Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMISIMPUKAT alkuviikkoon ma-ke***

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri kaupungilta, olin Inkerin kanssa shoppailemassa. Inkeri on loistava kaveri shoppailuun! Pikkunen istuu tyytyväisenä rattaissa (niissä ihanissa Espritin =) ) ja hymyilee äidin tohinalle. Teimme taas loistavia löytöjä. Nyt Rinkeli vetää sikeitä parvekkeella.

Olen alkanut tuntemaan huonoa omaatuntuoa siitä kun meillä on Rinkelin kanssa niin helppoa. Oikeasti todella helppoa! Edes syöminen ei tuota ongelmia vaan neiti aukoo nätisti suutaan, ei pyöri yms. Tästä vauva-ajasta voi todella nauttia. No täytyy koputtaa puuta....

Viljaa. Älä turhaa tunne epäonnistuneesi. Meilläkin esikko on päivät hoidossa ja siis ihan koko päivän. Alina on niin tyytyväinen leikkikoulussa kaikkien kaveriensa kanssa, että miksi minä häntä täällä kotona pitelisin. Leikki-ikäinen tarvitsee paljon aktivitetteja enkä minä ainakaan jaksa niitä niin paljoa tarjota täällä kotona. Jos lapsi on tyytyväinen ja onnellinen niin mikäs siinä.

Mies järkkäsi minulle yllätyksen viikonlopulle. Tytöt menee yökylään lauantaina ja me menemme elokuviin, syömään ja sitten vielä muutamalle oluelle. Ihan kaksin, romantiikkaa =)

Kaalilaatikko ehdotteli jossain vaiheessa, että mentäs syömään ja ilman lapsia. Vieläkö olis innostusta asiaan? Toki jokin päivä tapaaminen tampereella olis myös ihan mukava :)

Silityslauta ja kasa puhtaita pyykkejä huutelee minulle....plääh

Birdy ja Pullukka-Inkeri

Vierailija
2/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että mennään yhdessä syömään. Jos saataisiin jokin yhteinen aika sovittua... Isännällä on vko 35 isyyslomaa, mulle käy vaikka silloin loppuviikosta -alkuviikolla lähdetään risteilemään.

Mutta tämä siis vain heittona. Kattelkaa te muut kalentereita, jos sieltä semmoinen sopiva väli löytyisi.

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..unohdin kommentoida viljaan juttua.

Meilläkin esikoinen on hoidossa, joten ole ihan huoleti siellä!! Meidän neiti on niin kaverin kipeä, ja en yksinkertaisesti jaksa koko päivää leikkiä prinsessaa/lukea kirjoja/pelata muistipeliä/rakentaa legoilla/askarrella... Vaikka siitä huonoa omaatuntoa koenkin! Mutta tarvitsen oman siestani vauvanhoidon välissä. Sonja aloitti hoidon 3-vuoden ikäisenä puolipäiväisenä, ja kun Senni syntyi Sonjan ollessa 4-vuotta, meidän ja hoitotätien mielestä oli fiksuinta Sonjan jatkaa hoidossa. Neiti oli saanut tosi paljon rohkeutta hoidossa, kotona olisi " taantumisen vaara" , kun eskari-aikakin vääjäämättä lähestyy. Sonja on hoidossa päiväkodissa 8 päivää/kk ja 5 tuntia kerrallaan, + srk:n päiväkerho 2 x viikossa 3 tuntia kerrallaan + muskari kerran viikossa 1,5 tuntia. Saas nähdä miten onnistuu hoidon & kerhon yhdistäminen... Mutta päivä kerrallaan, tehdään sitten muutoksia jos ei suju.

Kahvitauolle...

Vierailija
4/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle käy tuo viikko 35 tai siis käy kaikki muut päivät paitsi perjantai (miehellä silloin saunailta). Nyt siis muutkin katsomaan kalenteria :)

Birdy

Vierailija
5/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän aloittaisi tänään hmm

Viljaa ja muutkin musta on niin ihanaa kun muutkin kirjoittelee niistä isommista lapsista. Mä ainakin oon välissä helisemässä tuon meidän neidin temppuilun kanssa (mm matkalla muumimaailmaan mittarissa vauhtia reilu 100km/h neiti päättää avata oven ei sitten ollenkaan säikähdetty). Tuonne taaperopuolelle en ole varmaan ikinä kirjoittanut kun en sieltä ketään " tunne" . On kiva huomata, että samanlaista menoa se muuallakin on. Niin ja meidän neitihän on myös 12pv/kk hoidossa, kaipaa ihan liikaa kavereita jotta viihtyisi mun ja vauvan kanssa.

Meillä jo toinen päivä kun soseet uppoaa eli neiti syö kerralla 1/3 mangososepurkista. Muut soseet ei vielä kelpaa. Rytmikin tuntuu nyt löytyneen taas pitkästä aikaa. Ja mikä parasta menee yöunille jo 9:n pintaan.

Ai niin siitä painonpudottamisesta mullakin 20 kiloa ylimääräistä enkä ole jaksanut tuonne helmipulliin liittyä kun muut on niin hoikkia. Niin ja tämä olkoon siis aasinsiltana niihin syöminkeihin : ) eli aina valmiina. Viikko 35 mulle vähän huono kun neiti täyttää sen 4 v 31.8. ja mikäli oikein olen ymmärtänyt neidin puheista, on kutsumassa ainakin 20 lapsivierasta. Saas nähdä miten sen rajan saan vedettyä kun on ne tarhakaverit joiden synttäreillä neiti on ollut ja sitten on tämä naapuruston lapsijengi. En millään jaksaisi pitää kaksia kemuja mut käytännön syistä kait on pakko.

Huomenna lähdetään taas miehen mukaan pariksi päiväksi Espooseen ja perjantaina on sitten luvassa soran levitystalkoot. Musta tuntuu, että koko ajan saa olla kestitsemässä jotain. " Koko heinäkuun" sai laittaa raksalaisille ruokaa jne olispa kiva kerranki päästä valmiiseen pöytään.

No kaipa mun täytyy nyt lopetella ja laittaa se makaroonilaatikko valmiiksi.....

Marcel

Vierailija
6/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii. Heti säntäsin nettiin lukemaan helmisten kuulumisia! Aletaan pikku hiljaa kotiutua tänne Jyväskylään. Konsta viihtyy ja on päässyt täällä syömisen makuun. Peruna ei meille sopinut, yritetään ehkä myöhemmin mutta nyt menee muita kasvissoseita. Iltaisin syödään täysjyväriisijauhosta tehtyä puuroa. Varon toistaiseksi viljoja kun on se maitoallergia.

Konstakin oppi vihdoin kääntymään, tosin vasta vasemman kyljen kautta. Öisin välillä itkeskelee kun yrittää kääntyä unissaan..

OODILTA piti kysymäni, että millaista nokkamukia käytätte. Yritin tarjota Konstalle Ainun taikamukista maitoa, mutta ei tykännyt, nokkaosa oli ehkä liian kova tai jotain.

Kattelin just tänään kuvia Träskendan piknikistä, kyllä olis kiva päästä tapaamiseen mutta ihana kun edes nettitoimii niin pääsee lukemaan kuulumisia.

Palaan paremmalla ajalla. Nyt täytyy lähteä lenkille ja sitten iltauinnille, asutaan järven rannnalla. Painonpudotus täälläkin kiikarissa kun ei muuten mene housut jalkaan ja talvi tulee..

Nippu ja Konsta 5,5kk

Vierailija
7/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh, olen kirjoittanut jo kaksi avautumista.... oletteko muut lukeneet uusimman Vauva-lehden kolumnia, jossa " hyvä äiti" kertoo meille muille äideille, kuinka päivähoito traumatisoi vauvat ja kuinka olemme itsekkäitä, kun menemme töihin ja viemme lapsemme päiväkotiin. Grrr -justiinsa vielä kun laitoin aiheesta kyselyä. Tämä erittäin huono ja lapsensa tuhon tielle asettava äiti pahoittelee nyt valintojaan kovasti. Hittolainen... ja vielä kun Vauva-lehti pääotsikossaan käsittelee aihetta " miksi äidit syyllistävät toisiaan?" -juupajuu.

Peruin kuitenkin ne aiemmat viestini, koska ne kuulostivat liikaa siltä, että olisin asiasta jotenkin huonona. Olen vaan harmistunut, koska toi on taas yksi risti lisää niiden taakkaan, jotka kokevat syyllisyyttä töihin menosta. Kun meitä vaan on niin moneksi -minä henkilökohtaisesti odotan todella paljon töiden alkua ja, jos totta puhutaan, olen koko äitiysloman miettinyt duunijuttuja lähes viikottain (joskus enemmänkin). En silti koe, että olisin jotenkin huonompi tai itsekkäämpi. Tai että rakastaisin lastani jotenkin vähemmän. Hitto, Simppuhan on maailman ihmeellisin olento -tää on vaan meille paras ratkaisu. Ehkä se on erilaista sitten kun tulee toinen lapsi -monethan sanoo, että ekan jälkeen eivät tod. voineet kuvitella jäävänsä kotiin, mutta kun toinen syntyi niin kiire töihin katosi samantien. Ehkä mäkin kuulun tähän joukkoon. Tai sitten en. Jokatapauksessa, olipa kurja kolumni.

Nipulle: Meillä on 2 nokkamukia. Ovat sellaista aivan perusmallia ilman mitään ihmeitä. No, toisessa on joku kirahvin kuva, että se vissiin jotain ekstraa, heko heko... olikohan se joku Emman ensimuki -Prismasta ostin, maksoi pari-kolme euroa. Me alettiin hörpyttää 5kk neuvolan jälkeen terkkarin suosituksesta. Alkuunhan se oli aika liikuttavaa se touhu... Simppu imi mukia hulluna samaan tapaan kuin tuttipulloa ja kaikki vedet pitkin vaatteita -meinasi vielä kai tukehtuakin (taas vaihteeksi... jep, mun laps taas...) kun veti vettä henkeen.

Annoin alkuun ihan pieniä liruja mukista. Nyt kuukauden treenin jälkeen menee jo paremmin ja osaa ottaa mukista monta nielaisua yhdellä hörpyllä. Toki jos mukia vaan pitää siinä suussa, niin alkaahan sieltä ylivuoto tulla. Mutta mäkin olen jo aika kouliintunut juottaja -hehee. Nyt annan maitoa nokkiksesta päiväruualla ja vettä toisella ruualla.

