SANOKAA MITÄ SANOTTE: TAAPEROIMETYS ON SAI-RAS-TA!!!
Yli 3-vuotiaiden imetys pitäis olla rangaistavaa lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä!
Kommentit (33)
- Monet eläimet vieroittavat jälkeläisen saadessa ensimmäiset pysyvät hampaansa. Ihmisissä 5,5-6 vuotta!
- Simpanssit ja gorillat (ihmisen lähimmät jälkeläiset) imettävät 6 kertaa raskausajan pituuden. Eli ihmisillä 4.5 vuotta!
- Isot nisäkkäät vieroittavat pentunsa kun ne ovat nelinkertaistaneet syntymäpainonsa. Ihmisillä 2.5-3.5 vuotta!
- Apinatutkimuksissa todettu, että jälkeläiset vieroitetaan saavutettuaan kolmanneksen aikuispainostaan. Ihmisillä 5-7 vuoden iässä!
- Kädelliset vieroittavat puolivälissä matkaa seksuaaliseen kypsyyteen. Ihmisen kohdalla 6-7 vuotta!
... Kun nyt lähdettiin vertailemaan eläimiin ;)
Pitkä imetys taitaa siis olla ihan luonnollista, kulttuurisidonnaistahan tämä imetysmyönteisyys/-kielteisyys ja asenteet ovat. Biologiasta ei siis löydy perusteita sille, miksi pitäisi vieroittaa alle 2-vuotiaana.
Meillä imetys ja seksielämä on kaksi täysin erillään olevaa asiaa, joten miestä ei häiritse että imetän. Imetys on aika surkea tekosyy sille, että alkaa olemaan jalat ristissä.
Miksi pitäisi harrastaa seksiä, jos ei halua? Seksiin pakottaminen vastentahtoisesti on sairasta ja seksuaalista hyväksikäyttöä ja/tai raiskaamista. Oli ihmisen/yksilön mikä hyvänsä peruste (vaikka sitten yöimetys) sille ettei halua seksiä on muiden ihmisten se hyväksyttävä. Yksilön ei ole pakko harrastaa seksiä vastentahtoaan, se ei ole mikään velvoite.
Minusta taaperoimetys on täysin luonnollista ja maailmanluokan asiantuntijoiden suosittelemaa. AP ei oikeastaan osoita kommenteillaan muuta kuin omaa älyllistä vajavaisuuttaan, ahdasmielisyyttään ja takapajuisuuttaan. (Sitä minä en kyllä ymmärrä, että jos on tyhmä niin onko pakko toitottaa se maailmallekin? Luulisi, että voisi ihan hävetä omassa rauhassaan omaa typeryyttään.)
Vierailija:
- Monet eläimet vieroittavat jälkeläisen saadessa ensimmäiset pysyvät hampaansa. Ihmisissä 5,5-6 vuotta!- Simpanssit ja gorillat (ihmisen lähimmät jälkeläiset) imettävät 6 kertaa raskausajan pituuden. Eli ihmisillä 4.5 vuotta!
- Isot nisäkkäät vieroittavat pentunsa kun ne ovat nelinkertaistaneet syntymäpainonsa. Ihmisillä 2.5-3.5 vuotta!
- Apinatutkimuksissa todettu, että jälkeläiset vieroitetaan saavutettuaan kolmanneksen aikuispainostaan. Ihmisillä 5-7 vuoden iässä!
- Kädelliset vieroittavat puolivälissä matkaa seksuaaliseen kypsyyteen. Ihmisen kohdalla 6-7 vuotta!
... Kun nyt lähdettiin vertailemaan eläimiin ;)
Pitkä imetys taitaa siis olla ihan luonnollista, kulttuurisidonnaistahan tämä imetysmyönteisyys/-kielteisyys ja asenteet ovat. Biologiasta ei siis löydy perusteita sille, miksi pitäisi vieroittaa alle 2-vuotiaana.
ei todellakaan ole. Taapero on 1-2(3) vuotias, mitä ihmeellistä sen ikäisen imetyksessä on? Ei niin mitään.
Eri asia on sitten, jos jatketaan imetystä lähelle kouluikää saati alakoululaisen imetys" . Se ei ole enää luonnollista eikä hyödytä enää ketään.
Nämä kaksi ovat täysin eri asioita! Miettikää nyt vähän minkä ikäisiä taaperot ovat, heille imetys on vielä hyvin tärkeä juttu ja siitä on heille myös ravitsemuksellisesti hyötyä. Itse vetäisin rajan tuohon kolmeen vuoteen.
