Kuka hullu hakee tätä työtä??
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut tuon julistamisen sijaan ihan vain kertoa ne työtehtävät. Pitääkö auttaa pöntölle, pestä perse, vai mitä kaikkea työhön sisältyy? Nostelemista? Millaisissa asioissa avustamista?
Minä voisin pestä perseen, jos on hyvännäköinen vosu.
Vierailija kirjoitti:
Nämä hommat ovat vähän sellaisia, että jos persoona kohtaan niin hyvä, mutta helpommalla lopulta pääsee kun opiskelee itselleen kunnon ammatin ja hakeutuu perus 8-16 tyyppiseen päiväduuniin mistä maksetaan tasaisesti ookoo palkkaa.
Sepä vaan, kun nykyään opiskelu ei takaa, että saa sitten myös koulutusta vastaavaa työtä. Voi joutua tyytymään tuollaiseen.
Ja tyytymisellä tarkoitan, että henkilökohtaisen avustajan työ voi olla henkisesti todella raskasta. On avustettavia, jotka luulevat, että avustajan tehtävä on toimia myös ystävänä. Pahimmassa tapauksessa lääppivät.
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkka muutaman sentin ja töitä myös viikonloppuisin. Eihän tuo täytä mitään minimipalkkaa Suomessa. Täyttä orjatyötä.
Ei se ole orjatyötä. Orja ei voi olla ottamatta työtä vastaan tai irtisanoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14-20e/kk??
Eiköhän tarkoiteta tuntipalkkaa.
Aika kova palkka ihan alkuun.. Itse saan päälle 13 € ja olen ollut isossa firmassa avustajana yli 9 vuotta.
Mutta olisihan tuossa liian iso riski joutua työttömäksi kun vaikuttaa siltä että yksikin virhe niin työt loppuu. En hakisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkka muutaman sentin ja töitä myös viikonloppuisin. Eihän tuo täytä mitään minimipalkkaa Suomessa. Täyttä orjatyötä.
Anteeksi nyt, kun sanon näin suoraan, mutta voiko olla edes todellista, ettet tajua, että kyseessä on virhe ja on kyse tuntipalkasta?
Hän sanoi, että palkka on hyvä. Ja on tosiaan, koska on kyse tuntipalkasta, minkä jokainen vähänkin ajatteleva tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksen kirjoittajan suomen kieli on todella huonoa.
Palkka tuskin on ihan noin pieni.
En hakisi.
Jos mikä tahansa ilmoitus on huonoa suomea, toivon, että kukaan ei ota niihin yhteyttä. Se nimittäin kertoo kaiken työn tarjoajasta. Alhaista, noloa.
Kuten ilmoituksesta käy ilmi, kirjoittajan äidinkieli ei ole suomi.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla, että täällä tartutaan tuohon "kuukausipalkkaan", kun kyse on virheestä, jonka jokaisen pitäisi heti tajuta.
Tietenkin tuommoiseen tartutaan. Jos palkka ilmoitetaan tuolla tavalla, voi se lopulta ollakin juuri niinkuin ilmoituksessa lukee.
Koskaan ei pidä luottaa siihen, että kyseessä oli vain virhe ja oikeasti se tarkoittaa jotain muuta. Jos joudutaan asiasta menemään oikeuteen, niin se on niinkuin paperissa lukee.
Itse olen vaatinut yritystä korjaamaan virheellisen sopimuksen ennenkuin allekirjoitin sen. Siihen oli tullut "vahingossa" 1500 euron aloitusmaksu, joka oli heidän mukaansa vanha juttu, eikä enää käytössä. Meni useampi viikko että korjasivat virheen. Kovasti yrittivät puljata ja selittää että voidaan vetää kynällä viiva sen virheellisen tekstin päälle. Ostamaani palvelua eivät ole vielä toimittaneet, vaikka sopimuksen tekemisestä on kulunut jo useampi vuosi. No, maksua ei sopimuksen mukaan tarvitse suorittaa ennenkuin palvelu on toimitettu. Rakennusalan palvelusta oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen vuodatus kieltämättä. Jopa joiltain osin pelottava vaatimuksineen. Tähänkö on tultu ja päädytty työmarkkinoilla?
No yksityishenkilö voi tarjota mitä tahansa, ei tietenkään sellaista saa.
"Tämä ei ole joku helppo siivoojan keikka tai vaihtoehto tarjoilijalle. Tämä ei ole paikka missä saat käyttää ihmistä hyväksi ja ajatella ettei hän huomaa. Minä huomaan.
Aito avustaja ymmärtää mitä se merkitsee olla henkinen ja fyysinen tuki ihmiselle joka kärsii päivittäin kivuista, vammoista ja monenlaisesta sairaudesta. Joka päivä on ihan erilainen.
Kyseessä ei ole vanhuus työ. Sairastuin nuorena.
Tunnit: 110-140 per kk riippuen sinun aikataulusta ja meidän kemiasta.
Jos et ymmärrä työn tärkeyttä tai merkitystä, ota selvää ennen kuin haet.
Aito avustaja on maailman paras löytö. Ja siksi selitän että etsin todella harvinaista, empaattista ja monipuolista avustajaa joka on AIDOSTI kiinnostunut terveydestä ja sairauksista eikä kykene valehtelemaan mistään asiasta. Jos valehtelet tai yrität huijata, työ loppuu heti. Jos jäät rehellisenä ja ylläpidät vaitiolovelvollisuuden, työ jatkuu niin kauan kuin haluat.
Jos olet rehellinen, ahkera ja lämmin, otan sinut heti haastatteluun. Kyseessä on hyvä palkka ja hyvä paikka missä voit olla vuoden tai monta vuotta niin kuin moni on tehnyt."
Palkassa taitaa olla pilkkuvirhe, ei niin hullu pystyisi edes kirjoittamaan tuota miniromaania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoituksen kirjoittajan suomen kieli on todella huonoa.
Palkka tuskin on ihan noin pieni.
En hakisi.
Jos mikä tahansa ilmoitus on huonoa suomea, toivon, että kukaan ei ota niihin yhteyttä. Se nimittäin kertoo kaiken työn tarjoajasta. Alhaista, noloa.
Kuten ilmoituksesta käy ilmi, kirjoittajan äidinkieli ei ole suomi.
"Kerro minulle itsestään ilman huolia että jakaan koska sitä en tee. Lähetä työtodistuksia. Tsekkaan kaiken.
Tervetuloa minun maailmaan. Otan oikean ihmisen innolla ja yritän kestää tätä minun vaikeata tilannetta sinun avulla."
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa taida olla yleissitovaa minimipalkkaa. Se on sama kuin "ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa" markkinapaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi nyt, kun sanon näin suoraan, mutta voiko olla edes todellista, ettet tajua, että kyseessä on virhe ja on kyse tuntipalkasta?
Mistä se pitäisi tajuta?
Tuollaisia virheitä ei kuuluisi tapahtua. Palkkatieto on sen verran tärkeä seikka.
Vai mitä tuumaisit, jos palkanlaskenta tekisi palkkaa maksaessaan samanlaisen pilkkuvirheen?
Eikö kukaan kiinnittänyt huomiota tähän:
"Loma ja sairasloma kertyy joka kk."
No kai nyt Suomessa mennään Suomen työlainsäädännön mukaan, ja lomakertymät tulee suoraan vuosilomalaista (siellä on osa-aikatyölle määriteltynä laskentatavat) tai TES:stä ja sairauslomaoikeudet on kirjattu työsopimuslakiin (ja toki TES:iin). Suomessa ei "kerrytetä" sairauslomapäiviä sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla edes todellista, ettet tajua, ettei henkilökohtaisen avustajan tuntipalkka todellakaan ole 20 euroa, joka siinä oli se yläraja.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli olisi tuo työnantaja, en kyllä täältä vauvapalstalta montaakaan. voisi edes harkitsevan palkata.
Niin typeriä vastauksia kyllä on. Ihan niin kuin tuo aloituskin on. Pelkkää putkiajattelua ja yksinkertaista oikomista.
Jos ottaa selvää, niin tuossa on virheellisesti merkattu se palkan ajan peruste. Se on tuntipalkka. Oletettavasti siellä työkkärin sivuilla on valmiiksi yksikkö, eikä ilmoittaja ole huomannut sitä.
Oletko tosiaan ottanut selvää? Kysynyt ja saanut kuulla, että se tarkoittaa tuntipalkkaa? Vai omaako luuloasi levität. Nimittäin olisi aika korkea tuntipalkka henkilökohtaisen avustajan työstä.
Veikkaan, että on kuukausipalkka, mutta pilkut luvuissa virheellisesti mukana.
Ja totta, ei minua ainakaan kannattaisi ottaa. En ole lämmin enkä empaattinen. Suorastaan raadollisen rehellinen kyllä. Ilmoituksessa kannattaisi enemmän kertoa niistä työtehtävistä, sen sijaan että luettelee, millaisia luonteenpiirteitä tekijällä pitäisi olla. Oikeaa työtä voisin tehdä kuin kone, mutta lämpöä ei heru, ei se kuulu henkilökohtaisen avustajan tehtäviin.
Paikallisessa Facebook-ryhmässä oli varoitus: Matkustin itse pitkän matkan haastatteluun, mutta tavallisten työhaastattelukysymysten sijaan keskustelu painottui siihen, mitä edelliset avustajat olivat väitetysti tehneet väärin. Olen kuullut, että haastattelussa on käynyt myös useita muita hakijoita pitkienkin matkojen päästä Minulle jäi kokemuksesta tunne, että hakijoita saatetaan juoksuttaa turhaan. En tiedä, palkataanko tehtävään lopulta joku, mutta kannattaa selvittää tilanne tarkkaan ennen kuin lähtee pitkän matkan päästä haastatteluun.
Eli, turha huoli ei ollut tämä ilmoitukseen liittyvä aloitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole paikka missä saat käyttää ihmistä hyväksi ja ajatella ettei hän huomaa. Minä huomaan.
😅 Jotenkin pelottava heti alkuun.
Kiva perusasenne työnantajalla; työntekijä tulee tänne käyttämään minua hyväkseen, kunnes toisin todistetaan...
Tämä!
Ihan vitullisen vaikea tyyppihän tuossa on takana. Ei tosiaan mikään neiti leppoisa. Tuossa työssä on iso riski sairastua itse.