Joulumammojen loppuviikko
Ei taida viitsiä kirjoittaa enää alkuviikon pinoon - loppuviikko kai nyt jo on...?
Kommentit (28)
Täällä on herätty klo 08 ja hyvin on neiti nukkunut. Syönyt vain klo 4.30. =)
Tänään olis mun serkun yo-juhlat. Saa äiti ja tytär oikein tälläytyä. =) Onneksi meidän ei tarvi mennä koululle, vaan saan laittaa neidin nukkumaan ensi ja mennään sit kahville kun hän herää.
[color=violet] Onnea Lassille 6kk päivänä!! [/color]
[color=violet] Pimmi [/color]Käy ihmeessä lääkärissä uudestaan, tuo ei kuulosta ihan normaalilta...
[color=violet] Kirsikkka [/color]Mä voisin yrittää olla sun kanssa karkkilakossa.. Pullat ja piparit pitäis myös jättää pois. Koskas aloitetaan? Tänään mä ainakin " joudun" syömään hyvää niissä juhlissa. Huomenna?
Nyt laittaan vaatteet valmiiksi ja neidille ruokaa..
rusina
Mäkin oon näin aikaisin liikkeellä kun en saa enää unta. Olin eilen ulkona katsomassa PMMP:n keikkaa (oli hyvä) ja tää päivä on varattu mulle krapuloimiseen. Ei kyllä oo yhtään huono olo, vaikka vähän humalassa olinkin! Ehkä se iskee sitten iltapäivällä kun on jo ehtinyt huokaista helpotuksesta...
Mies osti nuo keikkaliput mulle synttärilahjaksi, oli jo sopinut mun kaverin kanssa että ostaa liput meille molemmille. Hyvä lahja! Mä näin PMMP:n livenä pari vuotta sitten Ilosaarirockissa ja aloin sen jälkeen vasta kuunnella niiden musaa, oli niin hyvä keikka. Se energia mikä niillä on siinä lavalla on ihan älytön! Oli tosi kiva ilta, kaikki meni just niin kuin pitikin. Käytiin ensin syömässä hyvin ja juomassa vähän viiniä ja sitten jatkettiin sinne keikkapaikalle. Ekaa kertaa olin Nemon syntymän jälkeen ulkona ilman miestä. Pitäis kyllä käydä useammin, ei niinkään ryyppäämässä mutta tapaamassa kavereita ja säilyttämässä vähän " entistä elämää" . Nemohan tuli yllätyksenä ja sitä ennen elin opiskelijaelämää Helsingin keskustassa, asuin kommuunissa Kalliossa, kävin ulkona ja olin muutenkin huoleton. Niin se elämä vie...
Nemo lähti isänsä kanssa katsomaan miehen iltatähti-pikkusiskon kevätjuhlaa. Mä ajattelin vähän siivoilla sillä aikaa, meillä on huomenna eka näyttö täällä ja nyt on vielä aika kaaos... Mun oli tarkoitus puunata hammasharjalla kaikki nurkat mutta taitaa jäädä nyt väliin. Vähän hermostuttaa tuo asunnon myyminen, pelottaa että ei menekään kaupaksi. Tässä on hintapyyntö vähän kalliimpi kun on kaikki rempat tehty kaks vuotta sitten, putket ja sähköt ja parketit ja kaikki. On kämppä tosi hyvässä kunnossa! Mutta tajuaako nuoret (tää on kaksio niin kohderyhmä on nuoret) mikä etu se on? Ei tarvi tehdä yhtään mitään moneen moneen moneen vuoteen. Mitä jos näyttöön huomenna ei tuukkaan ketään? IIK!
Meillä piti olla torstaina 6kk-neuvola mutta se peruttiin kun terveydenhoitaja sairastui. Ensi viikon on hoitaja muistaakseni lomalla ja seuraavan viikon ollaan me kylpylässä. Että siirtyy sitten ihan reilusti. Ellei mennä jollekin toiselle hoitajalle mutta mä en haluaisi koska meille on kehittynyt jo hyvä suhde tuon hoitajan kanssa, kun ravattiin alussa viikon välein siellä painokontrollissa.
Meillä täällä Vantaalla täytyy itse varata lapselle hammashoitolaan aika, sitten kun ekat hampaat tulee. Aikuisillehan täällä on hirveät jonot mutta lapset pääsee nopeasti. Hyvä kun tuli puheeksi, olin unohtanut koko jutun. Täytyykin heti maanantaina soittaa ja varata. Nemollahan on kaksi hammasta, on pari kertaa purrut mua nännistä niin että jäi oikein hienot hampaanjäljet! Vaikka sattui kyllä niin että olin varma että nyt irtosi koko nänni.
Siinä tuli taas omaa napaa (ja nimenomaan mun, ei edes Nemon...:)), nyt muuhun.
Pimmi, pelottavalta kuulostaa... Toivottavasti tuohon löytyy joku harmiton syy. Mulle tulee mieleen että olis joku hermo puristuksissa vaikkapa niskassa ja siitä säteilee koko kehoon (opiskelen toimintaterapiaa ja siellä just ollaan paljon puhuttu noista hermopuristuksista, että käden kipu voi johtua jostakin ihan muusta kuin kädestä). Ihmisen keho on niin hirvittävän monimutkainen koneisto!
Kirsikka, mä ainakin tuun mukaan karkkilakkoon! En oo aikaisemmin edes tykännyt karkista mutta raskausaikana tuli hirveä himo joka on nyt jäänyt päälle. Mies on samanlainen, ollaan jo pitkään puhuttu että pitäis lopettaa kaikkien herkkujen jokapäiväinen mussuttaminen mutta ei oo vielä tähän mennessä onnistunut. Mies on leffafriikki, ja meidän leffamurkkauksessa on herkkuhylly sipseille ja karkeille. Ja täytyyhän siihen aina täydennystä olla... Ja sit tulee syötyä kun niitä herkkuja kerran on. Nyt näytön jälkeen kyllä saa herkkuhylly jäädä historiaan. Mutta jäätelö ei siis todellakaan ole karkkia!
Rusinako oli uudistanut vaatekaappinsa...? Kateellinen olen, oon itse niin saamaton etten saa aikaiseksi. Enkä sitäpaitsi halua nyt ostella mitään kun kuvittelen tästä vielä laihtuvani. Niin mä aina kuvittelen, ostan tiukkoja vaatteita ja ajattelen että ne on kohta sopivia kunhan saan itseäni niskasta kiinni. Ja sitten kuljen makkarankuorissa.
Meidän pyykkikorilla on myös pohja. Minäkin tunnustan pyörittäväni vajaita koneellisia kun inhoan sitä pyykkivuorta. Eniten inhoan sitä likaisten vaatteiden lajittelua. Yleensä teenkin niin että jos tiedän mikä pyykki pitää seuraavaksi pestä niin kerään vaatteet suoraan pesukoneeseen.
Moni muukin oli lähdössä nyt viikonloppuna ulos. Pitäkää kivaa! Toivottavasti Kirsikankin Akseli paranee ja ilta onnistuu, kurjaa jos joutuu perumaan tuollaisen odotetun menon.
Nyt ei kykene muistamaan oliko muuta, mutta paranemisia sairastaville, unia huonosti nukkuville ja jaksamisia koululaisten perheille! Yhden lapsen kanssa on vielä helppoa mutta kahden niin eri-ikäisen tarpeita on hankala saada kohtaamaan.
Tulipa taas pitkä viesti! Paljon asiaa kun ei ole koko viikkoon kirjoitellut...
Tinnis & Nemo
Niin, ostin viikko sitten lahjakortin (edullisesti) erääseen kultasepänliikkeeseen. Tänään lähdemme sitten mallailemaan sormuksia. Meillähän on jo kihla- ja vihkisormukset, mutta nyt saan uuden sormuksen. Tämän sormuksen on sitten tarkoitus kestää. Aah! Tuskin yhdellä reissulla saan päätettyä kuitenkaan.
Meillä [b]yö[/b] sujui taas vähän levottomasti. Ehdin ottaa jo ne ihanat yöt itsestäänselvyytenä, vaan enpä ota enää. Nuppi on ihan sekaisin. Kiitos vain tsemppaajille!
[b]Tinurista[/b] oli taas mukava kuulla! Samaten kuin [b]Tinniksestä, [/b] jolla oli ollut mukava ilta. Toivottavasti [b]Kirsikkakin[/b] pääsee tänään tuulettumaan.
[b]Pimmi,[/b] multa on jotenkin mennyt ihan ohi nuo sinun oireesi. Täytyy sanoa, että kuulostaa kyllä aika vakavalta. En halua maalata piruja seinälle tms, mutta toivottavasti ymmärtäisivät ottaa vakavasti nuo oireet siellä terveyskeskuksessa! Eli toivottavasti syy löytyy ja oireet poistuvat. Tsemppiä ja parantumisia, jos niin voi sanoa!
[b]Turvaistuimesta[/b] kyseltiin täällä aiemmin. Meillä taitaa olla uuden istuimen osto kohta edessä. Esikoisen istuin ehdittiin myydä pari kuukautta ennen plussatestiä. Valintaa hankaloittavat vielä automme superlyhyet turvavyöt takana. Saa nähdä, mihin päädymme. Uutena sen kuitenkin ostamme ja myymme sitten pois käytettynä. Tuosta edellisestä saatiin todella hyvä hinta...
Jaaha, tytöllä tuntuu olevan vaikeaa. Ilmeisesti hän sai leluista tarpeekseen eikä iskä tunnu osaavan auttaa. Pakko mennä! Mukavaa lauantaita!
Oikein mukavaa kesäloman alkua koulunsa lopettaneille!
Iituli
Isukki tuolla katsoo skreeniltä elokuvaa veljensä kanssa ja tytöt on unilla. Mie luen listaa läpi, kera lasillisen valkkaria ;)
Oli tuossa torstaina ihan juhlimisen aihetta - pääsin kouluun!! Jospa miusta sit tulee joskus maisteri :)))))
Tänään siirsin pimun omaan huoneeseen, kun olen sitä mieltä, et osa yöheräilyistä johtuu siitä, et isäntä kuorsaa :( Tissiä ei tällöin juurikaan syödä, vaan lutsutetaan itsensä uneen. Saas nähdä kuin ens yönä. Nyt oli muutoinkin hyvä aika siirtyä, kun olis tarkoitus ensi yönä kattoa Anahaimin peli - oman peliuran alusta asti ollut Selänne-fani - olis se sen voiton ansainnut (sit vois jäädä onnellisena eläkkeelle).
Imetys alkaa olla aika vähissä. Yöllä neiti syö sen kerran kunnolla ja aamulla herättyään. Muulloin ei juurikaan malta syödä, tai ei viitsi imeä. Olen kuitenkin aina ennen muuta syömistä tarjonnut tissiä. Muutoin kyllä eväs maistuu - korvike menee lämpimänä ja kylmänä - kiinteän kanssa tarjoan mukista kylmänä, jotta tottuisi maitoon ruokajuomana.... ja hyvin maistuu yleensä, jopa ilman sitä nokkaa...
Ihanaa kun on ollut suht lämpöistä. Tosin eilen ilta meni muissa touhuissa, ettei juurikaan ehtinyt nauttia - olin auttamassa äitiäni tilausten tekemisessä, samoin tänään aamulla menin kuudelta... siksiköhän se vähän väsyttää ;) Tänään sain tuon asuntoauton suht hyvään malliin, et voidaan lähteä vaikka ihan yhtäkkiä reissuun - niin kuin näyttää mein perheessä olevan tapana *hih*
Pimulla ei mitään ihmeempää - edelleen viihdytään lattialla, mut aika lailla samaa kohtaa kulutetaan, toki jalat on jo aika valmiusasennossa, eli varmana ei kauan mene, kun kunnolla liikkeelle lähteepi...
Nyt taitaa sauna kutsua, joten palailemisiin.....
--Mirpa ja pimutin--
Ja [b]kirsikalle[/b] niistä kokeista että en minäkään oikein ymmärtäny miksi sokerirasitustesti mutta niin se vaan meinas että sekin pitää tehdä =o
Verikokeesta kattovat pienen verenkuvan, tulehdusarvot, kilpirauhasarvot, B12-vitamiinin ja jotain maksa-arvoihin liittyvää vaikka lääkäri kyllä sanoi että mä en näytä sen mielestä siltä että joisin kovin paljon alkoholia =) No, siinä kun kattovat mutta musta kyllä tuntuu että ei sieltä taida löytyä mitään...
Kovasti oon koittanu jumpata ja venytellä selkää ja hartioita että vetristyisivät, mutta ei auta ei sitten ollenkaan =(
Jotain häikkää on myös " lämmitysjärjestelmässä" ;) kun tuntuu siltä että kädet ja jalat on melkein jatkuvasti jääkylmänä mikä oli tänäänkin varsin hassu tunne kun ulkona oli reilu 20 astetta lämmintä =)
Minä täällä valvon vieläkin ku oltiin tänään liikenteessä ja meni tuo kotiintulo sen verran myöhäseen että sain Lassin yöunille vasta tunti sitten... Huh, pitäis kyllä itsekin painua pehkuihin että jaksaa herätä aamulla...
Niinpä taidan tehdäkin =)
Pimmi ja Lassi nyt virallisesti puoli vuotta =) (kiitokset Rusinalle onnitteluista =) )
Tänään on oltu miltei koko päivä sisällä,nyt isommat kattoo videota..niin jos tässä mentäs vielä illan päälle ulos ja suihkun kautta sitten lapset nukkumaan.
eilen oltiin miehen sisaren ylioppilasjuhlissa,kivat juhlat oli:)
Johanna taitaa olla kauralle allerginen..viikon on tehny heti kun saa kaurapuuroa isot,löysät ja vihertävät kakat,eilen mä sen vasta tajusin..aattelin että maha on löysällä kun ikenet kutiaa ja sitten kun on alotettu syömään puuroja. Oon kyllä usein laittanu kaurapuuron sekaan kuningararsosetta,että voi se esim. siitä mustikastakin olla. Nyt oon ottanu tuon kauran pois Johannan ruokavaliosta,niin katotaan muuttuuko miksikään..ja en enää anna tuota kuningatarsosettakaan. Huomenna ajattelin soitella neuvolaan ja puhua tuosta terkkarille, nyt iho on ollu parempanakin kun ei oo eilisaamun jälkeen saanu kauraa..Tosin mä oon syöny leipää jossa on kauraa.
,joten maidon kautta on kauralle altistunut.Tyttö on kyllä tänäänki kahdesti kakannut,mutta tuo iho on paremmassa kunnossa.
Pimmille jaksamista puutumisvaivojen kanssa.
Mä oon käytännössä ollu karkkilakossa synnytyksestä asti.. välillä tulee kamala suklaanhimo,mutta siitä Johannan iho menee kurjaan kuntoon,niin oon malttanu himoni,kun ei oo kiva katella raapivaa ja itkevää vauvaa.
Juu,mutta pitää rueta imettelemään...
tintti ja Johanna 5kk
ollaan oltu tönään miltei koko päivä ulkona!eikä sisällä,kun oon niin ihana ilma!
Täällä on rouva jo lilat luomessa ja kotio koulujuhlasta tulleena! Harvoin sitä näin hehkeänä on tähän aikaan päivästä. Hienon todistuksen tytsy sai, pelkkää kiitettävää. Kovin olen hänestä ylpeä! Itkemiseksihän se meni, sekä opettajalla, lapsilla että aikuisilla. Luokka vaihtaa koulua ja opettajalle tulevat uudet ekaluokkalaiset syksyllä. Hienosti on opettaja hoitanut hommansa tämän pari vuotta, ei moitteen sanaa. Viimeistään parku tuli siinä vaiheessa kun tytsy kävi hakemassa todistuksen ja halasi opettajaansa ja sanoi: Mä en unohda sua koskaan!
Meikäläisen " ulkoilu" on vaakalaudalla, Akselilla oli illalla kuumetta 38,5c, laitoin supon ja aamulla oli ihan ok. Pientä yskää ja vähän ehkä nenä valuu, ei muita oireita. Vähän oli poikanen apean oloinen, mutta vauhti kiihtyi normaaliksi kun lääke alkoi vaikuttamaan. Mieheni sairaanhoitaja tytär on tulossa poikaa hoitamaan, että hyvissä käsissä on, mutta en kyllä lähde jos vielä lämpö nousee. Katsotaan...
Pimmi: Pelottavilta kuullostavat sun oireet, kannattaa ottaa yhteys heti lääkäriin jos vielä kovina jatkuvat. Ei ole ihan niskahartiajumitusta jos jalatkin puutuu. En halua säikyttää, mutta ota yhteys lääkäriin, ei tuollainen koko vartalo puutuminen kyllä ole ihan normaalia! Hieman kyllä ihmettelen lääkärin määräystä mennä sokerirasitustestiin?? Muistatko mitä muita kokeita sinusta otettiin?
Meikäläisen makeanhimo on aivan järkyttävä!!! Ei auta hedelmät, kiisselit tai " kunnon" ruuan syöminen. Karkkia sen olla pitää! Ja nyt kun Akseli on alkanut syömään muutakin, huomaan että vatsa alkaa pömpöttämään eli karkkihanat olisi saatava kiinni. Harkitsen karkkilakkoon ryhtymistä(huom! jäätelö ei sitten ole karkkia). Tulisiko joku messiin???
Mukavaa viikonloppua! Menen mieheni kanssa tänään vaateostoksille, hänelle pitää saada uudet vaatteet. Ja sitä miestä ei helpolla vaatekauppaan saa. Voi kun olis rouvalla sama ongelma...
Kirsikka ja Akseli, 5kk TÄNÄÄN!