Miksi maskuliinisuutta ei enää arvosteta miehissä?
Tämä näkyy mm. elokuvissa. Jos katsotaan vaikka Teräsmiehen uutta versiota, niin maskuliinisuus on poissa. Missä on Henry Cavillin version miehinen Teräsmies?
Miehet pelkäävät omaa voimaansa eivätkä enää halua käyttää sitä hyvään. Miehille on opetettu että muiden puolustaminen on paha asia.
Kommentit (147)
Mä en voi sietää feminiinisiä miehiä 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskuliinisuudella saa naisia. Monikossa. Eli ei ole kadonnut "arvostus" minnekään.
Niin, ei maskuliiniset miehet ulise missään naisen puutetta.Totta. He vaan hakkaavat puolisoitaan.
Eivät hakkaa.Totta. Lähisuhdeväkivaltahan on pelkkä urbaani legenda. Eihän sitä oikeasti tapahdu.
Ps. Tää on puhdasta sarkasmia
Ai sellaisia miehiä pidät maskuliinisina? Ja ilmeisesti pelkästään sellaisia?Erikoista, mutta meitä on moneen junaan.
Olisit mennyt oikeaan junaan
Ei, en mä halua olla noin typerä. En onneksi edes tunne tuollaisia.
Ihania maskuliinisia miehiä tunnen monia, arvostan heitä tosi paljon!Miksi silti leikit typerää ja tulkitset jonkun muun keskustelijan maskuliinikäsityksen päin peetä?
-eri
Ei tässä tarvitse mitään tulkita, kun selvästi kirjoitti, että maskuliiniset miehet ”vain hakkaavat naisiaan”
Olisiko kannattanut siis vastata suoraan siihen viestiin eikä niihin muihin, joissa lähinnä irvailtiin moiselle "maskuliinisuudelle"?
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyylevä yli 60vuotias harmaantuva mies, omaan kyllä rotevan hartialinjan ja vatsakin vähän pullottaa mutta kun ilmestyn uimahallille alkavat naisihmisten päät pyörimään ja innokkaimmat pyrkivät "vahingossa" iholle vesijuoksuradalla. KIUSALLISTA, vaikka olen kyllä hetero ja naisista pidän.
Elä sepitä, papparainen. Jos päät kääntyilevät, se johtuu siitä että olet ällöttävä ja väki haluaa pysyä kaukana.
Kyllä sinunkin nuoren pojan aika vielä tulee, ehkä ne naiset vielä sinustakin kiinnostuu. Hakeudu vaikka charminkeräys kurssille jos niitä jossain järjestetään.
Voit sinä käppänä itsellesi sen noinkin selittää.
Ottaa koville kölville kun naiset ei suo katsettakaan, kysy nyt edes isältäsi miten sai äitisi ylipuhuttua että sinä sait alkusi.
Miksi kysyt tuota meiltä? Itse sinä tiedät itsesi parhaiten.
ohis
Oikeastaa hyvä ettei luuserit kysele mitään, ehkäpä luusereitten geenit hiipuu pikkuhiljaa, eikä piipitetä "minkä takia minun pitää sivariasioihin panostaa, kun se armeija hoitaa asiat mun puolesta ja lähtis ponihäntäkin"
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tuollaisia, joille on ylitsepääsemätön ongelma, jos joku ei halua sopia itselleen sopimattomaan muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet huomattavasti enemmän hyödyksi arjessa kun tartut paistinpannuun ja imuriin. Nuo suojelufantasiat ovat keskenkasvuisille.
Kyllähän moni mies tekee molemmat.
Ei tuo ole mikään joko/tai.Kumpaako luulet tarvittavan enemmän?
Mä tarvin molempia.
Ei sytytä mies joka ei ole huolehtivainen ja suojelevainen minua kohtaan, ja passiivista vätystä en katselisi.
Yleensä nuo osuvatkin samoihin miehiin, eli reippaat ja aktiiviset, kodistaankin huolehtivat miehet ovat myös huolehtivaisia kumppaneita.Mikään ei takaa että se mies on kuitenkaan hyödyksi jos joku käy aseen kanssa kimppuun. Aika harvalla on sellaisia hermoja ja taitoja että tietää miten toimia, vaikka olisi millainen kaappi kooltaan.
En tykkää kaapeista, ja miksi luulet että elämässäni heiluisi jotain pyssymiehiä?Ja jos joskus heiluu, niin se on todennäköisesti sota silloin ja koskee kaikkia.
Mihin sitten tarvitset sitä suojelevaa miestä, jos ei ole edes uhkaa ilmassa? Ase tarkoittaa siis mitä tahansa kättä pidempää ja jos et pelkää että joku veistä heiluttava ryöstäjä-raiskaaja käy kimppuun, niin mihin tarvitset mieheltä tulevaa suojelua.
Kaapista puhuin siksi, että aika monilla tuntuu olevan käsitys että kuka tahansa riittävän iso/vahva mies on automaattisesti turva, jos nyt kuitenkin jokin uhkaa (eikä niiden tarvitse olla "elämässäsi", vaan voivat väijyä puistossa tms.). Mutta harva mies oikeasti on heti valmis tappeluun ja vielä kykenevä voittamaankin jos jotain käy. Fyysinen voima ei automaattisesti tarkoita että sen osaa valjastaa tappeluun.
En mä tykkää isoista miehistä, vaan solakoista ja jäntevistä joilla hyvä ryhti ja matalat rasvat.
Et sä edes tajua mistä puhun, kun jatkat tuota selostamista jostain ”uhkasta ilmassa”.Etkä sinä, kun aloit selittää miesihannettasi, sen jälkeen kun kysyin mihin tarvitset suojelevaa miestä, jos et edes pelkää uhkia. Koko keskustelu koski sitä että mihin tarvitaan tappeluun valmista miestä verrattuna sellaiseen joka mieluummin on avuksi kotitöissä.
Suojelevainen, kuten kirjoitin. Nuo asiat eivät ole joko/tai, vaan molemmat tarvitaan.
Tietysti mies on valmis tappelemaan, vaikka harvemmin sellaista tilannetta tulee. Monille ei koskaan.
Sen sijaan suojelevaisuus näkyy ihan kaikessa koko ajan, mies laittaa naisen (ja lasten) hyvinvoinnin ykköseksi.Niin kirjoitit ja siksi kysyin mihin sitä tarvitaan, jos et pelkää kenenkään käy kimppuusi. Tulihan se vastaus lopulta.
Joo, kaikenlainen asioiden huolehtiminen ja herrasmieskäytös kuuluu tuohon. :)
Se, että jankkaat vain tappelusta ja jostain väkivallasta, kertoo lähinnä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi.
Luojan kiitos ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskuliinisuudella saa naisia. Monikossa. Eli ei ole kadonnut "arvostus" minnekään.
Niin, ei maskuliiniset miehet ulise missään naisen puutetta.Totta. He vaan hakkaavat puolisoitaan.
Eivät hakkaa.Totta. Lähisuhdeväkivaltahan on pelkkä urbaani legenda. Eihän sitä oikeasti tapahdu.
Ai sellaisia miehiä pidät maskuliinisina? Ja ilmeisesti pelkästään sellaisia?Erikoista, mutta meitä on moneen junaan.
Ihania maskuliinisia miehiä tunnen monia, arvostan heitä tosi paljon!Miksi silti leikit typerää ja tulkitset jonkun muun keskustelijan maskuliinikäsityksen päin peetä?
-eri
Ei tässä tarvitse mitään tulkita, kun selvästi kirjoitti, että maskuliiniset miehet ”vain hakkaavat naisiaan”Olisiko kannattanut siis vastata suoraan siihen viestiin eikä niihin muihin, joissa lähinnä irvailtiin moiselle "maskuliinisuudelle"?
Niinhän minä vastasinkin ;)
Onko taas joku syrjäytynyt hakemassa päivän huomioannosta internetistä, kun on sen verran tyhjää jankutusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pyylevä yli 60vuotias harmaantuva mies, omaan kyllä rotevan hartialinjan ja vatsakin vähän pullottaa mutta kun ilmestyn uimahallille alkavat naisihmisten päät pyörimään ja innokkaimmat pyrkivät "vahingossa" iholle vesijuoksuradalla. KIUSALLISTA, vaikka olen kyllä hetero ja naisista pidän.
Elä sepitä, papparainen. Jos päät kääntyilevät, se johtuu siitä että olet ällöttävä ja väki haluaa pysyä kaukana.
Kyllä sinunkin nuoren pojan aika vielä tulee, ehkä ne naiset vielä sinustakin kiinnostuu. Hakeudu vaikka charminkeräys kurssille jos niitä jossain järjestetään.
