Hallitus päätti 52,40 euron erityistutkimusmaksusta, joka koskisi mm. tietokonetomografiaa, verisuonten varjoainekuvausta ja magneettikuvaus
Ja tuo tietenkin poliklinikkamaksun päälle. Eli minulle jatkossa syöpäkontrolli maksaa yli 130 €, Marinin aikaan se maksu oli 41,2 €.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni ihan ok että tutkimukset ja toimenpiteet maksavat enemmän kuin ennen MUTTA maksukattoa pitäisi laskea. Jos sairaanhoitoa tarvitsee harvoin niin siitä voi maksaa hiukan enemmänkin, mutta paljon palveluja käyttävät ovat usein sairauden vuoksi myös pienituloisia ja heitä maksukaton alentaminen auttaisi.
Jos maksukattoa lasketaan niin sitten palveluiden käyttäjät eivät maksaisi juuri mitään. Terveydenhuollossa maksukatto on 815 euroa.
Plus erikseen lääkekatto. Ja totta, ei se sinulle ja minulle kovin paljoa olekaan, mutta monelle vaikkapa sairauden vuoksi pois työelämästä olevalle se on.
Vaikka terveydenhuolloin maksukattoa 815 eur saavuttaisi, ei ylimenevät sairaalapäivät muutu ilmaisiksi. HUSissa vuorokausihinta on 72 eur ja maksukattoa saavuttamisen jälkeen 25 euroa. Eli viikko lisää on reilut satanen. Kyllä se tuntuu pienituloisella.
Nuo mainitut uudet toimenpidemaksut ja tutkimusmaksut saavat pyyhkimään hikeä otsalta. Olen juuri käynyt esim. Tuossa listatuista tutkimuksissa. (TT, magneettikuvaus, ultraääni….) ja just nyt tuntuu siltä, että olen saanut vastinetta maksamilleni veroille. Toivottavasti selviän terveiden kirjoihin takaisin ennen kuin kaikki maksaa hunajaa.
Herää kysymys, mihin kaikki julkiselle puolelle syydetyn rahat oikein kuluvat.
Viime vuonna olin infektion vuoksi reilun viikon sairaalassa ja kaksi viikkoa kotisairaalassa sekä antibiootti jatkui tabletteina vielä neljä viikkoa. Alle tuhat euroa meni yhteensä ja ei ollut ongelma maksaa mutta yllätti mistä kaikesta laskua tulee. Monelle pitempi sairastaminen voi johtaa rahapulaan kun palkkaa ei tule ja kaikesta huolimatta pitää maksaa vuokrat ja muut laskut.
Ja monikaan ei vielä ymmärrä että tutkimukset maksaa erikseen, tästä tulisi sanoa potilaalle täi laittaa lähetteeseen hinta. Ikäihmiset on ihan pihalla näistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi persekokkareet vihaavat niin paljon julkista terveydenhoitoa ja ihmisten oikeutta päästä hoitoon?!
Te demarihaahkat olette luuhanneet lääkäreiden tykönä ulisemassa mielikuvitusvaivojanne budjetit täyteen, ja nyt jeesustelette kun taikaseinästä loppuikin yllättäen raha. Meille kaikille muille on ollut koko ajan selvää, että taikaseinälläkin ON luottoraja, jonka jälkeen se on slutta, finito, the end.
Mutta teille helvetin haahkoille se ei vain tunnu menevän jakeluun!
Vierailija kirjoitti:
Maksamme veroja siksi, että kokoomuslaiset voivat ne keplotella omiin taskuihinsa. Höpsöt ei niillä mitään infraa tai muita maksella.
Äänestin kokoomusta ja siitä huolimatta maksan palkasta 45 prosenttia veroa. Olen toki keplottelija kun työskentelen julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Moneenko kertaan nuo laitteet on maksettu jo veroissa. Ihan ok kysyä mihin rahat uppoavat, koko ajan nyhdetään enemmän ja enemmän ja palvelu vain huononee. Eivät saatananloiset saa niitä potilasjonoja liikkumaan, silmälääkärissäkin oli hiljaista kuin huopatossutehtaalla ja siellä piti turhaan odotella monta tuntia, kun prosessia ei osata tehdä sujuvaksi.
Tämä. Minullekin sanottiin silmälääkärissä että uusi kontrolliaika tulee kyllä. No on tainnut jo mennä useampi vuosi siihen. Eikä edelleenkään ole kuulunutm Eivät ole viitsineet sitten edes ilmoittaa ettei aikaa varmaan edes tule.
Hyvä. Loppuu lusmuilta ja vanhuksilta se muuten vaan ramppaaminen ja terveydenhuollon ylikuormitus. Pääsis edes joskus tavallinen ihminen sinne terveyskeskukseen. Minun ei tarvii, käyn yksityisellä. Vielä kun äh lämit maksais omat käyntinsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavan pieni maksu tuo
Ihan naurettavan pieni kun maksat ensin 50
prosenttia palkasta veroa?
Eli tienaat noin 500 000 e/v (40 000 e/kk). Sulle jää vielä n 20 000 euroa kuukaudessa käytettäväksi, joten etköhän sä pysty nuo maksut maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mielestäni ihan ok että tutkimukset ja toimenpiteet maksavat enemmän kuin ennen MUTTA maksukattoa pitäisi laskea. Jos sairaanhoitoa tarvitsee harvoin niin siitä voi maksaa hiukan enemmänkin, mutta paljon palveluja käyttävät ovat usein sairauden vuoksi myös pienituloisia ja heitä maksukaton alentaminen auttaisi.
Jos maksukattoa lasketaan niin sitten palveluiden käyttäjät eivät maksaisi juuri mitään. Terveydenhuollossa maksukatto on 815 euroa.
