Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys yliopisto-opiskelijoille opintojen raskaudesta!

Vierailija
30.05.2007 |

Onko opiskelu yliopistossa oikeasti tosi äärettömän rankkaa ja sellaista, että kaikki vapaa-aika hupenee opiskeluun? Millaista on opiskelun rankkuus verrattuna työelämän rankuutteen? Pääseekö työssä helpommalla vai päinvastoin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaatte jo verrata työelämään

Vierailija
2/3 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä käykö esim. osapäivätyössä opiskelujen ohessa (kuten monet nykyisin)

itse en olisi pystynyt ensimmäisten 2 vuoden aikana (lomat toki kaikki olin töissä), minulla meni niin paljon aikaa jo pelkästään ' opiskelun opetteluun' , useimmissa aineissa opiskeleimenen on täysin erilaista kuin lukiossa. Myöskään englanti ei ollut minulla vahva (olin lukenut pitkän ranskan), joten englannin kielisen kirjallisuuden kanssa paloi aikaa.

Mutta sitten lakoi sujua, ja opiskelu muuttui oikeastaan rasittavuudeltaan puolipäivätyön veroiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu opiskeltavasta alasta. Esim. kieliopinnot ovat työläitä, muutaman opintopisteen eteen kauhea työ. Yliopisto-opinnot sopivat -yllätys, yllätys- sellaiselle, joka pystyy omaksumaan asioita helposti lukemalla. Opinnot joustavat elämäntilanteen mukaan ja luennoilla istumista ei oel ihan älyttömästi vrt. koulumaiseen opiskeluun. Mulla ei ikinä men tenttiin lukemiseen siihen mitoitettua aikaa esim. en lue 5op tenttiin kolme viikkoa täysipäiväisesti

kiteytettynä: on helppoa, jos on teoreettinen luonne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi