Sivareille tulee maanpuolustusvastuuta
Hallitus ehdottaa, että siviilipalveluksessa olevia voitaisiin jatkossa määrätä avustamaan toista viranomaista siviililuonteisessa tehtävässä, kuten väestönsuojelussa. Oikein hyvä ehdotus!
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
VAPAA MATKUSTAJAT RINTAMALLE LÄÄKINTÄÄN HAKEMAAN KAATUNEITA.
Voin mennä mutta en auta ketään vaan tukehdutan kuolevat hengiltä ja paskannan niiden suuhun. Hahahahahaha!!!!
-sivari
oikeistohullut jatkaa omaa agendaansa kunnes hallitus saa lopulta kenkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä sivarissa sitten nykyään tehdään? (jos kerta tuo on muutos nykyiseen)
Eikö ne ole nykyään tyyliin jossain päiväkodeissa töissä?
Aiemmin ei ole ollut turvallisuusuhkaa joten ovat tehneet jotain yleishyödyllistä. Nyt lienee turvallisuustilanne muuttunut niin että aletaan tehdä jotain, josta oikeasti on hyötyä mahdollisessa kriisitilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
oikeistohullut jatkaa omaa agendaansa kunnes hallitus saa lopulta kenkää
Oletko kannabispsykoosissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ketään kiinnosta tätä sirkusta puolustaa. Sotikoon eliitti ja heidän lapset.
Vihollinen tulee ja ra iskaa tyttäresi. Asia ei kiinnosta sua lainkaan?
Meillähän on jo maa otettu täyteen ulkomaalaisia jotka räizkää suomalaisia. Ei venäläisten tulo enää muuttaisi mitään.
Mitäköhän tapahtuu pommisuojissa, jossa on paljon naisia ja ulkomaalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että kaikki nämä siviilipalvelus-hössötyksen ovat rauhan ajan kotkotuksia. Ne on kivoja juttuja juhlapuheissa, mutta todellisuus sodassa on täysin toinen. Koko yhteiskunta muuttuu ihan kokonaan. Sivari lähtee pikakoulutuksella rintamalle, siinä ei anneta vaihtoehtoja. Noin se toimii tällä hetkellä Ukrainassakin. Kyllä sielläkin on/oli siviilipalvelusjärjestelmä, mutta mobilisaatiota ei voi mies välttää sillä, että ”hei mä oon sivari”.
Porukka on todella naivia, kun kuvittelevat että sodan ajan säännöt ja yhteiskuntajärjestys on sama mitä rauhan aikana. Ei se totisesti ole. Sors on aivan hirveää ja kamalaa. Siinä lähdetään rintamalle, tai omat ampuu lopulta karkurin.
Kyllä, ei siinä sivaripassi kiinnosta ketään, kun alkaa olemaan miehet vähissä ja vihollinen lähellä. Sodassa karkurit ammutaan omien toimesta.
Yritä pakottaa minut sotaan niin tapan mahdollisimman monta omaa. 🙂
-sivari
Sivarit ovat tärkeitä ja tekevät hyödyllistä työtä. Eikö sivareillekin voisi kehittää jotkut arvot tyyliin vanhempi siiviilipalvelusmies jne.?
Todellisuudessa on olemassa kirjoittamaton laki sotatilanteessa että sivarit ja muut aseista kieltäytyivät pannaan eturintamaan säästämään koulutettujen sotilaiden henkiä eli heidät tuhotaan ensimmäisenä oman maansa puolesta ja tämä on luonnollisesti hyvä asia.
En suostu puolustamaan muslimeilla tuhottua Suomea. Jos nuo elukat karkoitetaan tai tapetaan niin suostun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että kaikki nämä siviilipalvelus-hössötyksen ovat rauhan ajan kotkotuksia. Ne on kivoja juttuja juhlapuheissa, mutta todellisuus sodassa on täysin toinen. Koko yhteiskunta muuttuu ihan kokonaan. Sivari lähtee pikakoulutuksella rintamalle, siinä ei anneta vaihtoehtoja. Noin se toimii tällä hetkellä Ukrainassakin. Kyllä sielläkin on/oli siviilipalvelusjärjestelmä, mutta mobilisaatiota ei voi mies välttää sillä, että ”hei mä oon sivari”.
Porukka on todella naivia, kun kuvittelevat että sodan ajan säännöt ja yhteiskuntajärjestys on sama mitä rauhan aikana. Ei se totisesti ole. Sors on aivan hirveää ja kamalaa. Siinä lähdetään rintamalle, tai omat ampuu lopulta karkurin.
Kyllä, ei siinä sivaripassi kiinnosta ketään, kun alkaa olemaan miehet vähissä ja vihollinen lähellä. Sodassa karkurit ammutaan omien toimesta.
Suomen sodanajan vahvuus on 280 000 sotilasta ja lisäksi reservissä on reilut 700 000 lisää. Sotilaat eivät lopu kesken.
Yhteiskunnassa on paljon tehtäviä myös sodan aikana. Yritysten pitää pysyä pystyssä, jotta valtion talous pysyy kunnossa ja ihmisillä on ruokaa ja muuta tarvittavaa.
Sinun pitää nyt hyväksyä se tosiasia, että sodan aikana sivareita ei lähetetä joukkojen eteen polkemaan miinoja eikä heitä ammuta. Vaikka kuinka unelmoit tällaisia sairaita haavekuviasi, niin Suomi ei toimi tuolla tavalla missään olosuhteissa. Jos tappaisit siviilin sodan aikana, saisit syytteen ja joutuisit vankilaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa on olemassa kirjoittamaton laki sotatilanteessa että sivarit ja muut aseista kieltäytyivät pannaan eturintamaan säästämään koulutettujen sotilaiden henkiä eli heidät tuhotaan ensimmäisenä oman maansa puolesta ja tämä on luonnollisesti hyvä asia.
Sit ei varmaan haittaa että kaikki sivarit jättävät sinut ja kaltaisesi sinne kuolemaan?
Suuri määrä sivareita ja pelituolissaan lorvivia kansalaisia voidaan laittaa maanpuolustustyöhön eikä tarvitse kuin etätyönä tehdä. Strategiapelit hyökkäyksineen ja puolustuksineen, sniper-pelien tai CS-ammattilaiset, droonien lennätykset...
Nämä henkilöt ovat välittömästi hyödynnettävissä.
Persutkin saadaan paukutteluihin mukaan kun mallinnetaan hyökkääjä hieman tummemmaksi.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin sivarin 2005, silloin oli kuukauden koulutusjakso Lapinjärvellä, sinä aikana sun piti hankkia palveluspaikka jostain yleishyödyllisestä, voittoa tavoittelemattomasta laitoksesta, esim koulu, kirjasto, kunnallinen vanhainkoti jne. Siellä sitten teit normaaleja töitä, itse olin vanhainkodin keittiössä hommissa sen 12kk.
Täytyy kyllä sanoa, että paljon mielummin olisin ollut jossain sellaisessa koulutuksessa, missä opetettaisiin vaikka ensiapua, varautumista kriisitilanteisiin ja miten toimia auttaakseen muita poikkeustilanteissa.
Nyt minulle jäi vuodesta käteen vitütus ja taito pestä lautasia hiton nopeesti. Toivottavasti siitä on apua kun sota syttyy.
se koulutus olisi ollut INTTI!!!!!!!!!!! Ymmärsitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin sivarin 2005, silloin oli kuukauden koulutusjakso Lapinjärvellä, sinä aikana sun piti hankkia palveluspaikka jostain yleishyödyllisestä, voittoa tavoittelemattomasta laitoksesta, esim koulu, kirjasto, kunnallinen vanhainkoti jne. Siellä sitten teit normaaleja töitä, itse olin vanhainkodin keittiössä hommissa sen 12kk.
Täytyy kyllä sanoa, että paljon mielummin olisin ollut jossain sellaisessa koulutuksessa, missä opetettaisiin vaikka ensiapua, varautumista kriisitilanteisiin ja miten toimia auttaakseen muita poikkeustilanteissa.
Nyt minulle jäi vuodesta käteen vitütus ja taito pestä lautasia hiton nopeesti. Toivottavasti siitä on apua kun sota syttyy.
Yhtään sotaa vaan ei ole saatu estettyä sillä että koulutetaan sotilaita. Tuosta voisi tehdä jonkinlaisen johtopäätöksen, että ehkä toi ei vaan toimi.
Mutta jatkakaa
Sivari: hoidat jonkun henkiin kenttäsairaalassa, kaveri palaa rintamalle ja kaataa muutaman itänaapurin. Olet osasyyllinen, myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä intissäkään noita juuri opetettu. Ensiapua 1 iltapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Sivari: hoidat jonkun henkiin kenttäsairaalassa, kaveri palaa rintamalle ja kaataa muutaman itänaapurin. Olet osasyyllinen, myönnä.
Siksi en suostu auttamaan ketään vaan teen pahoja hoitovirheitä että KAIKKI kuolee.
-sivari
Vierailija kirjoitti:
Onhan kriisiaikana kaikilla velvollisuuksia.
Missä on sotaa pakoon lähteneiden ulkkisten velvollisuudet kotimaataan kohtaan, miksi elätämme täällä sankoin joukon sotakarkureita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sodanajan vahvuus on 280 000 sotilasta ja lisäksi reservissä on reilut 700 000 lisää. Sotilaat eivät lopu kesken.
Yhteiskunnassa on paljon tehtäviä myös sodan aikana. Yritysten pitää pysyä pystyssä, jotta valtion talous pysyy kunnossa ja ihmisillä on ruokaa ja muuta tarvittavaa.
Sinun pitää nyt hyväksyä se tosiasia, että sodan aikana sivareita ei lähetetä joukkojen eteen polkemaan miinoja eikä heitä ammuta. Vaikka kuinka unelmoit tällaisia sairaita haavekuviasi, niin Suomi ei toimi tuolla tavalla missään olosuhteissa. Jos tappaisit siviilin sodan aikana, saisit syytteen ja joutuisit vankilaan.
Riippuu lähinnä, onko siviili oman puolen siviili. Vastapuoli sodassa valehtelee joka tapauksessa aina, näistäkin.
Jos joku olisi niin tyhmä että omia sotilaita käräyttäisi, niin vastuu voisi olla myös käskyn antajalla.
Eivät nuo tollot trollit sitä ymmärrä