Itse olen imettänyt 13kk ja 18kk. Jos vielä onnistuisin lapsen saamaan niin kyllä minulla raja menisi siinä kahdessa vuodessa, mutta en tuomitsisi kolme-vuotiaaksi imettäviä. Ekaluokkalaista imettävää kylläkin...
Jos seksiä oli ennen, ja molemmat siitä tykkäsi, niin onhan se outoa että se yhtäkkiä loppuu.
Miksi toisen osapuolen on elettävä loppuikänsä selibaatissa vain siksi, että toinen päätti lopettaa seksin harrastamisen tyystin? Pettäähän ei tietenkään saa, mies on sika jos pettää... pitäisikö miehen siis elää loppuelämänsä ilman seksiä?
Ei pidä harrastaa seksiä, jos ei halua. Mutta ei myöskään pidä elää selibaatissa, jos ei halua.
Normaalit ihmiset nyt vaan haluavat seksiä kumppaninsa kanssa edes joskus. Seksi ei ole likaista, vanhemmatkin saa sitä harrastaa, ja ihan muussakin kuin lisääntymismielessä.
Vierailija:
Miksi pitäisi harrastaa seksiä, jos ei halua? Seksiin pakottaminen vastentahtoisesti on sairasta ja seksuaalista hyväksikäyttöä ja/tai raiskaamista. Oli ihmisen/yksilön mikä hyvänsä peruste (vaikka sitten yöimetys) sille ettei halua seksiä on muiden ihmisten se hyväksyttävä. Yksilön ei ole pakko harrastaa seksiä vastentahtoaan, se ei ole mikään velvoite.
ehiä nämä kyseessä olevat ovat, että takuulla eivät vaimojaan mihinkään pakota, vaan ovat pettyneitä ja tunteja itsensä syrjäänjätetyiksi kahden vuoden pihtauksen jälkeen. Ehkä olisivat toivoneet, että vaimo sanoisi, mistä oikeasti tuulee, eikä vaan höpisisi siitä imetyksestä.
Tässä siis paljon mukana mun otaksumaa, en ollut miesten kanssa saunassa ;)
Herran jestas sentään, kaikkea puppua sitä sinäkin uskot. Suomessa onneksi aika moni imettää ainakin pari kuukautta, ja aikasta moni harrastaa kyllä seksiäkin sinä aikana.
Milloin itse lopetit imettämisen ja milloin aloitte taas puuhastelemaan synnytyksen jälkeen ??
Seksiä harrastettiin kerran ennen jälkitarkastusta, mutta vasta pari viikkoa sen jälkeen palautui seksielämä suurinpiirtein normaaliksi (siis että kerran pari viikkoon on jotain aktiviteettia) ja vasta lapsen nukuttua täydet yöt 7kk iästä palautui samalle tasolle, kuin aikaa ennen lasta.
Eihän minusta imetys olekaan mikään syy kieltäytyä seksistä. Eikä ollut miehen kavereidenkaan mielestä, vaan käsittivät kyllä, että imetys on vaan tekosyy.
Uskon kyllä jos mies sanoo kaverilleen, ettei kotona saa. Sitä en uskoisi jos sanoisi, että joka päivä saa 3 kertaa. En ole kuullut, että miehillä olisi tapana leuhkia toisilleen, kenen nainen on pihdannut pisimpään...
Keneltä se on pois jos joku kolmivuotiastaan imettää?
Voisko joku höyrypää vastata?
kieltämättä siinä vaiheessa vähän kummastutti, kun hän kerran kertoi saavansa imetyksestä eräänlaista eroottista tyydytystä. Huh. Ja yksinhuoltaja kyseessä. eli lapsen ilmeisestikin piti täyttää kaikki läheisyyden tarve. Myöhemmin, kun sain omia lapsia ja imetin heitä, kummastelin kyllä tätä kaverini lausuntoa entistä enemmän (itse en ole koskaan kokenut imetystä mitenkään eroottisena vaikka kuinka olisin asiaa miettinyt, ja jos olisin kokenut, olisin varmaan huolestunut aika lailla).
Ja tämä juttu ei muuten ole provo, että eivät nuo pervo-kommentitkaan välttämättä ihan täysin tuulesta temmattuja ole.
Minä en nyt kyllä oikein ymmärrä mitä toisen imettämiset kuuluvat muille. Tiedän paljon asioita, jotka ovat sairaita, pienen lapsen imettäminen ei oel sellainen....
minusta imetys tai pullo yli 3-vuotiaalla on vähän erikoista, ja taaperon syöttäminen yöllä (millä tahansa) turhaa hemmottelua, mutta ei sitä nyt vielä sairautena voi pitää. Ihan oikeasti sairaita juttujakin lapsille ikävä kyllä tehdään, ei imetys nyt ole mitään siihen verrattuna!