Pentulive 2026 OFFICIAL
Kommentit (1375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun on monta valkosta vaikka eihän pentujen isäkään ole vaalea.
Samaa ihmettelin mutta luulen että niiden Turkin sävy voi muuttua jonkinlaisen vaalean ruskean sävyyn. Tuo yksi koko valkoinen näyttää ehkä eniten valkoiselta.Eikös se isä ollut sellainen vaalea ruskea.
No joo, katsoin uudestaan sen isäkoiran videota niin onhan se ihan vaaleanruskea/harmaa. Varmaan pennuilla sitten tummenee tuo väri hieman.
Joo kun katselin noita lagottojen kuvia niin moni on sellainen vaalean ruskea tummemman ruskeilla laikuilla.
Ne joilla tummempia laikkuja vaaleamman ruskealla pohjalla on roaneja ja ne tummuu yleensä iän mukana. Nämä Hilkan valkoiset pennut ruskein merkein ei ole roaneja vaan virallisesti väri on valkoinen-ruskea ja ovat aikuisena pitkälti saman värisiä. Pieniä ruskeita laikkuja voi hieman tulla lisää.
Kiitos kun valistatte, meitä on täällä paljon tietämättömiä! Olen aina kiitollinen kun joku asiallisesti kertoo sen sijaan, että suhtautuu alentuvasti tai suoranaisesti haukkuu tyhmäksi niitä jotka ei ole ihan asiantuntujoita.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä olisin jättänyt Ylenä tuollaiset yön läpi chattailut pois. Ylipäätään chatteja on ihan liian paljon. Tai sitten chattailijat chattailkoon Ylen porukan kanssa mutta että kasvattajan on kolme kertaa viikossa oltava paikalla niin liikaa.
Eiköhän kasvattaja ihan itse päätä mihin suostuu ja mihin ei. Itse kasvattajana olisin mahdollisimman aktiivinen koira- ja myös kissatietoutta jakajana, mutta helppo tietysti sanoa kun se poppoon ainoa narttu oli leikattu kissa. Sitten jos keskustellaan esim. naudoista ja hevosista, olen tikkana (terrierinä) paikalla.
hah. kyllä ne elukat osaa synnyttää ja mennä nisälle ilman ihmisen apua, toki ihmisten jalostamat seura- ja tuotantoeläimet voi olla oma juttunsa.
Höh, missasin kaikki syntymät. Sinnittelin pitkään, mutta menin nukkumaan vähän ennen kuin eka pentu syntyi.
Vielä aikaisemmista pentulive-kausista: muistaakseni Akalla oli ehkä jo neljäs pentue. Ja kasvattaja sanoi, että tämä oli viimeinen pentue. Möpsö puolestaan oli nuorempi emo, ja sillä taisi olla toinen pentue. Voi tätä muistia ...
Vierailija kirjoitti:
Höh, missasin kaikki syntymät. Sinnittelin pitkään, mutta menin nukkumaan vähän ennen kuin eka pentu syntyi.
Katomma tallenteet eikö niin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttävät sekarotuisilta.
Totta äiti oli ayshire ja isä kesyrotta? Ae että on taas hauskaa. 🥱
Mieleeni tuli heti A. Kiven tuotanto, kun pennut syntyivätkin tänään. Ja sitten luin, että sitä oli täällä jo ehdotettukin. 😊 Kyllä löytyisi veljeksille hienoja nimiä, ja varmasti tytöillekin. Olisi hieno valinta!
Vierailija kirjoitti:
Olihan Loimunkin pennuista monta aivan eri väristä kuin emo tai isä. Ne värit voi periytyä kauempaa.
Eikö niiden isä ollut blue merle ja äiti punainen? Kaikki värit sopi niihin. Red merle on Loimun väri merle geenillä ja musta on isän väri ilman merleä
Vierailija kirjoitti:
Mieleeni tuli heti A. Kiven tuotanto, kun pennut syntyivätkin tänään. Ja sitten luin, että sitä oli täällä jo ehdotettukin. 😊 Kyllä löytyisi veljeksille hienoja nimiä, ja varmasti tytöillekin. Olisi hieno valinta!
Anna ja Venla!
Ovatko äänet olleet päällä nyt synnytyksen jälkeen?
Kiva kun on eri värisiä pentuja niin helpompi pysyä kartalla. 😊
Vierailija kirjoitti:
Ovatko äänet olleet päällä nyt synnytyksen jälkeen?
On, monta kertaa
Vierailija kirjoitti:
Heips! Minäkin olen katsonut monta kertaa sitä lintulautaliveä, joka on veden äärellä. Se on tosi mukavaa seurattavaa. Nyt kun yritän etsiä sitä ja kertoa tänne linkkiä, en löydä sitä mistään. Palataan asiaan, jos se vielä löytyisi.
Miksi etsit kun se on linkattu jo vähän yli kymmenen tänä aamuna.
Okei, trollaat tai sitten et tiedä. Joskus bambino saattaa mm. "juuttua kiinni", emo ei jaksa ponnistaa, pentu on iso tms. ja apu on silloin tarpeen jotta se ja ainakin sisaruksensa pelastuisivat. Synnytysapu muulloinkin on kullanarvoinen myös eläimille, olipa kyseessä koira, nauta, heppa tms. Joskus emon voimat loppuu, joskus vaava on pahassa asennossa. Eikös ihmisiäkin auteta synnytyksessä? Synnytys meni hyvin, ell konsultoitiin ja apuna oli kokeneita koiraihmisiä.. eli viisastelut sikseen. Ok?