G: Montako näistä olet elämässäsi saavuttanut/aiot vielä saavuttaa?
Ap:n hyvän elämän kriteerit suppeimman taloudellisen tulkinnan mukaan.
1) Omakotitalo
2) Riittävän iso asunto että kaikilla lapsilla on omat huoneet
3) Voi tehdä niin monta lasta kuin haluaa eli on varaa olla äitiyslomilla
4) Voi olla hoitovapaalla.
Ap on katkera, koska ei saa noista ainuttakaan. Koskaan. Ap on katkara koska on niin pirun köyhä että elämä on /c-stä.
Kommentit (37)
Vierailija:
Ap:n hyvän elämän kriteerit suppeimman taloudellisen tulkinnan mukaan.1) Omakotitalo/ Ei ole
2) Riittävän iso asunto että kaikilla lapsilla on omat huoneet/ Ei ole
3) Voi tehdä niin monta lasta kuin haluaa eli on varaa olla äitiyslomilla/ Jokainen nyt voi pakertaa niin monta lasta kuin haluaa. Meillä niitä on kolme.
4) Voi olla hoitovapaalla./ kun on tarpeeksi köyhä niin on varaa vaikka kuinka olla kotona.
Ap on katkera, koska ei saa noista ainuttakaan. Koskaan. Ap on katkara koska on niin pirun köyhä että elämä on /c-stä.
Vierailija:
Ap:n hyvän elämän kriteerit suppeimman taloudellisen tulkinnan mukaan.1) Omakotitalo
4) Voi olla hoitovapaalla.Ap on katkera, koska ei saa noista ainuttakaan. Koskaan. Ap on katkara koska on niin pirun köyhä että elämä on /c-stä.
kolmas lapsi suunnitteilla ja sen jälkeen ei olisi kyllä kaikille omaa huonetta jos me aiotaan pitää oma makkari. En tiedä olisko nyt niinkään varaa jäädä hoitovapaalle, mutta sen aion tehdä jos nyt onnistun raskautumaan, syödään sitten vaikka näkkäriä ja kaurapuuroa. Ei ne tulot vaan ne menot...
Tosin mulla ei oo minkäänlaista halua tehdä kauheesti lapsia, yksi on ja ehkä yritetään jossain vaiheessa toista.
Omakotitaloa en halua missään nimessä, isompi asunto on kyllä suunnitelmissa. Kovin pitkiä hoitovapaita en todellakaan halua, mä haluan käydä töissä ja kehittää itseäni.
1. Ei taloa eikä haluttaiskaan, kauhea työ pitää pihaa ja taloa yllä
2. Ei omia huoneita, mutta miksi pitäisikään? Asennekysymys!
3. Kyllä. Kolme lasta saatu.
4. Tulen olemaan yhteensä 7 vuotta kotona,ja onnellinen siitä. Jos olisi se omakotitalo, niin silloin en pystyisi rahallisesti olemaan kotona näin pitkään.
Vierailija:
Ap:n hyvän elämän kriteerit suppeimman taloudellisen tulkinnan mukaan.1) Omakotitalo
1 ja 4 täyttyy jo. Olen " vain" adoptioäiti enkä saa äitiyslomaa missään tapauksessa, joten kohta 3 ei päde. Enempään kuin kahteen ei nyt kuitenkaan ole varaa enkä halua tahkota rahaa niiden kahden kustannuksella kolmatta varten. Omakotitaloa en halua ikinä omistaa. Omat huoneet lapsille ei kylläkään meistä ole välttämättömyys.
1) en omista enkä ikuna haluakaan
2) tämän joskus haluaisin, nyt toteutuu kun on vasta yksi lapsi, mutta tahdon sen pitää tulevaisuudessakin
3) mä en kauheen montaa lasta tahdo, seuraavat tehdään sitten kun tehdään, mä en kuitenkaan uudestaan ala vauva-aikana kituuttamaan
4) mä en niin nauti olla hoitovapaalla, nyt oon ollu kohta kolme vuotta kotona ja on ihanaa päästä täysipäiväisesti takasin koulun penkille
Vierailija:
4) Voi olla hoitovapaalla.Ap on katkera, koska ei saa noista ainuttakaan. Koskaan. Ap on katkara koska on niin pirun köyhä että elämä on /c-stä.
