Hollannissa annettiin eutanasia 1-vuotiaalle.
Kätevää, pystyy jälkiabortoimaan kaikki vammaiset ja sairaat lapset. Kuka nyt sellaisia jaksaisi hoitaa?
Lapsi kuoli viime vuoden lopulla. Hän kärsi vaikeasta aivovauriosta, CP-vammasta, näkövammasta ja epileptisistä kohtauksista. Lisäksi hänellä oli hengitysvaikeuksia ja verenmyrkytys.
Viranomaisten mukaan lapsi oli syntynyt kesken äitinsä ulkomaanmatkan reilusti ennenaikaisesti, 26. raskausviikolla.
– Lapsella oli erittäin vaikea kehitysviive. Lähes kahden vuoden iässä lapsen kehitysiän arvioitiin vastaavan kuusiviikkoisen vauvan tasoa, raportissa kerrotaan.
Eutanasia suoritettiin ”koomaan johtavilla aineilla”. Tapauksesta raportoineen myöhäisiä abortteja ja lasten eutanasiaa valvovan komitean mukaan lääkärin ratkaisu oli oikea
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt nähdään se kalteva pinta. Mitä tapahtui sille, että eutanasian saa vain jos sitä potilas itse tahtoo? Nyt vanhempi sai lopettaa vaikeasti sairaan lapsensa.
Tuskin tuo vauvan elämä mitenkään herkkua olisi ollut vaikka olisikin selvinnyt aikuisuuteen. Vaikka se kuulostaa ihan nat-sien hommalta, niin on tuo ihan oikea ratkaisu tuossa tilanteessa ja olisi ollut myös monessa muussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan eutanasian laillistamista myös Suomessa. Ymmärrän myös sen että noin sairaan lapsen elämä on kärsimystä lapselle itselleen ja tämän läheisille.
Tuon lapsen elämän lopettamisessa ei kuitenkaan voida puhua eutanasiasta, ei ainakaan sen varsinaisessa merkityksessä johon erittäin oleellisesti liittyy se että tämä eutanasian saava ihminen itse sitä pyytää. Tämä alle kaksivuotias lapsi ei sitä ole voinut itse pyytää.No tätähän sinä puolustat. Lapsen ei vain annettu kuolla, vaan hänelle annettiin eutanasia lääkkeet.
Ensin piti olla vain kuolemansairaille. Nyt eutanasian saa jo masentuneet ja Halvaantuneet. Piti olla vain potilaan oma tahto, nyt voi olla vain läheisten tahto.
Sun ei ole pakko tehdä eutanasiaa tai aborttia jos se sua niin ahdistaa ja kiukuttaa
Minä ajattelen asiaa ihan muulta kantilta, ettei kukaan koskaan joutuisi tilanteeseen missä häntä tai läheisiään painostetaan eutanasiaan. Koska siihen tämä tulee väistämättä johtamaan.
"Sori, ei meillä ole nyt sinulle tarjolla sellaista hoitoa mitä tarvitset, mutta tässä olisi vaihtoehtona myös eutanasiahakemus"
Sekö on painostusta jos tarjotaan vaihtoehto sietämättömälle kärsimykselle?
Tutustu Kanadan tapauksiin. Siellä on oikeasti painostettu ihmisiä.
Laki pitää tietysti muotoilla niin, että ketään ei voi painostaa eikä eutanasiaa saa liian kevyin perustein.
Lakia aina muutetaan, tässä menisi koko ilta jos alkaisi luetella mitä kaikkia lakeja on muutettu viime vuosina. Tuo se on ollu lähtökohta eutanasian sallimissa maissa, mutta on alettu lipsua. Hyvän elämän antaminen on kalliimpaa, kuin "hyvän kuoleman".
Perustuslain muuttaminen ei ole ihan yksinkertaista. Ja noin iso asia kuuluisi ilman muuta perustuslain piiriin.
Eutanasia pitäisi olla mahdollista kaikille aikuisille ja alle kolmen kuukauden ikäisille vauvoille.