Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ikinä voisi jaksaa arjessa 1400-1500 kalorilla/pv vuodesta toiseen?

Vierailija
29.09.2026 |

Laihdutan, en ole kovin pitkä, olen istumatyössä ja arkiaktiivisuus ei ole suurta. Olen tutkinut kalorilaskureita. Jos olisin unelmamitoissani (bmi 21), pitäisi minun syödä päivässä max. 1400-1500 kaloria, etten lihoisi. Liikunta ei nostaisi tuota määrää kuin muutamalla sadalla kalorilla. Miten ihmeessä noin pienellä kalorimäärällä jaksaisi vuodesta toiseen? Eikä oikein saisi syödä herkkujakaan. Magnumin kaltainen jäätelöpuikko tai kunnon suklaapatukka haukkaisi kokonaiskalorimäärästä jo 300 kaloria.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Suurin osa ei halua elää noin pienillä kaloreilla. Sitten on hyväksyttävä, että painokin on isompi.

Vierailija
2/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1500 kilokaloria on riittävä määrä jolla paino pysyy vakiona niin miksei jaksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin, kun ei ole ylimääräistä rahaa. Herkkuja voi ostaa,  mutta sitten on muutaman päivän vähemmillä kaloreilla.

Vierailija
4/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksii elämäänsä niin paljon kaikkea muuta kivaa, ettei ehdi syödä tai miettiä syömistä. 

Vierailija
5/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki enemmän lihasmassaa, niin ei tarvitse elää millään kitukuureilla. Itse syön yli 2000 kcal päivässä enkä liho.

Vierailija
6/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt isoja annoksia matalaenergistä ruokaa

Vierailija
7/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 1500 kilokaloria on riittävä määrä jolla paino pysyy vakiona niin miksei jaksaisi.

Paino voi pysyä tuolla määrällä vakiona riittävän alhaalla, mutta itselleni tuo kalorimäärä kuulostaa todella pieneltä. Ottaen huomioon, että harva ruoka on kovin vähäkalorista. Tuleehan tavallisesta aamupalastakin (kaurapuuro marjoilla/mehukeittolla, ruisleipä päällisillä ja kahvi maidolla) jo melkoisesti kaloreita.

Ap

Vierailija
8/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Itse syön n 1300-1400kcal ja kun pudotan painoa niin alle 1200kcal

Olen aina ollut pieniruokainen mutta syön aamiaisen ja 2 herkullista ateriaa päivässä.

Enkä ole edes mikään hippiäinen vaan 164cm ja 70kg. Sopivsti lihaksikas, hyvin jaksan ruumiillista työtä ja liikuntaa.

Vierailija
9/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet pienikokoinen nainen? No... Joo oot oikeessa. Liikunnalla kalorinkulutuksen lisääminen käy työstä. Se ruokavalio on peruskulmakivi.  Silti se liikuntakin asiaa tukee. Helpoimmalla pääsee lisäämällä lihasta, joka kuluttaa pikkusen levossakin. 

Mutta eihän tuokaan määrä herkkuja estä syömästä. Syöt sen magnumin. Jää sulle vielä 1100 kckal jäljelle täytettäväksi ruualla. Ja sitä mahtuu paljon tohon määrään jos syö tyyliin kasvista ja kanarintaa. Tai tonnikalaa ja salaattia. 

Onneksi olen mies. Jolla punttiharrastuksen myötä pikkuisen lepokulutusta lisäävää lihasmassaa. Saa syödä vapaammin ilman miettimisiä. Kun ainakin 2000kcal pitäisi syödä. 

Vierailija
10/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia, kevyttä ruokaa.voihan myös pyrkiä edes, BMI 25:een,  BMI alle 30:kin ehkäisee sairauksia verrattuna jos se on yli 30. Ylipainon sairastavuuskäyrä kiihtyy paljon sitä mukaa kun paino nousee eli lievä ylipaino on monta kertaa vähemmän epäterveellistä kuin merkittävä ylipaino. Cindy Crawford sanoo: Skinny tastes best.

Vierailija
11/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviksia, kevyttä ruokaa.voihan myös pyrkiä edes, BMI 25:een,  BMI alle 30:kin ehkäisee sairauksia verrattuna jos se on yli 30. Ylipainon sairastavuuskäyrä kiihtyy paljon sitä mukaa kun paino nousee eli lievä ylipaino on monta kertaa vähemmän epäterveellistä kuin merkittävä ylipaino. Cindy Crawford sanoo: Skinny tastes best.

Ulkoisesti on ihan eri juttu olla bmi 25 kuin bmi 21.

Vierailija
12/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino voi pysyä tuolla määrällä vakiona riittävän alhaalla, mutta itselleni tuo kalorimäärä kuulostaa todella pieneltä. Ottaen huomioon, että harva ruoka on kovin vähäkalorista. Tuleehan tavallisesta aamupalastakin (kaurapuuro marjoilla/mehukeittolla, ruisleipä päällisillä ja kahvi maidolla) jo melkoisesti kaloreita.

Ap

tietty tulee kaloreita kun syöt kuin hevonen

Vierailija
13/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä viehätyn eniten naisesta jos hänen BMI on matala esim 19 eli mitat tyyliin 170/55.

En ole ikinä kehunut kumppaniani yhtä paljon kun oli BMI 19 kumppani.

Vierailija
14/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä viehätyn eniten naisesta jos hänen BMI on matala esim 19 eli mitat tyyliin 170/55.

En ole ikinä kehunut kumppaniani yhtä paljon kun oli BMI 19 kumppani.

Ja kuitenkin vaihdoit kumppaniin, jota et voi kehua yhtä paljon. On sulla kestämistä. 

Vierailija
15/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä olen hyvin pienikokoinen nainen (155/45) ja BMI 19 luokkaa. Välillä menee useampi viikkokin etten punnitse itseäni tai laske kaloreita tietoisesti, mutta intuitiivisesti tiedän suunnilleen paljonko voin syödä. On ihan ok pitää herkuttelupäiviä, mutta pidemmällä aikavälillä on tehtävä uhrauksia ollakseen hoikka. Itsellä peruskulutus noin 1200 kaloria päivässä ja kunnon mättöpäivä 2000 kaloria.

Vierailija
16/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minä olen hyvin pienikokoinen nainen (155/45) ja BMI 19 luokkaa. Välillä menee useampi viikkokin etten punnitse itseäni tai laske kaloreita tietoisesti, mutta intuitiivisesti tiedän suunnilleen paljonko voin syödä. On ihan ok pitää herkuttelupäiviä, mutta pidemmällä aikavälillä on tehtävä uhrauksia ollakseen hoikka. Itsellä peruskulutus noin 1200 kaloria päivässä ja kunnon mättöpäivä 2000 kaloria.

Mikä ihmeen mättöpv??

Vierailija
17/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein vakuuttunut ole, että se BMI sinun päiväkulutukseesi tässä muodossa vaikuttaa. 

Joten en hirveesti laskeskelisi. Turhaa stressiä. Syö sen minkä kuluttaa. Ja sen tuntee kyllä minkä verran kuluttaa ja koska syö enemmän. Jos joskus syö enemmän, niin sitten ei oo niin nälkä myöhemmin.

Simppelimpää silleen. Ja jos vaakaa haluaa seurata, niin saa sitä seurailla. Jos haluaa. Jos tavoite on pysyä samassa painossa, niin seuraa sitten että pysyy samassa painossa

Vierailija
18/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tuosta aamupalasta tule kuin jotain 400-500kcal, sitä paitsi ei aamupala ole pakollinen ateria.

Vierailija
19/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen mättöpv??

Jos tekee mieli syödä joskus jotain hyvää ja vähän enemmän kuin tarvii. Semmonen se ainakin mulla on. 

Eri. 

Vierailija
20/30 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se uuvuttavaa. Nyt taas syksy ja pimeys tekee, että tekis niin mieli luovuttaaja jäädä sohvan pohjalle. Ylipainoa on vielä n.10kg ja 1500kalorilla se on tippunu 500g-1kg kuussa, mutta on tämä perseestä ja ankeaa, mutta ei jaksais olla lihavakaan ja huonossa kunnossa. Eli oltava hoikka ja nälissään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä