Hallitus päätti 52,40 euron erityistutkimusmaksusta, joka koskisi mm. tietokonetomografiaa, verisuonten varjoainekuvausta ja magneettikuvaus
Ja tuo tietenkin poliklinikkamaksun päälle. Eli minulle jatkossa syöpäkontrolli maksaa yli 130 €, Marinin aikaan se maksu oli 41,2 €.
Kommentit (95)
Vapun aikana minulla, diabetespotilaana, nousi hajua säärihaavasta. Oli tosi pahan näköinen ja visvainen. Menin Peijaksen päivitykseen ja näytin valokuvaa haavasta, pääsin heti sisään ja nopeasti hoitajan tykö joka teki väliaikaispuhdistuksen jne. Päivystyskäynnistä tuli lasku! Sain ohjauksen omaan terkkariin seuraavalle viikolle. Siellä hoitaja otti valokuvan haavasta ja näytti sitä lääkärillä joka kirjoitti antibiottikuurin. Lääkärin reseptistä tuli lasku. Sitten alkoi 5-6 viikottainen käynti haavahoitajan luona joka sai säärihaavan kuntoon. Haavahoitajan vastaanotoista ei tullut laskua. Minusta pidettiin hyvää huolta ja maksut olivat silloin kohtuulliset. On kuitenkin selvä että haurastuvien eläkeläisten tulot eivät kestä jatkuvia ja suuria hinnankorotuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni ihan ok että tutkimukset ja toimenpiteet maksavat enemmän kuin ennen MUTTA maksukattoa pitäisi laskea. Jos sairaanhoitoa tarvitsee harvoin niin siitä voi maksaa hiukan enemmänkin, mutta paljon palveluja käyttävät ovat usein sairauden vuoksi myös pienituloisia ja heitä maksukaton alentaminen auttaisi.
Jos maksukattoa lasketaan niin sitten palveluiden käyttäjät eivät maksaisi juuri mitään. Terveydenhuollossa maksukatto on 815 euroa.
Plus erikseen lääkekatto. Ja totta, ei se sinulle ja minulle kovin paljoa olekaan, mutta monelle vaikkapa sairauden vuoksi pois työelämästä olevalle se on.
Vaikka terveydenhuolloin maksukattoa 815 eur saavuttaisi, ei ylimenevät sairaalapäivät muutu ilmaisiksi. HUSissa vuorokausihinta on 72 eur ja maksukattoa saavuttamisen jälkeen 25 euroa. Eli viikko lisää on reilut satanen. Kyllä se tuntuu pienituloisella.
Nuo mainitut uudet toimenpidemaksut ja tutkimusmaksut saavat pyyhkimään hikeä otsalta. Olen juuri käynyt esim. Tuossa listatuista tutkimuksissa. (TT, magneettikuvaus, ultraääni….) ja just nyt tuntuu siltä, että olen saanut vastinetta maksamilleni veroille. Toivottavasti selviän terveiden kirjoihin takaisin ennen kuin kaikki maksaa hunajaa.
Herää kysymys, mihin kaikki julkiselle puolelle syydetyn rahat oikein kuluvat.
Ne kuluu siihen teidän helvetin vammaisten äänestämään demarirälssiin ja sen loisinnan ylläpitoon.
Itse älykääpiöt kerta toisensa jälkeen äänestätte demaripaskasakkia, ja sitten ulisette kun ne nostaa verotusta, jonka seurauksena talous kutistuu entisestään. Ja sama kuolemanspiraali pyörii vaaleista toisiin teidän helvetin älykääpiöiden omilla äänillä🤣
Turhaan minulle rähjäät, en ole iässäni demareita äänestänyt, veroja maksanut vain yksityispuolen työssäni sitäkin hartaammin.
Oikeasti v-tuottaa, miten loisijaporukka saa kaiken ilmaiseksi ja itse saa maksaa kaikesta viimosen päälle. Sairauspäivärahakin on niin pieni että piti silmiä hieraista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneenko kertaan nuo laitteet on maksettu jo veroissa. Ihan ok kysyä mihin rahat uppoavat, koko ajan nyhdetään enemmän ja enemmän ja palvelu vain huononee. Eivät saatananloiset saa niitä potilasjonoja liikkumaan, silmälääkärissäkin oli hiljaista kuin huopatossutehtaalla ja siellä piti turhaan odotella monta tuntia, kun prosessia ei osata tehdä sujuvaksi.
