Koko ikäni olen kuullut että ei saa nirsoilla tai valittaa ruuasta, mutta nykyään aikuiset eivät muuta teekään
on omasta päästä keksittyjä ruokarajoituksia, yksi ei syö tuota toinen ei syö tätä. Oudoksi on maailma mennyt.
Tämä keskustelu ei koske lääkärin määräämiä ruokavalioita tai allergioita, jos joku niistä mainitsee niin nolaa itsensä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa tarjoat ruokaa henkilölle jonka mieltymyksistä et tiedä mitään?
Eikö näin ole aika useinkin kun tutustuu uusiin ihmisiin tai laittaa ruokaa ihmisille joiden kanssa ei ole usein ruokaillut, vaikka työ- tai harrastuskaverit?
En mä kutsu työ tai harrastuskaverrita syömään. Jos nyt satun tarjoamaan heille kahvilla jotain mua ei kyllä yhtään kiinosta syökö sitä kaikki vai ei. Jos joku jättää sen syömättä siksi että siinä on kalaa tai sipulia tai sieniä niin ei se minulta ole pois. Ihiset nyt vain ovat erilaisia ja tykkäävät eri asioista.
Okei, no meillä käy ruokavieraita kuukausittain ja aina haluan tarjota sellaista ruokaa josta ihmiset pitävät (tai vähintäänkin voivat syödä!). Tosi kiva tarjota alkuruoaksi cevicheä kun käy ilmi, että joku ei syö raakaa kalaa eikä viitsi ilmoittaa siitä etukäteen kun kysyn rajoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tilanteissa tarjoat ruokaa henkilölle jonka mieltymyksistä et tiedä mitään?
Eikö näin ole aika useinkin kun tutustuu uusiin ihmisiin tai laittaa ruokaa ihmisille joiden kanssa ei ole usein ruokaillut, vaikka työ- tai harrastuskaverit?
En mä kutsu työ tai harrastuskaverrita syömään. Jos nyt satun tarjoamaan heille kahvilla jotain mua ei kyllä yhtään kiinosta syökö sitä kaikki vai ei. Jos joku jättää sen syömättä siksi että siinä on kalaa tai sipulia tai sieniä niin ei se minulta ole pois. Ihiset nyt vain ovat erilaisia ja tykkäävät eri asioista.
Okei, no meillä käy ruokavieraita kuukausittain ja aina haluan tarjota sellaista ruokaa josta ihmiset pitävät (tai vähintäänkin voivat syödä!). Tosi kiva tarjota alkuruoaksi cevicheä kun käy ilmi, että joku ei syö raakaa kalaa eikä viitsi ilmoittaa siitä etukäteen kun kysyn rajoitteita.
Kutsuttaessa kannattaa kysyä ruokarajoiteet. Jos niitä ei kutsuttu syystä tai toisesta halua kertoa niin en näe mitään ongelmaa siinä että hän jättää syömättä. Epäkohteias tuntisin olevani jos en huomioi ruokarajoitteita jotka on etukäteen kerrottu. Etenkin jos huomiotta jättäminen tapahtuisi siksi että pidän kuttua nirsona kun hän ei jotakin ruokaa halua syödä.
Miksi ruuan pitää maistua hyvälle, yleensäkkin se "pahisruoka" on elimistölle kaikkein terveenlisintä ravintoa.Ei ole elämäni varrella tullut juuri vastaan ruokaa mitä en voisi syödä, tulisista mausteista en pidä mutta sillähän yleensä kadotetaan ruuan maku.