Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maskuliinisuutta ei enää arvosteta miehissä?

Vierailija
29.09.2026 |

Tämä näkyy mm. elokuvissa. Jos katsotaan vaikka Teräsmiehen uutta versiota, niin maskuliinisuus on poissa. Missä on Henry Cavillin version miehinen Teräsmies?

Miehet pelkäävät omaa voimaansa eivätkä enää halua käyttää sitä hyvään. Miehille on opetettu että muiden puolustaminen on paha asia. 

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä maskuliinisuutta arvostetaan, toksinen maskuliinisuus on eri asia. Se tarkoittaa tieten tahtoista vahingontekoa sekä itselle että muille ja sen puolustelemista sukupuolella. Tyyliin "miehen kuuluu haastaa muita tappeluun ja ennemmin kuolla kuin mennä lääkäriin".

Muslimeillla tuntuisi olevan huomattavasti yleisempää tuo toksinen maskuliinisuus. 

Meillä sitten osa porukasta tykkää vaan uhriutua, että muka maskuliinisuus ylipäätään olisi nykyään ”toksista”. Bullshit, mutta ehkä ulinalla saa somessa klikkauksia? 

Höpö höpö. Persut on tapoaneet kuluvana vuonna 17 naista ja tyttöä tässä maassa. Raiskanneet/hakanneet noin 50 000. Valkonaamasaatanat.

Eli et tiedä muslimien kulttuurista ja arjesta mitään :) 

Se on niin myrkyllistä miehuutta usein, että hyhhyh. 

Tiedän kyllä ja tiedän myös sen, ettei se teidän ihanteistanne eroa käytännössä muuten kuin alkoholinkäytön suhteen. Naiselle on ihan sama minkä värinen ja niminen mies on kyseessä, jos tältä ei saa muuta kuin hakkaamista, nimittelyä ja halveksuntaa.

Kenen teidän? Kuvitteletko siis keskustelevasi jonkun juomista harrastavan persun kanssa? Voi voi..

Yhtä lailla kuin sinä kuvittelet tietäväsi millaista on kaikkien maailman muslimien kodeissa.

Älä yritä kiistää nimenomaan islamilaiseeen maailmaan liittyviä ilmiöitä.

Sä olet just niitä älllöttäviä tyyppejä, jotka haluaa valmentaa Sara Al Husainin kaltaisten aktivistien ja tyttöjen äänen. 

Älä yritä laittaa sanoja suuhuni tai väittää tietäväsi millaisissa oloissa joka ikinen maailman muslimi elää. 

Erityisesti sen jälkeen miten luulet voivasi randomisti syyttää minua tuollaisesta kuin mistä nyt syytät, et ole itsekään mitenkään uskottava naisten puolesta puhuja. Rasismi/yleistäminen ei muutu oikeutetuksi sillä, että puheissasi olet olevinasi huolissasi Sarasta tai mistään muustakaan.

Sinä et siis välitä, got it.

Me muut välitämme ihmisoikeuksista, meillä on eri arvot. 

Sinä siis et lukenut mitä kirjoitin tai et halua ymmärtää sitä, got it. Sanoin ettet tiedä millaisissa oloissa jokainen maailman muslimeista elää. Elämä ei ole automaattisesti helvettiä, vaikka asukkaat olisivat muslimeja, eikä parempaa, jos ovat ihan muita kuin muslimeja. 

Myös minä välitän ihmisoikeuksista, ei kahta sanaa. Ja niihin kuuluu se, ettei ketään tuomita uskonnon tai etnisyyden perusteella. Siksi en jaa näkemystäsi että islaminuskoisten kodissa olisi automaattisesti kurjaa. Ihmisoikeuksia ja järkevää keskustelua arvostavan luulisi ymmärtävän sen, ettei muslimien tuomitseminen pelkän uskonnon perusteella ole reilua eikä toisen keskustelijan vaientamisyritys perättömillä syytöksillä hyvien tapojen tai sujuvan keskustelun mukaista.