Ottaa koville kölville kun naiset ei suo katsettakaan, kysy nyt edes isältäsi miten sai äitisi ylipuhuttua että sinä sait alkusi.
ohis
Oikeastaa hyvä ettei luuserit kysele mitään, ehkäpä luusereitten geenit hiipuu pikkuhiljaa, eikä piipitetä "minkä takia minun pitää sivariasioihin panostaa, kun se armeija hoitaa asiat mun puolesta ja lähtis ponihäntäkin"
Katsos, kun useimmat meistä antavat tuollaisen itsestään liikoja luulevan vanhan luuserin pitää kuvitelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tuollaisia, joille on ylitsepääsemätön ongelma, jos joku ei halua sopia itselleen sopimattomaan muottiin.
Siis mä en halua seurustella sellaisen kanssa. Muuten eivät mua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei häiritse ne ollenkaan.
Kunhan saan itse elää elämääni vapaasti, eikä tarvitse yrittää harrastaa seksiä minkään ääripäiden miesten kanssa (joku toksinen maskuliini persuihanne tai matomainen vassarinaisten miesihanne jossa ei vahingossakaan saa tehdä mitään miehille tyypillistä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Ei tässä tarvitse mitään tulkita, kun selvästi kirjoitti, että maskuliiniset miehet ”vain hakkaavat naisiaan”Olisiko kannattanut siis vastata suoraan siihen viestiin eikä niihin muihin, joissa lähinnä irvailtiin moiselle "maskuliinisuudelle"?
Onko taas joku syrjäytynyt hakemassa päivän huomioannosta internetistä, kun on sen verran tyhjää jankutusta?
Et vastannut, vaan siihen viestiin, jossa pilkattiin väkivaltaista maskuliinisuutta ja jopa muistutettiin sarkasmista. Muutenkin aika säälittävää alkaa tuolla tavalla "nokkelasti" pilkata niitä, jotka huomauttivat asiasta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi.
Eipä se ole kenenkään muunkaan kuin sinun ongelma. Useimpia ei häiritse feminiinisten miesten olemassaolo niin paljoa että siitä kannattaisi porua pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Onko taas joku syrjäytynyt hakemassa päivän huomioannosta internetistä, kun on sen verran tyhjää jankutusta?Et vastannut, vaan siihen viestiin, jossa pilkattiin väkivaltaista maskuliinisuutta ja jopa muistutettiin sarkasmista. Muutenkin aika säälittävää alkaa tuolla tavalla "nokkelasti" pilkata niitä, jotka huomauttivat asiasta.
-eri
Opettelehan lukemaan ja seuraamaan ketjua mihin vastailet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sinun ongelmasi.
Eipä se ole kenenkään muunkaan kuin sinun ongelma. Useimpia ei häiritse feminiinisten miesten olemassaolo niin paljoa että siitä kannattaisi porua pitää.
Luitko jo, että kirjoitin, että muuten ei mua haittaa, mutta seurustella en voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet huomattavasti enemmän hyödyksi arjessa kun tartut paistinpannuun ja imuriin. Nuo suojelufantasiat ovat keskenkasvuisille.
Kyllähän moni mies tekee molemmat.
Ei tuo ole mikään joko/tai.Kumpaako luulet tarvittavan enemmän?
Mä tarvin molempia.
Ei sytytä mies joka ei ole huolehtivainen ja suojelevainen minua kohtaan, ja passiivista vätystä en katselisi.
Yleensä nuo osuvatkin samoihin miehiin, eli reippaat ja aktiiviset, kodistaankin huolehtivat miehet ovat myös huolehtivaisia kumppaneita.Mikään ei takaa että se mies on kuitenkaan hyödyksi jos joku käy aseen kanssa kimppuun. Aika harvalla on sellaisia hermoja ja taitoja että tietää miten toimia, vaikka olisi millainen kaappi kooltaan.
En tykkää kaapeista, ja miksi luulet että elämässäni heiluisi jotain pyssymiehiä?Ja jos joskus heiluu, niin se on todennäköisesti sota silloin ja koskee kaikkia.
Mihin sitten tarvitset sitä suojelevaa miestä, jos ei ole edes uhkaa ilmassa? Ase tarkoittaa siis mitä tahansa kättä pidempää ja jos et pelkää että joku veistä heiluttava ryöstäjä-raiskaaja käy kimppuun, niin mihin tarvitset mieheltä tulevaa suojelua.
Kaapista puhuin siksi, että aika monilla tuntuu olevan käsitys että kuka tahansa riittävän iso/vahva mies on automaattisesti turva, jos nyt kuitenkin jokin uhkaa (eikä niiden tarvitse olla "elämässäsi", vaan voivat väijyä puistossa tms.). Mutta harva mies oikeasti on heti valmis tappeluun ja vielä kykenevä voittamaankin jos jotain käy. Fyysinen voima ei automaattisesti tarkoita että sen osaa valjastaa tappeluun.
En mä tykkää isoista miehistä, vaan solakoista ja jäntevistä joilla hyvä ryhti ja matalat rasvat.
Et sä edes tajua mistä puhun, kun jatkat tuota selostamista jostain ”uhkasta ilmassa”.Etkä sinä, kun aloit selittää miesihannettasi, sen jälkeen kun kysyin mihin tarvitset suojelevaa miestä, jos et edes pelkää uhkia. Koko keskustelu koski sitä että mihin tarvitaan tappeluun valmista miestä verrattuna sellaiseen joka mieluummin on avuksi kotitöissä.
Suojelevainen, kuten kirjoitin. Nuo asiat eivät ole joko/tai, vaan molemmat tarvitaan.
Tietysti mies on valmis tappelemaan, vaikka harvemmin sellaista tilannetta tulee. Monille ei koskaan.
Sen sijaan suojelevaisuus näkyy ihan kaikessa koko ajan, mies laittaa naisen (ja lasten) hyvinvoinnin ykköseksi.Niin kirjoitit ja siksi kysyin mihin sitä tarvitaan, jos et pelkää kenenkään käy kimppuusi. Tulihan se vastaus lopulta.
Joo, kaikenlainen asioiden huolehtiminen ja herrasmieskäytös kuuluu tuohon. :)Se, että jankkaat vain tappelusta ja jostain väkivallasta, kertoo lähinnä sinusta.
Ja se, että kutsut jankkaamiseksi sitä, että toinen haluaa tietää mihin suojelevaista miestä tarvitaan, kertoo sinusta. Keskustelussa jossa on puhuttu siitä, miehen valmiudesta vaikka tapella naisen puolesta "suojelevaisuudesta" puhuminen totta kai herättää mielikuvan juuri siitä, että mies fyysisesti puolustaa naista. Jos siitä ei ollut kyse, voit ihan vain selkeästi sanoa sen. Jos et, ei kannata ihmetellä, jos keskustelu menee miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en halua seurustella sellaisen kanssa. Muuten eivät mua haittaa.
Miksi piti siis erikseen korostaa ettet voi sietää sellaisia, niin että se kuulostaa kuin et hyväksyisi heitä ihmisinä? Jos kyse on vain siitä ettet esteettisesti pidä niin sen voi sanoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Onko taas joku syrjäytynyt hakemassa päivän huomioannosta internetistä, kun on sen verran tyhjää jankutusta?Et vastannut, vaan siihen viestiin, jossa pilkattiin väkivaltaista maskuliinisuutta ja jopa muistutettiin sarkasmista. Muutenkin aika säälittävää alkaa tuolla tavalla "nokkelasti" pilkata niitä, jotka huomauttivat asiasta.
-eri
Opettelehan lukemaan ja seuraamaan ketjua mihin vastailet
Näytä ensin että osaat sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Katsos, kun useimmat meistä antavat tuollaisen itsestään liikoja luulevan vanhan luuserin pitää kuvitelmansa.
Minä luuseri tein yli 40vuotiaan työuran, kasvatin kolme fiksua lasta vereonmaksajiksi, olen velaton yli 60vuotias sairaseläkelläinen (terveys meni työssä), nyt olen taas nettoveronmaksaja, eläkkeen maksaa työeläkeyhtiö ja asun omistusasunnossa eli olen tukirahojen ulkopuolella. Niin ja charmantti mies joita nuoremmatkin naiset katselee, no tosin pidättäydyn enemmistä perillisistä vaikka naistehan tietenkin haluaisivat voittajan geenit lapsilleen.
Ei tässä tarvitse mitään tulkita, kun selvästi kirjoitti, että maskuliiniset miehet ”vain hakkaavat naisiaan”