Tämä. Minullekin sanottiin silmälääkärissä että uusi kontrolliaika tulee kyllä. No on tainnut jo mennä useampi vuosi siihen. Eikä edelleenkään ole kuulunutm Eivät ole viitsineet sitten edes ilmoittaa ettei aikaa varmaan edes tule.
Miksi te PKS:n ihmiset ette käy Tallinnassa silmälääkärillä? Suomalainen saa valita oman lääkärinsä EU-maasta itse. Minä kävin Tallinnassa ja sain palvelun virolaisen julkisen terveydenhuollon hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Loppuu lusmuilta ja vanhuksilta se muuten vaan ramppaaminen ja terveydenhuollon ylikuormitus. Pääsis edes joskus tavallinen ihminen sinne terveyskeskukseen. Minun ei tarvii, käyn yksityisellä. Vielä kun äh lämit maksais omat käyntinsä!
Tiesitkö, että julkisessa terveydenhuollossa on perusterveydenhuolto ollut aliresursoitu (tarkoituksella) 1990-luvun lamasta lähtien? Erikoissairaanhoito toimii kyllä pääsääntöisesti, muttei sekään kaikilla potilasryhmillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni ihan ok että tutkimukset ja toimenpiteet maksavat enemmän kuin ennen MUTTA maksukattoa pitäisi laskea. Jos sairaanhoitoa tarvitsee harvoin niin siitä voi maksaa hiukan enemmänkin, mutta paljon palveluja käyttävät ovat usein sairauden vuoksi myös pienituloisia ja heitä maksukaton alentaminen auttaisi.
Jos maksukattoa lasketaan niin sitten palveluiden käyttäjät eivät maksaisi juuri mitään. Terveydenhuollossa maksukatto on 815 euroa.
Plus erikseen lääkekatto. Ja totta, ei se sinulle ja minulle kovin paljoa olekaan, mutta monelle vaikkapa sairauden vuoksi pois työelämästä olevalle se on.
Vaikka terveydenhuolloin maksukattoa 815 eur saavuttaisi, ei ylimenevät sairaalapäivät muutu ilmaisiksi. HUSissa vuorokausihinta on 72 eur ja maksukattoa saavuttamisen jälkeen 25 euroa. Eli viikko lisää on reilut satanen. Kyllä se tuntuu pienituloisella.
Nuo mainitut uudet toimenpidemaksut ja tutkimusmaksut saavat pyyhkimään hikeä otsalta. Olen juuri käynyt esim. Tuossa listatuista tutkimuksissa. (TT, magneettikuvaus, ultraääni….) ja just nyt tuntuu siltä, että olen saanut vastinetta maksamilleni veroille. Toivottavasti selviän terveiden kirjoihin takaisin ennen kuin kaikki maksaa hunajaa.
Ne kuluu siihen teidän helvetin vammaisten äänestämään demarirälssiin ja sen loisinnan ylläpitoon.
Itse älykääpiöt kerta toisensa jälkeen äänestätte demaripaskasakkia, ja sitten ulisette kun ne nostaa verotusta, jonka seurauksena talous kutistuu entisestään. Ja sama kuolemanspiraali pyörii vaaleista toisiin teidän helvetin älykääpiöiden omilla äänillä🤣
Turhaan minulle rähjäät, en ole iässäni demareita äänestänyt, veroja maksanut vain yksityispuolen työssäni sitäkin hartaammin.
Oikeasti v-tuottaa, miten loisijaporukka saa kaiken ilmaiseksi ja itse saa maksaa kaikesta viimosen päälle. Sairauspäivärahakin on niin pieni että piti silmiä hieraista.
OK, saattoi osua väärään henkilöön.
Mutta sanoma pitää edelleenkin paikkaansa.
Kun aikanaan kommarit venäjällä sanoi:
"Me myymme kapitalisteille itse köyden, jolla ne hirtetään", voidaan täysin huoletta kääntää suomen nykykommareiden eli demaripaskasakin sanomaksi:
"Me tungemme teidän köyhien kurkuista sosiaalisyöpää väkisin alas niin paljon, että te tukehdutte siihen"
Näille helvetin kelan elättämille tampioille ei kerta kaikkiaan uppoa luupäihinsä, että tämä sosiaalisyöpäinen kommariutopia on omaa häntäänsä syövä käärme, ja se syötävä häntä väkisinkin loppuu jossain kohtaa.