Mutta enhän minä ole kirjoittanut, että islaminuskoisten kodissa on automaattisesti kurjaa? Saati että muilla kuin muslimeilla olisi asiat aina hyvin?

Se, että puhutaan johonkin kulttuuriin liittyvästä ilmiöstä (kuten naisten asema islamilaisessa maailmassa, muslimimiesten harjoittama kontrolli ja kunniaväkivalta) ei tietenkään tarkoita, että KAIKKI maailman muslimit on sellaisia. 
Näistä pitää voida puhua, ja sen saa kyllä sanoa, että muslimikulttuurisssa toksinen maskuliinisuus rehottaa. Se ei tietenkään tarkoita, että jokainen muslimimies on sellainen. 
Kuten ei jokainen suomalaismieskään ole juoppo, vaikka Suomessa on ollut alkoholiongelmaa (ja kaikki ei halua siitä puhua). 

Tulihan se sieltä, siis tuo että asioista pitää voida puhua ilman leimaamista. Se on juuri se mitä ajoin tässä takaa. Ei ollut syytä alkaa uhitella tai laittaa sanoja suuhuni sen jälkeen kun yritin juuri tuota sanoa, että muslimeja ei pidä leimata. Jos puhutaan vain "muslimeista" se antaa juuri sen kuvan että islamiin kuuluminen tekee ihmisestä pahan. Kyse on paljon muustakin ja se näkyy siinä, miten meillä Suomessakin on edelleen näitä, joiden suhtautuminen naisiin on ihan yhtä pahaa kuin muslimeilla pahimmillaan.

Löydettiinkö yhteisymmärrys, kilpahuudoista huolimatta?

Vierailija
102/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsimaisen naisen tasa-arvon ja sen menettämisen välissä seisoo vain ja ainoastaan tarvittaessa väkivaltaan kykenevä länsimainen mies.

"We sleep soundly in our beds because rough men stand ready in the night to visit violence on those who would do us harm."

Se tarvittaessa väkivaltaan kykenevä länsimainen mies on itse yksi niistä uhista naisille ja tasa-arvolle. Luojan kiitos useimmat eivät ole sellaisia öykkäreitä, joita katsot ylöspäin.

Aikalailla paremmat oltavat sinulla on keskimäärin mitä naisilla esim. Afganistanissa tai Saudi-Arabiassa. 

Suako siitä pitäisi kiittää? Lol.

Niin. Hyvä kysymys ketä pitäisi kiittää?

No vaikka ihan alkuun vuoden 1906 viimeisissä säätyvaltiopäivissä äänestäneitä SUOMALAISIA MIEHIÄ???

Tai siis sitä pientä miesten eliittiä ;)

Suurin osa miehistä sai äänioikeuden samaan aikaan naisten kanssa, et kai ole sitä unohtanut? 

Olkiukkoilua. 

Ei ole olkiukkoilua huomauttaa, että ne sen ajan suomalaiset miehet eivät pitäneet edes toistensa puolia, koska suomalaisuus ja kikkeli eivät automaattisesti taanneet yhtään mitään. Ja että yleinen äänioikeus koski kaikkia sukupuoleen katsomatta.

Eikä mikään selitä miksi meidän pitäisi vuonna 2026 olla millään tavalla kiitollisia jollekin satunnaiselle äijälle jonkun muun miehen ansioista.

Minä olen heille kiitollinen. Kuten olen kiitollinen myös isoisälleni, jonka kaltaisten tappam**n kykenevien miesten ansiosta minulla on naisena huomattavasti paremmat oltavat mitä naisilla (tai muutenkaan vähemmistöillä) on itänaapurissa.