Mikään noista asioista ei ole tavoittelemisen arvoinen. Ihmisten ei tule lisääntyä estoitta. Omakotitaloasuminen ei pidemmän päälle toimi, sillä hajanainen asutusrakenne on ekologisesti kestämätöntä.
Ei, minulla ei ole yhtäkään. Ei, minä en halua noista mitään. Eikä teidänkään pitäisi.
Vierailija:
1) Omakotitalo
En halua OKT:a
On jo
3) Voi tehdä niin monta lasta kuin haluaa eli on varaa olla äitiyslomilla Miestä ei ole. Lisää lapsia haluaisin kyllä joskus (ehkä)
Olen ollut
Ja minä en ole köyhä, olen varaton :)
1) Omakotitalo - on
2) Riittävän iso asunto että kaikilla lapsilla on omat huoneet - on ja vielä ylikin
3) Voi tehdä niin monta lasta kuin haluaa eli on varaa olla äitiyslomilla - kyllä
4) Voi olla hoitovapaalla. - kyllä
Mutta olen samaa mieltä, että ei kai nämä asiat voi olla kenellekään niin tärkeitä, että sen takia kannattaa katkeroitua, jos ei kaikkia saa. Ei kai hyvää elämää näillä asioilla voi mitata?? No ok, helppo sanoa kun nämä kaikki itseltä löytyy.
Ja kyllä, ihan oikeasti kyllä monet asiat menevät edelle - toimiva parisuhde, iloiset lapset, terveys, se että työtä on jne.
Kiitos rohkaisusta. Yritän olla katkeroitumatta, mutta joskus tuntuu vaan niin kurjalta kun tuntuu että KAIKKI muut saa KAIKEN tuon ja minä en saa mitään :-(
Tavoittelen elämässäni ihan muita asioita kuin isoa omakotitaloa.
Paitsi jos tulee lisää lapsia niin kaikille ei ole omia huoneita enää mutta en ole nähnyt tuota ongelmana. Jos siitä tulee sellainen (tuskin) niin sitten muutetaan.
mutta toivon vielä saavuttavani ok-talon, jossa kaikilla lapsilla on omat huoneet. Lapset on tehty. Toisen kanssa olin hoitovapaalla 5 kk ja toisen kanssa aion olla vuoden.
Hyvän elämän kriteerini ovat erilaiset kuin ap:llä. Minulla voisi olla vaikka tällaiset eli elämä on hyvää, kun on
- kokenut menestystä uralla
- kokenut äitiyden iloa
- kokenut, mitä on rakastaa miestä ja olla miehen rakastettu
- kokenut, millaista on asua unelmakodissaan
- tehnyt jotakin luovaa kuten kirjoittanut kirjan tai pitänyt taidenäyttelyn
- on valmis luopumaan näistä kaikista milloin tahansa
1) Omakotitalo ON
2) Riittävän iso asunto että kaikilla lapsilla on omat huoneet ON, MUTTA ISOMPI RAKENNETAAN KOHTA, SIT ON TYÖHUONE/VIERASHUONEKIN
3) Voi tehdä niin monta lasta kuin haluaa eli on varaa olla äitiyslomilla ON VARAA TAI ON JÄRJESTETTÄVÄ ELÄMÄ NIIN, ETTÄ ON VARAA
4) Voi olla hoitovapaalla. OLIN 4 VUOTTA KOTONA, KAKSI LASTA 1,5 V IKÄEROLLA
Onni tulee kyllä muista(kin) asioista...
Toisaalta en ehkä myöskään jaksaisi asua ok-talossa, en ole mitenkään pihaihminen = jäisi pihanhoito vähiin...