Eihän tuo raha riitä alkuunkaan noihin tutkimuksiin. Ihan hyvä on edes osa omasta hoidostaan maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monikaan ei vielä ymmärrä että tutkimukset maksaa erikseen, tästä tulisi sanoa potilaalle täi laittaa lähetteeseen hinta. Ikäihmiset on ihan pihalla näistä.
Etenkin kun laskut tulevat sairastuneelle vasta jälkikäteen, kun hoitosuhde on saatu päätökseen.
Siinäpä sitten ikäihminen ihmettelee, kun on sairauspäivää ja toimenpidemaksua iloisessa läjässä.
Toivottavasti pysyy kärryillä laskuissa. Jos ne menee Suomi.fi luukkuun, voi mennä vaikka ulosottoon, jos ei maksa ajoissa ja kyttää siellä laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, saattoi osua väärään henkilöön.
Mutta sanoma pitää edelleenkin paikkaansa.
Kun aikanaan kommarit venäjällä sanoi:
"Me myymme kapitalisteille itse köyden, jolla ne hirtetään", voidaan täysin huoletta kääntää suomen nykykommareiden eli demaripaskasakin sanomaksi:
"Me tungemme teidän köyhien kurkuista sosiaalisyöpää väkisin alas niin paljon, että te tukehdutte siihen"
Näille helvetin kelan elättämille tampioille ei kerta kaikkiaan uppoa luupäihinsä, että tämä sosiaalisyöpäinen kommariutopia on omaa häntäänsä syövä käärme, ja se syötävä häntä väkisinkin loppuu jossain kohtaa.
Kokkarien liittovaltio EU mahdollisine trans-atlantisine liittymisineen (Kanada) se vasta onkin omanlaista kommari meininkiä. EU on läntinen vastine Venäjän ruskki mir ajatukselle.
Osa saa ne työterveyhuollosta . Ja tää hallitus sentään on lisännyt tukea yksityiselle sairaanhoidolle.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo silti ihan ylihalpaa
Minä käyn kahden vuoden välein TT-kuvauksessa ja lääkäri soittaa tuloksen. Olen kyllä aidosti ihmetellyt, että se on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavan pieni maksu tuo
Ihan naurettavan pieni kun maksat ensin 50
prosenttia palkasta veroa?
Jos sulla on niin iso palkka, että maksat siitä 50 % veroa, niin pitäisin kuononi kiinni. En ilkeisi nillittää tuon vertaisesta maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja monikaan ei vielä ymmärrä että tutkimukset maksaa erikseen, tästä tulisi sanoa potilaalle täi laittaa lähetteeseen hinta. Ikäihmiset on ihan pihalla näistä.
Etenkin kun laskut tulevat sairastuneelle vasta jälkikäteen, kun hoitosuhde on saatu päätökseen.
Siinäpä sitten ikäihminen ihmettelee, kun on sairauspäivää ja toimenpidemaksua iloisessa läjässä.
Toivottavasti pysyy kärryillä laskuissa. Jos ne menee Suomi.fi luukkuun, voi mennä vaikka ulosottoon, jos ei maksa ajoissa ja kyttää siellä laskuja.
Eiväthän digisyrjäytyneet osaa mihinkään Suomi.fi-appiin mennä kun tarvivat sivullisten apua Omakannassa käymiseen. Hehän joutuvat turvautumaan tuntemattomien apuun nytkin. Digisyrjäytyminen ei ole edes ikäsidonnaista. Tunnen kaksi työikäistä, jotka eivät ymmärrä yhtään mitään Teamsin, Zoomin, Mobiilivarmenteen tai Suomi.fi-appin päälle. Heillä molemmilla puoliso on aina hoitanut talousasiatkin eli he eivät eivät osaa käyttää edes verkkopankkia. Monesti mietin, kuinka heille käy kun puolisot potkaisevat tyhjää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demaritko niitä nyt ovat nostelemassa?🤔
Vierailija kirjoitti:
Antaa päättää, itsekin päätin jo aikoja sitten kun maksuja alettiin korottaa. Lääkäri saa ehdottaa tutkimuksia mutta jos ne on liian kalliita en mene. Hyvä kuitti lääkärille: Jos kuolen sitten ei tartte maksaa enää mitään maksuja.
Ei ne maksut suinkaan kuolemaan lopu. Kuolleelta nyhdetään maksut säilytyksestä sairaalassa ja ruumiinavauksesta. Ihan kaikki revitään irti.