Myös minä olen kiitollinen niille, jotka ovat kiitollisuuteni ansainneet. Sellaisiin eivät siltikään kuulu ne, jotka sitä vaativat vain sen perusteella että ovat valkoisia miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyylevä yli 60vuotias harmaantuva mies, omaan kyllä rotevan hartialinjan ja vatsakin vähän pullottaa mutta kun ilmestyn uimahallille alkavat naisihmisten päät pyörimään ja innokkaimmat pyrkivät "vahingossa" iholle vesijuoksuradalla. KIUSALLISTA, vaikka olen kyllä hetero ja naisista pidän.

Elä sepitä, papparainen. Jos päät kääntyilevät, se johtuu siitä että olet ällöttävä ja väki haluaa pysyä kaukana.

Kyllä sinunkin nuoren pojan aika vielä tulee, ehkä ne naiset vielä sinustakin kiinnostuu. Hakeudu vaikka charminkeräys kurssille jos niitä jossain järjestetään.

Vierailija
104/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene katsoon vaikka sitten Hulk jos teräsmies ei miellyttänyt. 

Vierailija
105/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskuliinisuudella saa naisia. Monikossa. Eli ei ole kadonnut "arvostus" minnekään.

Niin, ei maskuliiniset miehet ulise missään naisen puutetta. 

Totta. He vaan hakkaavat puolisoitaan.

Eivät hakkaa. 

Totta. Lähisuhdeväkivaltahan on pelkkä urbaani legenda. Eihän sitä oikeasti tapahdu.

Ps. Tää on puhdasta sarkasmia

Vierailija
106/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyylevä yli 60vuotias harmaantuva mies, omaan kyllä rotevan hartialinjan ja vatsakin vähän pullottaa mutta kun ilmestyn uimahallille alkavat naisihmisten päät pyörimään ja innokkaimmat pyrkivät "vahingossa" iholle vesijuoksuradalla. KIUSALLISTA, vaikka olen kyllä hetero ja naisista pidän.

Elä sepitä, papparainen. Jos päät kääntyilevät, se johtuu siitä että olet ällöttävä ja väki haluaa pysyä kaukana.

Kyllä sinunkin nuoren pojan aika vielä tulee, ehkä ne naiset vielä sinustakin kiinnostuu. Hakeudu vaikka charminkeräys kurssille jos niitä jossain järjestetään.

Voit sinä käppänä itsellesi sen noinkin selittää.

Vierailija
107/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet huomattavasti enemmän hyödyksi arjessa kun tartut paistinpannuun ja imuriin. Nuo suojelufantasiat ovat keskenkasvuisille.

Kyllähän moni mies tekee molemmat. 

Ei tuo ole mikään joko/tai. 

Kumpaako luulet tarvittavan enemmän?

Mä tarvin molempia. 

Ei sytytä mies joka ei ole huolehtivainen ja suojelevainen minua kohtaan, ja passiivista vätystä en katselisi. 
Yleensä nuo osuvatkin samoihin miehiin, eli reippaat ja aktiiviset, kodistaankin huolehtivat miehet ovat myös huolehtivaisia kumppaneita. 

Mikään ei takaa että se mies on kuitenkaan hyödyksi jos joku käy aseen kanssa kimppuun. Aika harvalla on sellaisia hermoja ja taitoja että tietää miten toimia, vaikka olisi millainen kaappi kooltaan.

Korkea testosteroni taso on yhdistetty korkeampaan agressioon. Ja juuri sitä paljon parjattua agressiota tarvitaan puolustamiseen.

Aggressiota parjataan, koska se on paljon useammin uhka kuin hyödyksi, eikä se edes riitä, jos päälle käy joku jolla on ase. 

Aggressiivinen on silti enemmän naisten mieleen

Jostain käsittämättömästä syystä

Riippuu täysin naisesta.

Niinhän sitä luulisi

Vierailija
108/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene katsoon vaikka sitten Hulk jos teräsmies ei miellyttänyt. 

Ei ole riittävän maskuliininen. Tosi karju ei pitäisi housuja vaan riehuisi miehekkäästi lerssi tanassa.

Vierailija
109/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet huomattavasti enemmän hyödyksi arjessa kun tartut paistinpannuun ja imuriin. Nuo suojelufantasiat ovat keskenkasvuisille.

Mä tarvin molempia. 

Ei sytytä mies joka ei ole huolehtivainen ja suojelevainen minua kohtaan, ja passiivista vätystä en katselisi. 
Yleensä nuo osuvatkin samoihin miehiin, eli reippaat ja aktiiviset, kodistaankin huolehtivat miehet ovat myös huolehtivaisia kumppaneita. 

Mikään ei takaa että se mies on kuitenkaan hyödyksi jos joku käy aseen kanssa kimppuun. Aika harvalla on sellaisia hermoja ja taitoja että tietää miten toimia, vaikka olisi millainen kaappi kooltaan.

Korkea testosteroni taso on yhdistetty korkeampaan agressioon. Ja juuri sitä paljon parjattua agressiota tarvitaan puolustamiseen.

Aggressiota parjataan, koska se on paljon useammin uhka kuin hyödyksi, eikä se edes riitä, jos päälle käy joku jolla on ase. 

Riippuu täysin naisesta.

Niinhän sitä luulisi

Kyllä sen tietää. Läheskään kaikki naiset eivät ole kiinnostuneita aggressiivisista miehistä.

Vierailija
110/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskuliinisuudella saa naisia. Monikossa. Eli ei ole kadonnut "arvostus" minnekään.

Eivät hakkaa. 

Totta. Lähisuhdeväkivaltahan on pelkkä urbaani legenda. Eihän sitä oikeasti tapahdu.

Ai sellaisia miehiä pidät maskuliinisina? Ja ilmeisesti pelkästään sellaisia?

Erikoista, mutta meitä on moneen junaan. 

Vierailija
111/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan karhua enemmän. 

T Nainen 

Vierailija
112/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tarvin molempia. 

Riippuu täysin naisesta.

Niinhän sitä luulisi

Kyllä sen tietää. Läheskään kaikki naiset eivät ole kiinnostuneita aggressiivisista miehistä.

"Läheskään kaikki" jättää silti "kaikki muut".

Vierailija
113/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa koville kölville kun naiset ei suo katsettakaan, kysy nyt edes isältäsi miten sai äitisi ylipuhuttua että sinä sait alkusi.

Vierailija
114/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hakkaa. 

Olisit mennyt oikeaan junaan

Vierailija
115/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan karhua enemmän. 

T Nainen 

Karhun kanssa sentään tietää miten toimia, maskuliinisuudellaan uhoavan miehen kanssa ei.

Vierailija
116/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa koville kölville kun naiset ei suo katsettakaan, kysy nyt edes isältäsi miten sai äitisi ylipuhuttua että sinä sait alkusi.

Miksi kysyt tuota meiltä? Itse sinä tiedät itsesi parhaiten.

ohis

Vierailija
117/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hakkaa. 

Ei, en mä halua olla noin typerä. En onneksi edes tunne tuollaisia. 
Ihania maskuliinisia miehiä tunnen monia, arvostan heitä tosi paljon! 

Vierailija
118/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tarvin molempia. 

Riippuu täysin naisesta.

Niinhän sitä luulisi

"Läheskään kaikki" jättää silti "kaikki muut".

Eikä se "kaikki muut" ole mikään enemmistö.

Vierailija
119/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät hakkaa. 

Ei, en mä halua olla noin typerä. En onneksi edes tunne tuollaisia. 
Ihania maskuliinisia miehiä tunnen monia, arvostan heitä tosi paljon! 

Miksi silti leikit typerää ja tulkitset jonkun muun keskustelijan maskuliinikäsityksen päin peetä?

-eri

Vierailija
120/135 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Taas trolli hävisi ja sai itkupotkuraivarin

Älä aloita jos et kestä seurauksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan