Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ihme jaksaa olla laivalla yksin selvin päin?

Vierailija
24.09.2026 |

Laivalla ei ole mitään muuta tekemistä kuin ryyppääminen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Pitää muutama tuoppi ottaa laivalla vaikka olisin vain reittimatkalla. Kokeilin yksi sunnuntai olla ilman, mutta oli niin tylsää, kuivaa ja raskasta että sorruin ottamaan 3 tuoppia.

Vierailija
2/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen tehnyt lukemattomia Tukholman-risteilyä yksin ja viettänyt suurimman osan matkasta hytissäni. Teen siellä töitä, luen ja kirjoitan. Matkojen tarkoituksena on käydä Tukholmassa jossain minulle tärkeässä kohteessa, ei rällätä laivalla. En juo, tanssi enkä laula karaokea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan. Haluan olla kohteessa freesinä ja virkeänä. Ruuan kanssa saatan ottaa jotain viiniä, syön pitkän kaavan kautta ja nautin. 

Vierailija
4/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en olisi minä hytissä. Tanssisin itseni pyörryksiin. Huom. konditionaali, koska en koskaan käy laivalla

Vierailija
5/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemil 5v - jaksaa loikkia pallomeressä vaikka koko päivän pelkän karkin voimalla!

Vierailija
6/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä jaksaa, varsinkin jos laivailu ei ole "viihdettä" vaan tapa matkustaa läheisen luo. Vanhempani asuivat aikanaan Tukholmassa, ja koska tuli käytyä siellä suht usein, en toki jokaista laivareissua ottanut että jee, bileet. Ne oli semmoista arkista matkustusta. Söin, ehkä kävin ostoksilla joskaan ei aina, enimmäkseen lueskelin iPadilta kirjoja hytissä. Kesäaikaan saatoin käydä kannella katsomassa merta ja saaristoa.

Vierailija
7/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kävin syömässä pitkän kaavan mukaan ja sen jälkeen istuin pianobaarissa kuuntelemassa musiikkia. Aamulla virkeänä shoppailukierrokselle Tukholmaan.

Vierailija
8/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka käy usein risteilyillä. Ottaa omat eväät mukaan, lukemista ja makaa hytissä koko risteilyn. Ei käy edes maissa. En ihan ymmärrä kun tuon saman voisi tehdä kotonakin. 

Vierailija
9/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paneminen.

Vierailija
10/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kokonainen lista, mistä voi valita. 

Eikä siellä tarvitse tehdä mitään erityistä. Syö, lukee, shoppaa, nukkuu, matkustaa. 

Vierailija
11/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri, joka käy usein risteilyillä. Ottaa omat eväät mukaan, lukemista ja makaa hytissä koko risteilyn. Ei käy edes maissa. En ihan ymmärrä kun tuon saman voisi tehdä kotonakin. 

Joidenkin ihmisten hermosto vaan kaipaa välillä tilanvaihdoksia, sitä että tulee joku katko arkeen. Ja pääseehän tuossa kotona odottavista velvollisuuksista. Vaikka söisi eväitäkin, eväät on jo tehty maissa, eikä tarvi laittaa ruokaa. Ei tarvitse siivota, pyykätä, tms, saa vain olla.

Vierailija
12/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksaisin. Lepoa, hyvää toisten tekemää ruokaa, spa-osasto hoitoineen, vähän parfymeriaa ja päivä Tukholman museoissa. Kuulostaa ihanalta. 

Vierailija
13/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristön vaihdos se on tuokin.

Hytin hämärässä ei kukaan häiritse.

Vierailija
14/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin ihmisten hermosto vaan kaipaa välillä tilanvaihdoksia, sitä että tulee joku katko arkeen. Ja pääseehän tuossa kotona odottavista velvollisuuksista. Vaikka söisi eväitäkin, eväät on jo tehty maissa, eikä tarvi laittaa ruokaa. Ei tarvitse siivota, pyykätä, tms, saa vain olla.

Ankeassa hytissä syömässä reissumiestä. No, kukin tavallaan. Ruotsin laivojen ruoka on surkeaa etten sinänsä ihmettele. 

Vierailija
15/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sitä jaksaa, mutta en minä sitä selvin päin matkustamista huvimatkaksi valitsisi. Koska mulle se olisi tosiaan vähän tylsää. Mutta jos pitäisi matkustaa johonkin kohteeseen, niin kyllä sen jaksaisi, koska ei ajattelisi että sen laivamatkan pitäisi olla jotenkin erityiskivaa itsessään, vaan laiva olisi vain kulkuneuvo päästä perille.

Vierailija
16/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Pitää muutama tuoppi ottaa laivalla vaikka olisin vain reittimatkalla. Kokeilin yksi sunnuntai olla ilman, mutta oli niin tylsää, kuivaa ja raskasta että sorruin ottamaan 3 tuoppia.

Olet holisti.

Vierailija
17/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme haluaa edes mennä laivalle pämppäämään?

Vierailija
18/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ankeassa hytissä syömässä reissumiestä. No, kukin tavallaan. Ruotsin laivojen ruoka on surkeaa etten sinänsä ihmettele. 

Ei tarvitse ottaa ankeaa hyttiä...

Vierailija
19/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes jaksaa olla laivalla, oli selvinpäin tai kännissä. 

Vierailija
20/23 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäristön vaihdos se on tuokin.

Hytin hämärässä ei kukaan häiritse.

Paitsi käytävällä ja viereisissä hyteissä remuavat ihmiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme