat meni häämatkaan, joka oli kallis. Eikä kaduta yhtään.
Teette omannäköisenne häät ja piste. Näillä foorumeilla on trollit sun muut meuhkaamassa ja etenkin kaikesta valittajat, viisaammiksi täällä ei tule. Niin huonoa käytöstä ja tahallaan väärin ymmärrystä aina.
Onhan tuo ikävää, jos tulee joku tauko väliin. Ehkä ei viitsi lähteä enää jatkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se perinteisesti mene niin että mies menee juhlimaan ja nainen laittamaan avioeron vireille?
Varmaan joskus 50-luvulla on ollut noin.
Perinteitä pitää kunnioittaa
Jättäisin nämä häät väliin. Olen yhdet häät jättänytkin väliin, jo sen vuoksi, että kirkosta piti mstkata 30 km jonnekin hornaan. Sieltä ois sitten pitänyt yöllä ajaa 120 km kotio. Joo kiitos ei.