Meillä ruokahetket on kanssa ilman leluja. Simppu tosin on ollut aika hyvä syömäri alun kakistelujen jälkeen. Onhan se tosin haastavaa osua lusikalla pieneen suuhun niiden huitovien käsien välistä ja sitten yrittää estää, ettei nyrkki mene välittömästi lusikan perässä suuhun. Ja kiitokseksi saat päristelyt (lue: soseet omaan naamaasi) Meillä ruokahetkeen varataankin aina nippu talouspaperia viereen... No, täytyy kyllä sanoa, että 99% ruokailuista menee vauhdilla ja hienosti.

Joskus tulee päiviä, että touhu menee huutamiseksi -silloin lopetamme ja tarjoamme ruokaa sitten tunnin-parin päästä uudelleen. Mun mielestä turha pakottaa. Myös ruuissa on eroja. Kasvissoseista peruna-parsakaali ja lihasoseista joku kasvis-possunliha (sisälsi kesäkurpitsaa ja oli tosi vetistä) ei ole uponneet, vaan aiheuttavat kiljukohtauksen. Ilmeisesti ovat pahanmakuisia? Lihoista kasvis-kanasose on ihan ykkönen.

Viljaalle: Älä hittolainen tunne syyllisyyttä. PPH voi olla vauhdikkaalle Veikolle loistojuttu. Voihan olla, että pikku-ukko on vaan tylsistynyt ja nauttii hoidossa olosta. Siellä on uusia ihmisiä, kavereita ja asiat tehdään vähän eri lailla kuin kotona, mikä on uutta ja ihmeellistä. Ja siellä saa purkaa tarmoaan, eikä ole koko ajan pikkuveli jaloissa -ajattele näin päin! Ja hei, on ehdottoman tärkeää myös jaksaa itse. Oikeesti. Kaikkien äitien pitäis aina muistaa pitää itsestään hyvää huolta!

Me oltiin tänään ulkoilemassa. Aika kului kuin siivillä kun oli oikeesti jotain tekemistä. Käveltiin sellainen vajaa 3kk koirapuistoon. Siellä ei ollut muita, joten levitin Simpulle viltin ja ihmeteltiin siinä sitten ruohoa. Jota muuten laittoi myös suuhunsa -voitte kuvitella, miten hygieenistä on koirapuiston ruoho? No, tulipa karaistusta :-) Ja ai niin, meille tulee huhtikuussa uusi koira. Se on nyt päätetty -tuleva näyttelytähti syntyy (jos kaikki menee putkeen) alkuvuodesta ja sitten huhtikuussa luovutus. Jännää.

Vierailija
8/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh heh, olipa pitkä lenkki kun kolme kuukautta marssitiin koirapuistoa kohti :-D Siis 3km on sitten matkaa -tehokas 6km lenkki tuli siis tehtyä... että ihan pari tuntia vaan meni...

No niin, nyt poistun... oikeesti.

Vierailija
9/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän mun piti tällä kertaa kirjoittaa...? Esikoinen on nuhassa ja herätti meidät viime yönä 10(!) kertaa, jokseenkin sekava olo ollut koko päivän. Onneksi sain nukuttua Siirin kanssa päiväunet, ja mies on ollut kotona ' etätöissä' .

Meillä on esikoisen kanssa siinä mielessä helppoa, että tässä naapurissa on samanikäisiä tyttöjä kavereiksi. Kerran viikossa käydään seurakunnan kerhossa.

Siiri on nyt muutaman päivän pottaillut, ja kyllähän sinne aina pissat lirahtaa. Potalla istuminen tuntuu olevan hauska ohjelmanumero, ja aina naurattaa kovasti. Juttua myös tulee vaikka kuinka, tättättää, paapaa, väyväy jne. Perjantaina onkin sitten 6kk neuvola.

Siitä syömisestä, olis kyllä ihana lähteä... Täytyisi harjoitella vaan sitä tuttipulloa vielä. Ei siis olla miehenkään kanssa vielä käyty missään keskenämme. Harkitsen siis asiaa!

Nyt nukkumaan, jos tää yö olisi parempi!

FannyK ja Siiri 6kk - 2pv

Vierailija
10/46 |
16.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mukava tulla mukaan, mutta mun lähteminen riippuu siitä, kuinka kiinteiden syöminen alkaa Joonalla onnistumaan ja alkaako tuttipullo kelpaamaan. Maanantaina ei kovin lupaavalta vaikuttanut...Silloin pullossa tosin oli velliä, maitoa en ole pullosta kokeillut antaakaan, mutta pitääpä nyt testata. Tänään laitoin Veetin iltapuuron joukkoon persikkasosetta ja annoin Jontun maistella sitä. Sitä maiskutteli ihan mielellään, tosin sekin puistatti kun meni vähän enemmän kerralla suuhun. Mutta nyt alkaa kiinteiden harjoittelu meilläkin.

nonnu78

Vierailija
11/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävipä erikoinen tuuri... siis, että olen aloittamassa pinoa. En ole tainut yhtäkään pinoa aloittaa, en edes odotusaikana. No, kerta se on ensimmäinenkin.

Mies lähti tänä aamuna töihin. Kuuden viikon lomat on lusittu ja paluu arkeen koittanut. Tuntuu ihan oudolta. 6vkoa on niiiin pitkä aika, että oikeesti ehtii jo tottua siihen, että toinen on aina kotona. No, ei se mieskään innosta kiljuen aamulla herännyt. Onneksi on sentään tottunut aamuherätyksiin, kiitos Simpun, niin ei tullut sitä perinteistä ongelmaa heräämisen suhteen.

Simppu on tänä aamuna ollut tosi aurinkoinen. Eilen oli hieman kränkkää, kun herra ei nukkunut yksiäkään yli tunnin päikkäreitä vaan sellaisia 30min torkkuja vaan. Nyt on nukkunut jo ysistä asti aamu-unia eli tunti mennyt -mun puolesta sais nukkua vaikka 2 lisää :-)

Nyt pitää alkaa taas miettiä päiviinsä täytettä. Mites muut pk-seudun helmet -joko teillä on paluu arkeen koittanut, että pitäiskö vaikka elokuun lopulle suunnitella treffejä? Olispa kiva nähdä pitästä aikaa ja vauvatkin alkais varmaan olla kiinnostuneita toisistaan.

GALLUP: koska olette menossa takaisin töihin? Miten lapsen päivähoito järjestyy?

Mulla alkaa työt 13.11. Vuoden loppuun asti yritämme sinnitellä niin, että teen 2-3pv viikossa töitä ja käytän loput päivät kesälomaa. Simppu olis ne päivät mummon hoidossa (äitini saa joustettua työajoistaan ja usein perjantait vapaita). Tästä järjestelystä ei vain ole vielä sovittu työnantajan kanssa, joten toivotaan, että suostuu! Mä pystyn kyllä tekemään töitä kotoakin etänä kun yhteydet on, joten eiköhän asia järjesty.

Tammikuun alussa Simppu menee tarhaan. Mieheni työnantajalla on oma päiväkoti -harvinaista herkkua Suomessa- ja se on kunnallisia pienempi, yksityinen päiväkoti. Sinne on varattu paikka pikku-Leolle Metsäläisten ryhmään. Voi kuinka kuulostaa isolta... Päiväkodin teemana, nyt kun nää teemat on niin muotia, on ulkoilu. Eli tekevät paljon erilaisia luontoon, metsään ja retkeilyyn liittyviä juttuja.

Hankittiin viikonloppuna sellainen kanavapaketti. En ole edes ehtinyt kanavia selata, kun niitä on jotain 100. Paketti maksaa 24¿/kk -ei muita kuluja, joten aika edullinen. Nyt klo 11.30 alkaakin leffa Troija, joten pitänee katsoa Brad Pittin rintalihaksia... heh heh! No, siinä mielessä kiva, että voi näin aamupäivisin katsella jotain muuta kuin kännykkäpelejä tai teksti-TV:tä. Siis oikeesti, välillä mä mietin, mistä ihmeestä me tv-luvassa maksetaan? Me aina protestina maksetaankin se vähintään 2kk myöhässä. Ihan vaan periaatteesta.

Varattiin vauvakuvaus Simpulle. Pakko saada sellainen ammattilaisen otos -edes jotain kuvia, joissa ei olisi punaiset silmät. Saa sitten kehystää itselleen töihin jonkun kivan kuvan pöydälle. Ja mummoille ja kummeille tietty kanssa.

Simppu on jatkanut yömöngintää. Siihen ei auta mikään. Nyt olemme poistaneet kääntymistä rajoitaaneet tyynyt, koska pari päivää sitten jätkä oli jotenkin onnistunut pungertamaan itsensä tyynyn alle ja tyyny kaatui vauvan selän päälle ja se oli aivan hysteerinen. Huusi ja tärisi, kuin olis pahempikin onnettomuus sattunut. Seuraavana yönä oli kaivautunut pehmoporsaan, joka lisättiin sängyn päätyyn estämään pään hakkaamista kovaan reunaan, alle ja taas kriisi.

Huokaus ja toinenkin -luovutimme ja poistimme kaikki, paitsi Simpun oman uni-kanin. Möngertäköön sitten. Kai se joskus loppuu? No, nyt on kyllä pari yötä mennyt ihan kivasti. Klo 21-07 on meillä se rytmi -ne aamukasiin jatkuneet unet taisi olla vaan vahinko... valitettavasti :-(

No, nyt lopetan ja jätän vähän tilaa muillekin. Ai niin, pakko hehkuttaa -dieettini tuottaa tulosta: 4kg lähetnyt kolmessa viikossa. Vielä olis 6-7kg mentävää... jatkan puurtamista.

Oodi ja Simppu the hankin-itseni-aina-jumiin.com

Vierailija
12/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli jo hiukan viileämpää. Sai taas kaivaa sadetakin, saappaat ja kurahousut esiin ja laittaa leikkikouluun mukaan. Syksy tulee halutaan sitä tai ei.

Inkeri on edelleen oma aurinkoinen itsensä. Ja jos mitenkään mahdollista niin jopa aurinkoisempi kuin ennen :) Pullero nauraa isoon ääneen kaikkien hassutteluille, etenkin hassut äänet on jotain todella kivaa. Yöt menee hyvin ja iltasin nukahtaa ilman kummempia nukuttamisia viimeistään klo. 20. Päikkyjä Rinkeli nukkuu kolmet joskus neljät. Muu aika sitten seurustellaan kovasti :)

Galluppiin vastailen. Töihin en ole menossa vielä vähään aikaan. Me muutetaan sinne Saksaan nyt syksyn aikana ja mulla on mahdollisuus jäädä kotiin vaikka siihen saakka kun Inkeri täyttää 3v. Olen todella tyytyväinen kun saan jäädä kotiin sillä en olisi valmis vielä laittamaan mussua hoitoon.

Meillä koti sen kuin tyhjenee ja nyt vaan jännätään, että milloin se muutto sitten on. Luultavasti se selviää tällä viikolla.

Hö, juuri kun pääsin koneelle niin Inkeri päättää herätä partsilla.... Mentävä on.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Birdy ja Rinkeli

Vierailija
13/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin siihen, että kylläpä vaatteet tuntuvat ahtailta ja onpa tullut painoa " ihan kivasti" lisää. Laitoin laihdutuspuolelle Helmipullat-aloituksen tälle viikolle. Jos jollakulla inspistä tai ylipäätään tarvetta painonpudotukseen, tulkaa mukaan.

KL.

Vierailija
14/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Lisbetti on löytänyt varpaansa ja ah-niin " ihanan" kimeän äänensä. Selällään ollessaan Lisbetti lussuttaa varpaitaan ja leikkii paksuilla reisillään :)) Meno on sen näköistä, että ei mene enää kauaa kun Lisbetti lähtee ryömimään. Pysyisi nyt vaan paikallaan vielä, olen laiska juoksemaan kahden tytön perässä. Koko eilisen illan tyttö kiljahteli ylpeänä omasta äänestään, ja taajuus oli kyllä sellainen, että kuuloluut vaan helisi...

Mä olen nyt vihdoinkin pitkän jahkaamisen ja tauon jälkeen alkanut kuntoilla. Voi että tekee hyvää hikoilla muutenkin kuin kiljuvien lasten takia ;) Käyn salilla ja lenkillä kummassakin kerran viikossa ja muina päivinä poljen ministepperillä. Täytyy aloittaa pienen tavoittein, koska kuntoni on mitä on, eli rapakunto. Tästä toisen raskauden 17 kilosta on jäljellä yksi eli siis yhteensä vajaa neljä kiloa ovat nämä kaksi kullannuppua jättäneet entisen vyötärön kohdalle. Mahaa siis löytyy tältä äipältä.

Mun äitiysloma loppuu marraskuun puolivälissä, ja ei kyllä mitenkään raskita miehen kanssa viedä tyttöjä hoitoon. Esikoinen (nyt 2v7kk) ehkä pärjäisi vieraalla hoidossa, mutta Lisbetti on kyllä täysin riippuvainen musta ja isästään. Mä aloitan viikonloppukeikkatyöt vuoden vaihteessa, kun ei kuitenkaan ihan pelkällä miehen palkalla ja kotihoidon tuella pärjätä. Eli aiotaan hoitaa tytöt omin voimin. Samalla systeemillä esikoinen on ollut kotihoidossa koko pienen ikänsä. Onhan se tietty raskasta välillä, kun yhteinen vapaa-aika jää vähiin.

Plaah, kiinteiden syönti on yhtä sähläämistä!! Lisbetti huitoo ja hosuu kuin heinäteossa, ja sosetta on joka paikassa muualla paljon enemmän kuin tytön suussa. No eiköhän tuo opi syömään lusikkaruokaa, kunhan vaan sitkeästi sitä tarjotaan. Pulautteleeko teidän muiden vauvat vielä? Kun Lisbetti tuntuu pulauttelevan aika runsaasti edelleen...

Spiral ja tytöt; Lisbetti 5,5kk ja isosiskonsa 2v7kk

Vierailija
15/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies lähti tänään töihin 4 viikon kesäloman jälkeen. Ja kävipä hauska sattuma, että tänään on eka huono päivä varmaan koko kesänä. Siis ilman suhteen. Tai edelleen on kyllä lämmintä, mutta harmaata. Uskomatonta, että upeita kesäilmoja riitti yli 2 kk ajan! Meillä mies lähtee töihin joka aamu klo 6.15 ja voin kuvitella, miten tuskaista tänä aamuna on miehellä ollut, kun on 4 viikkoa herännyt yleensä vasta klo 8-9. On tää kyllä outoa olla taas lasten kanssa kolmistaan. Mä olen melkein joka aamu tän 4 viikon aikana noussut vasta myöhemmin ja syönyt aamupalan miehen ja esikoisen jälkeen, mutta tänään oli sitten pakko nousta samaan aikaan lasten kanssa ja syödä samalla aamupalaa, auttaa esikoista (syö kyllä itse, mutta esim. maito pitää kaataa mukiin, voidella leivät yms.) ja pitää kitisevää Helmiä sylissä. Mä olen tosi hidas tekemään aamupalaa ja sen aikaa Helmi joutuu olemaan sitterissä. Kitisee ja itkee siellä usein koko ajan (ennen oli ihan nätisti), joten siksi mä pidän tyttöä sitten sylissä, kun itse syön. Harmi, kun en voi silloin enää lukea Hesaria, koska Helmi repii sitä koko ajan.

Helmi on nyt vissiin 3 iltana nukahtanut illalla itsekseen ilman itkuja. Uskomatonta, kun vielä viikko sitten karjui 2 h putkeen kurkku suorana. Toissa yönä Helmi heräsi yön aikana (klo 21.30-7.30) vain kerran (klo 04), mutta viime yönä heräsi 2 kertaa. Aamulla herään sitten aina siihen, kun Helmi ryömii kohti sängyn ainoaa laidatonta laitaa kohti. Yritän nukkua niin, että olen melkein poikittain sänkyn jalkopäässä (missä se ainoa laidaton reuna on). Onneksi olen niin pinnallisessa unessa, että herään, kun Helmi alkaa liikkumaan. Pitää kuitenkin virittää jotain tyynyjä tohon jalkopäähän, että ois edes ylämäkeä, mihin päin Helmi ryömii. Meillä on nyt muutaman päivän ollut tyynyjä Helmin sängyssä (se on varmaan auttanut tossa nukahtamisessa) ja aluksi Helmi ei tajunnutkaan, miten pääsee tyynyjen välistä liikkeelle. Nyt sitten on hiffannut sen ja saa itsensä tyynyjen välistä pois. Ei kuitenkaan aina lähde liikkeelle, vaan useimmiten nukahtaa kiltisti tyynyjen väliin (niin kuin on tarkoitus). Meillä on pinnasängyn toinen laita (joka on meidän sängyssä kiinni) laskettuna alas, joten meidän sängyn ja pinnasängyn väliin jää vain noin 5 cm korkuinen laita. Pinnasängyn pohja on ylimmällä tasolla. Välillä Helmi sitten ryömii siihen laidan päälle ja nukkuu siinä. Varmaan mukavan tuntuista... Kohta lasketaan sängyn pohja alas. Sieltä on vaan öisin niin rankkaa nostaa Helmi ylös, kun en jaksa itse nousta edes kunnolla istumaan. Nyt kun pohja on ylhäällä, tavallaan vedän Helmin sen laidan yli.

Eilen oli todella harvinainen päivä. Helmi nukkui aamupäivällä kotona ensin melkein 2 h päiväunet ja myöhemmin nukahti sitten ulkoilureissulla rattaisiin ja jatkoi uniaan sisällä rattaissa ja nukkui silloin 3 h. Illalla nukkui vielä 30 min eli Helmi nukkui eilen päiväunia melkein 5,5 tuntia!!! Tänään ehti nukkua aamupäivällä 1,5 h, mutta sitten oli pakko herättää, kun lähdettiin kaverille lounaalle ja leikkimään. Olisi nukkunut varmaan 2 h. Ja äsken nukahti taas itsekseen omaan sänkyynsä. Ihmeellistä! Mutta silti Helmi on eilen ja tänään hereillä ollessaan pelkästään kitissyt. Ei hajuakaan, miksi. Yöunet on meilä näyttänyt vakiintuvan sellaiseen 9,5-10 h. En haluaisi, että Helmi herää ennen klo 8, mutta on illalla sen verran väsynyt, että en raaski valvottaa klo 22 asti. Kauanko muiden vauvojen yöunet kestävät? Meillä noi päiväunet on viime aikoina normaalisti olleet yhteensä 2-3 h eli ehkä 12-13 h nukkuu vuorokaudessa, useimmiten ton 12 h.

Kamalasti ois taas asiaa, mutta jatkan myöhemmin. Niistä pk-seutulaisten treffeistä vielä, että me kyllä tosi mielellään tultais Helmin kanssa, mutta joudun ottamaan esikoisen mukaan, enkä näiden kahden kanssa jaksa lähteä kovin pitkälle (esim. sinne Espooseen). Jos joskus joku haluaa treffata Helsingin keskustassa (esim. Sanomatalon Waynessä), sinne kyllä päästään. Ja syyskuusta alkaen on esikoisella kerhoa maanantaisin ja tiistaisin, joten silloin pääsisin treffeille esim. klo 10 ilman 3-veetä (kerho loppuu klo 12).

T:Fassiloora ja Helmi (ylihuomenna 6 kk, iiiiik!)

Vierailija
16/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) piti tulla laittaa joo oli siis sitä tautia ja sit kaikkea mm. polttarit :)

Eli kiitos kaikille tsempeistä ;)

Minkki ja osku kohta 6kk

Vierailija
17/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäki täällä, tai ainaki tuntuu siltä.

Viikonloppuna mulla oli Tupperware kutsut ja olin saanu kutsuttua jopa 10 vierasta!! Kahdeksalla oli 3-6kk ikäset vauvat ja kahdella oli mahassa tulossa..:) oli siinä vilinää ja vilskettä! Oli ihan kiva ilta, tehtiin yhdessä kinkkupiirakkaa (tottakai tupperin välineillä ) ja syötiin.. :)

Sunnuntai oliki sitte ihana päivä ku mies ei tietenkään menny töihin ja oltiin koko päivä kotona!Ja illasta nukuin jopa 2,5h päikkäreitä!oli tosi levännyt olo.

Konsta on ollu aivan ihana kullanmuru viimepäivät. Se kiljahtelee ja selittää ihan kauheesti kokoajan..:) ja jatkaa sitä omituista konttaamista...! No eteenpäin kuitenki.

Oli lauantain isän kanssa mummolassa hoidossa niitten kutsujen ajan ja ne oli käyny saunassa. Sit pappa oli ottanu konstan vastaan nii Konsta oli alkanu itkeen ihan kauheesti!! Oli vierastanu!Sit oli itkeny niin kauheesti että oksensi kaikki puurot ja maidot.. arvatkaa kuka nukku seuraavan yön meidän keskellä :D mua niin säälitti :D

meen silittään uusia verhoja ku tänään tuli jotexilta paketti!!

koittakaa pärjäillä!

Vierailija
18/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin koirat ja miehet ulos, jotta saisin hetken olla YKSIN!!! Ja heti (kuinkas muuten) löysinkin itteni täältä...

Galluppiin vastailen ensi töikseni, että muistan. Mulla loppuu mammaloma marraskuun puolivälissä, ja eka oli tarkotus että olisin ollut kotona helmikuun loppuun, mutta nyt ollaan päätetty miehen kanssa että olenkin heinäkuun loppuun. Olis se vaan surku viedä pientä hoitoon yhden vuoden iässä, ja mennä hoitamaan muiden lapsia. Ja vielä kun kuulin että täällä on kiven takana saada ryhmispaikkaa... Joten ehkäpä ensi syksynä Eetu aloittaa pph:lla taikka sitten siellä ryhmiksessä (mulla jo nyt kädet ristissä kyynerpäitä myöten että sais sieltä paikan!) Toki tulee tosi tiukka aika, mutta lapset on kuitenkin niin vähän aikaa pieniä, että haluan nauttia siitä ajasta. Ja onhan mullakin kaikki lomapäivät vielä käyttämättä, joten jonkun verran pystytään niistä(kin) rahoista " säästämään" .

Me ollaan kanssa maksettu tuota tv-lupaa, ja tuntuuhan se hölmöltä maksaa, kun ei sieltä tule mitään katsottavaakaan (kuin kotikatu ja sydämen asialla!). Mutta meidän kavereilla oli juuri käynyt tv-lupatarkastaja, ja oli napsahtanut 500e sakot!!! Joten ihan mielihyvin sitä maksetaan, ennenkuin otetaan tuollainen sakko!

Mun on mieli tehnyt viedä Eetu vauvakuvaan, mutta mies on sanonut että eikös se 1-vuotiskuva riitä! No, riittäähän se mutta haluis kyllä vauvakuvatkin!!!

Meillä kanssa harrastetaan tuota sänkymöngintää, ensin yritin laittaa esteitä, mutta Eetu pääsi niistä yli, joten möngertäköön nyt mielin määrin miten tahtoo!!! Meillä kuitenkin se sängynreunussuoja (vai mikä onkaan nimeltään!) ja se auttaa ainakin jonkin verran, tosin Eetu on muokannut useamman kohdan omanlaiseksi mutta eipä ainakaan hakkaa päätään kauhean lujaa laitoihin.

Täällä kanssa yksi joka ilmoittautuu tuohon helmipullien laihdutusryhmään!!! Mulla tosiaan jäi kaikki raskausajan kilot laitokselle, ja alkukuukausina lähti vielä muutama kilo lisää (meni jo -6rikki) mutta jotenkin kummassa ne kilot vaan löysi takaisin!!! Epistä!!!

Meillä aloitettiin puuro lauantaina. Ja hmmmm! No, menee ihan ok, kai! Mutta eipä vielä ole näkynyt helpotuksena yösyötöissä!!! BLAAH! Meillä syödään aamulla klo 8-9 puuro (1-1½dl) ja klo 11-12 kasvislihasose (1purkki) ja klo 16 hedelmäsose (1purkki) MUTTA musta tuntuu että Eetu ei ota juo maitoa (tissiä syö vielä) tarpeeksi. Kysyinkin sitä neuvolasta ja terkka kyllä sano ettei tartte olla huolissaan kun Eetu on tosi virkeä ja toiminnallinen nuori mies! Mut silti mä huolestuin! Siis välillä saattaa ottaa tissin vaan suuhunsa ja vetäistä pari imua, mutta yleensä huolii tissiä vasta noin ½-1tunnin päästä ruokailusta! Onko normia? Ja muuten päivän aikana saa omaan tahtiinsa tissiä (ehkä 9-10 kertaa ja sit tietty vielä yöllä)

Sit vielä sellainen, että kuinka nopeeta ootte siirtyneet iltapuuroon aamupuuron aloittamisen jälkeen ja koska ootte ottaneet toisen lämpimän ruoan mukaan kuvioihin? *kiittää ja kumartaa*

Mann@ me oltiin aikas lähellä lauantaina teittii, Evolla! Oltiin järkätty mun veljelle kolkytvuotislahjaksi ralliautoilureissu, ajaja oli Eetun kummisetä... Ja siellä jossain mettässä sitten mentiin ja lujaa!!! Oli kuulemma hauskaa, mutta mä en uskaltanu (nolona tunnustan!) mennä kyytiin!!! Mutta kiva sitä oli kattellakin. Ehkä mä joskus myöhemmin... Viime kesänäkään en suostunu kyytiin ja tää " kuski" pakotti mut " lupaamaan" et tänä kesänä sit meen, mut saa nähä...

Jaaha, eiköhän sitä tullu taas " hölötettyä" tarpeeksi, joten lopetan. Ja noi ulkoilijatkin jo tuli sisään, ja menivät kylpyyn. Ja kohta kaivataan tissibaaria...

Napero ja Eetu 6kk 4pvä

ps. minnes niisku on piiloutunut???

Vierailija
19/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis mennä jo nukkumaan, mutta täälläpä vaan keikun. Olen ollut viime aikoina jotenkin ihan älyttömän väsynyt, vaikka Aleksi on nukkunut öisin paremmin. Yhtenä yönä nukkui vahingossa 9h putkeen, mut normaalisti herää vähintään sen yhden kerran. No paljon parempi näin, koska kesä-heinäkuussä herättiin pahimmillaan 5-6 kertaa.

Napero: Meillä kans Aleksi ei läheskään aina huoli maitoa heti ruoan päätteeksi. Joskus, jos poika on tosi nälkäinen niin ruokailu aloitetaan sillon maidolla, koska silloin lusikka ruoka ei putoa ollenkaan ja jatketaan sit soseella, mut yleensä sose ja sitten maito päälle. Mut usein maito maistuu esim. puolituntia syönnin jälkeen. Oletko kokeillut, että tarjoaisit maitoa vain esim. ruokailujen päätteksi/yhteydessä ja esim. välipalaksi (niin ja tietty aamu ja ilta), maistuisiko maito silloin paremmin. Että ehtisi tulla kunnon nälkä, ja että maitoa ei olisi koko ajan mahassa. Tai siis enhän tiedä, kuinka usein tarjoat. Itsellä toki kokemusta vain pulloruokitusta vauvasta ja meillä toiminut hyvin se, että saa maitoa vain ruokailujen yhteydessä ja tietty välipalalla maitoa ja aamulla ja illalla velliä. Joskus annetaan sitten vettä väliin, jos tuntuu kitisevältä tai janoiselta. Ruokailujen väli päivisin meillä n 3 tuntia, aamupäivällä ehkä hieman lyhyempi. No joo tulipa sekavasti, pannaan väsymyksen piikkiin.

Elmiina: Mites sulle treffit sopis? Mulla on ens viikko vähän kiireinen, mut mites sulle sopis sit sen seuraavan viikon alku esim ma, ti tai ke? Siis 28-30 pv? Ja mikä olis treffailu paikaksi sopiva? Kuopio? Me asutaan jotain 10 km päässä Kuopiosta, mutta päästään sinne kyllä ihan helposti bussilla tai autolla. Toki jos on muita savolaisia helmiksiä, jotka treffeistä kiinnostuneita, niin ilmoitelkaahan itsestänne!! Mites kumppari?

Liikumisesta. Meillä kans möngitään ja myllätään sängyssä ja ollaan poikittain, kuulunee siis ikään. Reunapehmusteet kyllä auttaa, ei kolhi itseään kovin pahasti. Välillä kyllä silti onnistuu paukuttamaan laitaan, vaikka pohjaa jo vähän laskettukkin. Ja päivisin lattialla punkee itseään jatkuvasti konttaus- ja punnerrusasentoon ja siinä sitten hetkuttelee ja onnistuu jopa peruttamaan. Eteenpäin ei kuitenkaan vielä mene kuin kierien. No tänään saivat tietokoneen piuhat ekaa kertaa kyytiä, joten pitää alkaa karsimaan ja turvallistamaan kotia.

Tällaista tällä kertaa, tulikin taas pitkästi.

Öitä!

Ringae + A, tällä viikolla 6 kk (iso poika jo)

Vierailija
20/46 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kaivaa vanha kaksplussa, kun rupesi tuo päivärytmin muodostuminen vauvoilla mietityttämään ja muistelin, että olin jostain jotain rytmistä lukenut (ja etten ihan lööperiä kirjoittele), joten tässäpä tämä.

On siis kaksplussasta kesäkuun 2006 numero.

" Puolivuotiaasta alkaen päivä on hyvä jaksottaa viiden aterian mukaan niin, että vauvalla on aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala ja ne pysyvät jatkossa aika samanlaisina. Lisäksi rintamaito ja kiinteä ruoka kannattaa antaa samalla aterialla, tai esimerkiksi välipala voi olla pelkkää imetystä. Jos maitoa huikkaillaan aterioiden välillä, vauvan elimistöllä on koko ajan ravintoa sulatettavana, eikä se ehdi lainkaan levätä. Maito estää myös nälän tunteen kehittymisen, mikä heikentää vauvan ruokahalua ja innokkuuta maistella uusia ruokia."

No tässäpä tämä. Tuskin tämä mikään absoluuttinen totuus on tai menetelmä joka kaikille sopii, mutta itseä auttoi paremmin selkeämmän päivärytmin kanssa ja siihen, ettei maitoa tissuteltu koko ajan. Nyt, kun tämän kirjoitan, niin ensi yönä varmaan ollaan maitoa vaille 2 h välein.

Ringae edelleen,nyt jo silmät ristissä.