Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies iskee riidellessä "vyön alle"

Vierailija
24.09.2026 |

Selkeästi tarkoitus on satuttaa mahdollisimman paljon ja pistää "piste" tai sanoa "viimeinen sana". Tulee yleensä lisäksi viiden sentin päähän naamastani ihan kuin vahvistaakseen vaikutusta. Minulla lamaantuu kroppa näissä tilanteissa, vaikka suun tekisi mieli jatkaa. 

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sanoi että on niin ruma ettei kukaan muu huolisi.

Sanoi myös että on niim huono seksissä ettei saa ketäänntyydyksi.

Kertoi myös on niin tyhmä ettei kukaan voi hänen kanssaan jutella järkeviä.

Loppuun sanoo että silti olen hänen kanssaan.

sano sille-- Noinko vähän sit tuollainen huipputyyppi kunnioittaa itseään ja tyytyy tällaisenn paskakasaan  kun saisi huipuja jotka jonossa-   sano sille, että  näyttääääää maailmalle minkä voi saa, että kaikk on  äimänkäkenä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mutta ei oo sulla  mitään itsekunnioitusta kanssa- jalkorätti ja halventavia puheita  hän tehostaa uhkaelekielellä.

ja säää vaan mölliakka  käyt kuumana ja oot ton räkärättinä vuoteessakin- vai.    menkää erilleen. sää oot nössö.

Taidat olla aloittajan mies, puheistasi päätellen.

102/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin niin tottunut vastaavaan, että minä hiljenin täysin kun mies meuhkasi ja solvasi. Koskaan ne riidat eivät saaneet päätöstä vaan jäivät aina kytemään seuraavaan kertaan niiden edellisten ja nykyisten lisäksi, koska mies hiljensi minut huutamalla eikä asiasta enää keskusteltu. Kun sitten lopulta joskus uskaltauduin erota koska mies blokkasi liikkumiseni työntämällä rintakehällään minut sohvan pohjalle, mies alkoi kostamaan, vainosi ja haukkui minua kaikille h.oraksi ja hulluksi ja elätiksi, vaikka koskaan meillä ei ollut edes yhteisiä rahoja avioliitosta huolimatta. Edelleen moni yhteinen kaverimme olettaa, että minä olin se suhteen lokki ja napisija.

Kun löysin uuden rakkauden, olin todella hämmästynyt miten antoisia riidat oli, koska niidtä keskusteltiin pöydän ääressä normaalilla äänen painolla!

Niin, löysit kissan. 

Mitä ihmettä tällä palstalla taas tapahtuu? 

Tapahtuu trollausta. Älkää lähtekö reagoimaan näihin, jotka yrittävät tarkoituksellisesti pilata keskusteluja.

M60+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi blokkasit tinderissä kaikki hyvät kiltti miehet

Tavattiin jo kauan ennen tinderiä.

Ihmettelen vain tätä puolison tapaa riidellä. Ennen ei myöskään ole kroppa lamaantunut tällä tavalla, vaikka tilanne ei kuitenkaan uusi, koska on tuollainen tapa riidellä. Ap

Mies tekee noin, koska sinä suostut siihen!

Kuten joku jo sanoi, lopeta riitely ja tuo käytösmalli poistuu. Opettele keskustelemaan ja ilmoittamaan miehelle, että tuollaista puhetta en hyväksy, tuo ei kuulu riitelyyn,

Olet mahdollistanut miehelle tuollaisen riitelyn, on kokonaan omissa käsissäsi se lopettaa.

Ihanan naiivi ajatus. Vaan tosielämässä ei mene näin. Toisen riitelytapaan ei mitenkään pysty vaikuttamaan.

Mikään ei oikeuta tuota heppua käyttäytymään noin.  olkoon akkansa mikä vaan-  hänen mielestään.   kaikki mitä akkansa sanoo on vääääärin ja    oikeuttaa oikein ukon ala-arvoisen  käytöksen-   kato ku säääää ooot tollanen- mun on pakko panna suaaa  ruotuun- turpas kii.

just noin vaikka linnunlauluin akka esittäisi huonovointisuuttaa- epäkohtia jne hätäänsä.

psykiatritkin tuottaa kuoleman puolisolleen- vaikka pitäis olla  kaikki työkalut työstää epäkohtia.

Ei mikään oikeuta sinuakaan puhumaan noin ja vielä haukkumaan ja alistamaan aloittajaa. Silti vaan teet niin. Olet malliesimerkki ihmisestä, joka ei näe omaa käytöstään.

Vierailija
104/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin niin tottunut vastaavaan, että minä hiljenin täysin kun mies meuhkasi ja solvasi. Koskaan ne riidat eivät saaneet päätöstä vaan jäivät aina kytemään seuraavaan kertaan niiden edellisten ja nykyisten lisäksi, koska mies hiljensi minut huutamalla eikä asiasta enää keskusteltu. Kun sitten lopulta joskus uskaltauduin erota koska mies blokkasi liikkumiseni työntämällä rintakehällään minut sohvan pohjalle, mies alkoi kostamaan, vainosi ja haukkui minua kaikille h.oraksi ja hulluksi ja elätiksi, vaikka koskaan meillä ei ollut edes yhteisiä rahoja avioliitosta huolimatta. Edelleen moni yhteinen kaverimme olettaa, että minä olin se suhteen lokki ja napisija.

Kun löysin uuden rakkauden, olin todella hämmästynyt miten antoisia riidat oli, koska niidtä keskusteltiin pöydän ääressä normaalilla äänen painolla!

Niin, löysit kissan. 

Tapahtuu trollausta. Älkää lähtekö reagoimaan näihin, jotka yrittävät tarkoituksellisesti pilata keskusteluja.

Ok, Sari. 

105/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on riidasta, silloin tuleekin iskeä toisen heikkoihin kohtiin. Jos opettelisit keskustelemaan, ei tuollaista tilannetta tulisi.

Kieltäydy riitelemästä, parisuhteesi muuttuu samantien eikä mies tule nenäsi eteen huutamaan.

Riidan tarkoitus ei IKINÄ ole satuttaa toista verbaalisesti tai fyysisesti!!!!!

Sinulla ehkä. Monella muulla on.

En ymmärrä miksi sellaisia riitoja käytäisiin. Jos riidan varsinainen tarkoitus olisi satuttaa toista niin miksi ihmeessä silloin edes oltaisiin yhdessä? Vähintäänkin satuttamisen kohteen pitäisi tajuta itse lähteä pois myrkylliseksi muuttuneesta suhteesta.

M60+

Vierailija
106/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt se viimeisen sanan sanominen onkin miesten ominaisuus 😆😂🤣👏

Vierailija
107/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, löysit kissan. 

Minkä ihminen luonnolleen voi, kun täytyy nostaa itseään?  Muiden alentaminen voi saada hänet hetkellisesti tuntemaan itsensä paremmaksi ja kerrankin kuuluu johonkin yhteisöön, kun täältä löytyy aina porukkaa hurraamaan, kun joku ilkeyttään haukkuu muita. 

Vierailija
108/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naista suututtaa kun mies käyttää samoja "aseita" kuin nainen itse. Voi voi.

Tunteet, miesten pitäisi nyt viimein oppia jauhamaan niistä. Koska jos mies ei tunteistaan puhu, niitä on pakko olla miehen sisällä patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa. Sitten vain miehetkin jauhamaan loputtomasti miten kaikki tuntuu aina väärältä ja itkemään.

Tunteensa näyttävä mies saa naisilta vain sääliä. Eikä hyvällä tavalla. Vaan sillä "Vttu toi on säälittävä" -tavalla

Eivät naiset edes halua miehistä itkeviä ja tunteista jankkaavia aikuisvauvoja. Nainen haluaa nähdä miehen polvillaan vain, jos tällä on sormus. Oikeasti tunteista puhuminen tarkoittaa, että miehen pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö, kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suurin loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Juuri näin. Tunteista puhuminen tarkoittaa aina sitä, että miehen pitää puhua naisen tunteista. Naisen haluamalla tavalla. Naisen haluamaan ajankohtaan.

Nainen haluaa orjan ja palvelijan, ei tasa-arvoista puolisoa

Parisuhde nähdään edelleen hyvin vahvasti naisen lasien läpi katsottuna. 

Ihmissuhde- ja hyvinvointisisällöt – podcastit, naistenlehdet, self-help-kirjat ja terapiavaikuttajat – suuntaavat markkinointinsa ja kielenkäyttönsä usein vahvemmin naisyleisölle, koska naiset ylikouluttautuvat myös parisuhteisiin. 

Suomeksi: Koska trendilässytys uppoaa naisiin ja rahaa tulee. 

Markkinoinnissa kannattaa mielistellä eniten niitä joita on eniten, mielenterveysongelmaisia naisia. 

Vierailija
109/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naista suututtaa kun mies käyttää samoja "aseita" kuin nainen itse. Voi voi.

Tunteet, miesten pitäisi nyt viimein oppia jauhamaan niistä. Koska jos mies ei tunteistaan puhu, niitä on pakko olla miehen sisällä patoutuneena kuin norovirus-potilaalla, joka ei löydä vessaa. Sitten vain miehetkin jauhamaan loputtomasti miten kaikki tuntuu aina väärältä ja itkemään.

Tunteensa näyttävä mies saa naisilta vain sääliä. Eikä hyvällä tavalla. Vaan sillä "Vttu toi on säälittävä" -tavalla

Eivät naiset edes halua miehistä itkeviä ja tunteista jankkaavia aikuisvauvoja. Nainen haluaa nähdä miehen polvillaan vain, jos tällä on sormus. Oikeasti tunteista puhuminen tarkoittaa, että miehen pitää kuunnella naisen tunnetta. Ja tässä piilee oleellisin sääntö, kun joku puhuu tunteistaan, niitä pitää myötäillä. Suurin loukkaus on esittää ratkaisuehdotus.

Juuri näin. Tunteista puhuminen tarkoittaa aina sitä, että miehen pitää puhua naisen tunteista. Naisen haluamalla tavalla. Naisen haluamaan ajankohtaan.

Nainen haluaa orjan ja palvelijan, ei tasa-arvoista puolisoa

Parisuhde nähdään edelleen hyvin vahvasti naisen lasien läpi katsottuna. 

Ihmissuhde- ja hyvinvointisisällöt – podcastit, naistenlehdet, self-help-kirjat ja terapiavaikuttajat – suuntaavat markkinointinsa ja kielenkäyttönsä usein vahvemmin naisyleisölle, koska naiset ylikouluttautuvat myös parisuhteisiin. 

Suomeksi: Koska trendilässytys uppoaa naisiin ja rahaa tulee. 

Markkinoinnissa kannattaa mielistellä eniten niitä joita on eniten, mielenterveysongelmaisia naisia. 

Tarkoitit ilmeisesti mielenterveyspalveluita käyttäviä naisia. Miehet ovat todennäköisesti aivan yhtä pihalla asioista kuin naisetkin mutta eivät edes osaa, tajua tai kehtaa hakea apua ongelmiinsa Jäljet sitten näkyvät yksinäisyytenä, päihdeongelmina, väkivaltana ja itsemurhina.

110/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Hyvässä liitossa puolisoa kunnioittaa myös riidellessä, ja muu kuin hyvä liitto on ajanhukkaa. Vyön alle iskeminen on vain henkistä väkivaltaa. Mikään ei muutu niin  kauan kuin tyydyt murusiin.

Mutta muistakaa! Nalkuttaminen EI ole henkistä väkivaltaa. 

Nalkutus on usein kuulematta jätettyä puhetta. Kuuntele ja reagoi ja katso loppuuko se. Ellei, nalkuttaja tosiaan nauttii nalkutuksesta. Onhan niitä kaikenlaisia luonnevikaisiakin, ei sellaisten kanssa kannata elämäänsä hukata.

Hyvässä suhteessa toista nostaa ylöspäin, ei paina alaspäin. 

Suosittelen tosiaan kokeilemaan sitä, että korjaa nalkutuksessa esiin nostetun ongelman. Jos se ongelma ei omasta mielestä ole korjattavissa niin sitten kertoo nalkuttajalle että se ei ole korjattavissa vaikka kuinka asiasta muistuttaisi. Näin nalkutuksen syy poistui tai nalkuttaja varmasti tietää että nalkutuksesta ei ole hyötyä ongelman ratkaisemiseen.

Jälkimmäisessä tapauksessa jos ongelma on nalkuttajan mielestä suuri niin hän voi itse todeta eron olevan parempi vaihtoehto kuin sen, että ongelmaa ei korjata. Ja jos nalkutus jatkuu vaikka molemmat tietävät sen hyödyttömäksi niin nalkutuksen kohde voi tosiaan todeta puolisonsa toiminnan sietämättömäksi ja itse lähteä.

M60+

Vierailija
111/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen ottaa kilttiä ja kunnollista miestä joka osaa keskustella asioista sivistyneesti?

Vierailija
112/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koita jatkossa käyttäytyä niin ei tarvitse riidellä.

Vierailija
113/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen saaminen on miehelle helppoa, kunhan muistaa nämä perussäännöt. Ole pitkä, komea, normaali, tyylikäs, menestyvä ja sosiaalinen isolla kaveripiirillä. Älä ole lyhyt, ylipainoinen, kokematon, yksinäinen, outo, kummallinen, huonopalkkainen tai työtön.

Nämä keinot ovat toimineet kautta historian. Muuta ei tarvita.

Vierailija
114/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on riidasta, silloin tuleekin iskeä toisen heikkoihin kohtiin. Jos opettelisit keskustelemaan, ei tuollaista tilannetta tulisi.

Kieltäydy riitelemästä, parisuhteesi muuttuu samantien eikä mies tule nenäsi eteen huutamaan.

Olet kyllä aivan pihalla. Normaalissa riidassa ei ole tarkoitus satuttaa toista mahdollisimman paljon, vaan riidassa riidellään asioista, siinä on kyse erimielisyyksistä.

115/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen ottaa kilttiä ja kunnollista miestä joka osaa keskustella asioista sivistyneesti?

Alussa kiltti ja sivistynyt voikin myöhemmin osoittautua itseensä käpertyväksi mököttäjäksi, kun hän ei saa omaa tahtoaan lävitse.

Jotkut ominaisuudet tulevat ihmisestä esille vasta ajan kanssa. Suhteen alussa yritetään välttää sen raadollisemman puolen näkymistä. Mutta toisen kanssa riiteleminen ja riidan sopiminen on kyllä sellainen asia, että se pitäisi päästä kokemaan ennen yhteen muuttamista tai avioliittoa. Siinä kun voi muuten tulla ikäviä yllätyksiä.

M60+

Vierailija
116/116 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä maallikkona ajattelee, että josriitelyssä tavoite on voittaa ja nöyryyttää niin eikös se kerro aika paljon siitä minkälainen se kumppani on?

Normaalissa arjessa kun ei ole mitään tuollaista, mutta sitten harvoin kun riidellään kunnolla, niin on kuin toinen ihminen. Ap

Joku sillä ottaa teidän riitelyssä itsetunnon päälle, mutta mikä? Miehet usein alkaa halventaa naista, siinä vaiheessa, kun niiden omasta käytöksestä pointtaa jotain, mistä nainen ei pidä. Miehet vaan ei useinkaan kestä kuulla, että he ovat itse väärässä, tai tehneet jotain mikä loukkaa.  Miehillä kun on vaikeaa ottaa vastuuta omasta käytöksestään. 

Omalla kohdalla ex suolsi pää punaisena käsittämättömän ilkeitä juttuja silloin kun hänellä oli salasuhde. Tämä nyt täysin sivusta, ap:lla ongelma jatkunut jo pitkään, joten syy voi olla joku ihan muu.

Itse menin kuitenkin lopulta aivan hajalle siitä kovaäänisestä raivosta ja haukkumisesta, ja reaktio oli juurikin fyysinen halvaantuminen aina kun riita uhkasi. Uhkasin erolla, ja haukkuminen loppui. Se ei kuitenkaan auttanut minua, sillä jäljelle jäi jatkuva pelko siitä milloin räjähtää taas, ja huomasin sen siitä että jännityin enkä pystynyt keskittymään muuhun kuin hermoiluun. Muutaman vuoden yritin sinnitellä, kun meillä meni "niin hyvin", mutta oli pakko erota, koska en pystynyt enää kokemaan oloani rennoksi ja turvalliseksi. Eron jälkeen sain kuulla salasuhteesta, ja vieläkin vähän katkera olo siitä, että kaikki se exän hirveä käytös minua kohtaan johtui siitä, syy ei ollutkaan minun, ja minä hölmö yritin keksiä miten olla miellyttävämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän