Osaakohan yksikään palstalainen vastata tähän
Asutte kerrostalossa ja naapuritalon 1v lapsi leikkii hiekkalaatikolla rauhassa ilman meteliä. Miten se on teiltä pois ja miten se häiritsee teidän elämistä kotona? Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Joitakin haittaa, koska he maksavat pihan hoidon vuokrissa ja vastikkeissa. Piha on myös kyseisen talon yksityinen alue.
Et saa leikkiä meidän hiekkalaatikolla!
Ei tule seuratuksi naapureita niin paljon että osaisin erottaa oman/naapuritalon lapsia toisistaan. Lapsi leikkii hiekkalaatikolla, siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuohon pitäisi osata vastata? Meillä on jaettu leikkipiha useamman taloyhtiön kanssa. Kyseessä ei ole yksityisalue eikä minua muutenkaan voisi vähempää kiinnostaa kuka pihalla leikkii, kunhan osaavat käyttäytyä edes.
Itsellänikin on lapsia eikä me leikitä ominluvin vieraiden taloyhtiöiden pihoilla etenkään yksityisten koska mielestäni se on selkeänpää niin.. Me ei makseta muiden taloyhtiöiden pihojen kunnossapidosta tms ellei se ole yhteiskäytössä.
Monet kyllä kuvittelee että alueen kunnossapito, jätemaksut yms on ilmaisia taloyhtiöille... Eivät ole
Paljonko se sitten nostaa kunnossapidon hintaa, jos myös naapuritalon lapsi siellä hiekkalaatikolla joskus käy?
En tiedä mutta varmasti liikaa. Anteeksi mutta minun täytyy nyt katsoa ovisilmästä viekö naapurin mummo tyttärensä mukanaan lenkkisaunaan.
Ei ole minulta pois.
Jos lisää lapsia tulee paikalle ja kaikki halukkaat mahtuu sinne, niin ei mitään ongelmaa.
1v on vähän pieni, mutta periaatteessa noinhan sitä lapset tutustuu - tapaamalla naapuritalon lapsia. Sitten voi olla vuoroin vieraissa, milloin kenenkin pihalla - ei haittaa.
Siinä lapsen vanhempi käyttää toisille kuuluvaa omaisuutta.
Nykyään mitä tullut talojen pihoja katseltua, niin ei niillä hirveästi leikkijöitä näy. Eli leikkipihat ovat vähän tyhjän panttina.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa on kerrostaloalue, jossa on yhden talon pihan läpi KÄVELY kielletty kyltillä. Kun siis on alueella ulkoilemassa, niin sen yhden talon pihalla ei voi käydä ja siitä läpi kulkea tai oikaista, koska itse ei asu siinä. 😂 Sairasta.
Meillä on tuollainen läpikulku kielletty -kyltti enkä tiedä miksi, kun alimman kerroksen ikkunatkin on suht korkealla. Tällä alueella on melkein joka taloyhtiön pihassa samanlainen kyltti.
Vierailija kirjoitti:
Siinä lapsen vanhempi käyttää toisille kuuluvaa omaisuutta.
Ajatella, hiekka kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa meidän pihalla. Viereisestä kerrostalosta saa tulla pieni lapsi leikkimään. Ei tarvitse yksin olla. Näin oli myös mun lapsuudessa.
Minäkin asuin lapsena suurella kerrostaloalueella. Ei tullut mieleenkään, etteikö olisi saanut missä vaan pihalla olla ja leikkiä. Eri talojen kakarat pelasivat ulkopelejä yhdessä ja juoksivat joka talon nurkissa ja pihoilla. Kyllä tämmöinen nipotus on taas tätä nykyaikaa.
Ittee veetuttaa se että kaikki paikat hajotetaan ja sotketaan joten ymmärrän niitä "nipottajiakin" paljon paremmin. Siis jos on kyse yksityisestä pihaalueesta niin mun mielestä sillä ei oo paljoakaan merkitystä onko kyseessä kerrostalon, rivitalon, tms. Vaiko omakotitalon piha niin ulkopuolisten ei tarvi niille pihoille omin luvin mennä ollenkaan eikä se ole nipottamista että siitä pidetään kiinni.
Tottakai asia sitten on eri, jos paikkoja sotketaan ja hajotetaan, että laitetaan stoppi. Mutta ap ei nyt sellaisesta puhunut, vaan siitä, jos lapsi istuu yksin hiljaa hiekkalaatikossa.
Miksi lapsi on yksin hiekkalaatikolla, missä vanhemmat? Yksivuotiaita ei saa jättää yksin ulos.
Kappas, jäi noteeraamatta se seikka, että ap mainitsi lapsen olevan vasta 1-vuotias. Siinä tapauksessa se on vielä hölmömpää väittää, että 1-vuotias lapsi aiheuttaisi jotain siellä naapuritalon hiekkalaatikolla.
Sitä ei kai mainittu, missä vanhemmat olivat. Tuskin nyt siellä lootassa kumminkaan itse.
Se on ihan ERI asia, onko pienet lapset hiekkakakkuja tekemässä vai isot lapset kaljaa lipittämässä. Ensimmäinen ei haittaa, toinen haittaa.
Ei mua haittaisi tässä.rivitatalossakaan vaikka tietäisin että joku lapsi hiljaa leikkisi ilman meteliä mun taka tai etupihalla. Ei se olisi multa pois millään tavalla. En minä sitä edes näkisi koska pimennysverhot ikkunoissa kiinni aina 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään mitä tullut talojen pihoja katseltua, niin ei niillä hirveästi leikkijöitä näy. Eli leikkipihat ovat vähän tyhjän panttina.
Ne pienet natiaisetkin roikkuvat jollain ruudulla jo.
Entä vastuukysymykset? Onko taloyhtiö vastuussa, jos vieraalle 1-vuotiaalle (!) tapahtuu jotain leikkipaikalla?
Jos hän olisi yksin, niin menisin leikkimään hänen kanssaan🤗
Miksi lapsi on yksin hiekkalaatikolla, missä vanhemmat? Yksivuotiaita ei saa jättää yksin ulos.