Miten ikinä voisi jaksaa arjessa 1400-1500 kalorilla/pv vuodesta toiseen?
Laihdutan, en ole kovin pitkä, olen istumatyössä ja arkiaktiivisuus ei ole suurta. Olen tutkinut kalorilaskureita. Jos olisin unelmamitoissani (bmi 21), pitäisi minun syödä päivässä max. 1400-1500 kaloria, etten lihoisi. Liikunta ei nostaisi tuota määrää kuin muutamalla sadalla kalorilla. Miten ihmeessä noin pienellä kalorimäärällä jaksaisi vuodesta toiseen? Eikä oikein saisi syödä herkkujakaan. Magnumin kaltainen jäätelöpuikko tai kunnon suklaapatukka haukkaisi kokonaiskalorimäärästä jo 300 kaloria.
Kommentit (43)
Liikunnalla on helppo lisätä kulutusta 300 kcal/päivä ilman, että kysymys on vielä mistään rehkimisestä. Silloin voi hyvin syödä jonkin herkunkin.
Onneksi en ole pienikokoinen nainen (171cm).
Aloittajalle ainoa neuvo on, että urheilemalla kalorinkulutusta saa edes jonkin verran nostettua. Ymmärrän hyvin tuskasi, olisi tosi vaikeaa olla noin pienillä kaloreilla.
Älä napostele mitään. Pienen jälkiruoan voit syödä joka päivä, esim. muutama pala 70% tummaa suklaata. Älä lisäile oliiviöljyä yms. liian huolettomasti ruokiin, vaikka se on terveellistä. Öljyssä on valtavasti energiaa tiheässä muodossa. Syö joka aterialla runsaasti kuituja ja jotain mistä saat proteiinia.
Kerran viikossa, esim. perjantaisin tai lauantaisin, voit syödä sen jäätelöpuikon tai suklaapatukan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/