Plus erikseen lääkekatto. Ja totta, ei se sinulle ja minulle kovin paljoa olekaan, mutta monelle vaikkapa sairauden vuoksi pois työelämästä olevalle se on.
Vaikka terveydenhuolloin maksukattoa 815 eur saavuttaisi, ei ylimenevät sairaalapäivät muutu ilmaisiksi. HUSissa vuorokausihinta on 72 eur ja maksukattoa saavuttamisen jälkeen 25 euroa. Eli viikko lisää on reilut satanen. Kyllä se tuntuu pienituloisella.
Nuo mainitut uudet toimenpidemaksut ja tutkimusmaksut saavat pyyhkimään hikeä otsalta. Olen juuri käynyt esim. Tuossa listatuista tutkimuksissa. (TT, magneettikuvaus, ultraääni….) ja just nyt tuntuu siltä, että olen saanut vastinetta maksamilleni veroille. Toivottavasti selviän terveiden kirjoihin takaisin ennen kuin kaikki maksaa hunajaa.
Ne kuluu siihen teidän helvetin vammaisten äänestämään demarirälssiin ja sen loisinnan ylläpitoon.
Itse älykääpiöt kerta toisensa jälkeen äänestätte demaripaskasakkia, ja sitten ulisette kun ne nostaa verotusta, jonka seurauksena talous kutistuu entisestään. Ja sama kuolemanspiraali pyörii vaaleista toisiin teidän helvetin älykääpiöiden omilla äänillä🤣
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämäkin eniten rasitta pieni- ja keskituloisia, jotka eivät saa tukia, mutta maksavat kaiken itse. Tulonsiiroilla elävät saavat nämäkin menot maksutta.
Mitä sä nyt höpötät. Saan yleistukea sen 595 € mutta todellakin maksan poliklinikkamaksut yms. itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moneenko kertaan nuo laitteet on maksettu jo veroissa. Ihan ok kysyä mihin rahat uppoavat, koko ajan nyhdetään enemmän ja enemmän ja palvelu vain huononee. Eivät saatananloiset saa niitä potilasjonoja liikkumaan, silmälääkärissäkin oli hiljaista kuin huopatossutehtaalla ja siellä piti turhaan odotella monta tuntia, kun prosessia ei osata tehdä sujuvaksi.
Tämä. Minullekin sanottiin silmälääkärissä että uusi kontrolliaika tulee kyllä. No on tainnut jo mennä useampi vuosi siihen. Eikä edelleenkään ole kuulunutm Eivät ole viitsineet sitten edes ilmoittaa ettei aikaa varmaan edes tule.
Silmälääkäreistä tuntuu olevan pulaa. Ei kelpaa edes erikoissairaanhoito niille vaan rahastavat yksityisellä etenkin Silmäasemilla ja Silmäsairaaloissa. HUSilla Ympyrätalon Mehiläiseen ulkoistettu silmäsairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajien jättikorotukset pitää jotenkin maksaa. Mikä on sinun ehdotuksesi nousseiden kustannusten kattamiseen.
Potkitaan niitä turhia väliportaan esimiehiä vaikka sinne kuuluisaan vttuun?
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitoa ei makseta yleistukea saaville. Vain toimeentulotukea saaville.
Juuri näin. Todella omituinen kuvitelma monilla että esimerkiksi "tavallinen työtön" saisi jotain terveydenhuoltoa tai lääkkeitä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuluu siihen teidän helvetin vammaisten äänestämään demarirälssiin ja sen loisinnan ylläpitoon.
Itse älykääpiöt kerta toisensa jälkeen äänestätte demaripaskasakkia, ja sitten ulisette kun ne nostaa verotusta, jonka seurauksena talous kutistuu entisestään. Ja sama kuolemanspiraali pyörii vaaleista toisiin teidän helvetin älykääpiöiden omilla äänillä🤣
Se on hauskaa kun persuja ei yhtäkkiä haittaa korkea bensan hinta eikä korkeat terveydenhuoltomaksut, vaikka Suomessa on korkea tuloverotus.
Päinvastoin näitä oikein innoissaan puolustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälääkäreistä tuntuu olevan pulaa. Ei kelpaa edes erikoissairaanhoito niille vaan rahastavat yksityisellä etenkin Silmäasemilla ja Silmäsairaaloissa. HUSilla Ympyrätalon Mehiläiseen ulkoistettu silmäsairauksia.
Ja nyt siis uusi HUS:in Tammisairaala alikäytöllä? Ei ihme ettei sitä aikaa ole kuulunut.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on yli 20 hyvinvointialuetta jotka järjestävät toimintansa parhaimmaksi katsomallaan tavalla. Uudellamaalla erikosissairaanhoidon järjestää HUS. Potilasjonot vaihtelevat aika paljon hyvinvointialueittain ja hoidoissa on myös eroavaisuuksia. Potilaalla on valinnanvapaus hoitopaikkansa suhteen niin että jos tuntuu että jono on pitkä niin siitä vaan selvittämään voisiko jonnekin päästä nopeammin.
Aikoinaan Suomessa oli Lääkintöhallitus niminen virasto joka valvoi ja ohjasi terveydenhuollon toimintaa. Sieltä taisi tulla erilaisia "paimenkirjeitä" sairaaloille ja muille tahoille niin että hoito oli suurin piirtein samanlaista ympäri maata. Tällä hetkellä mitään tällaista ei ole ja hoito järjestetään niin kuin sairaaloiden ylimmät viranhaltijat päättävät. Nykytilanne on toki parempi kuin aikaisemmin jolloin terveyskeskuksesta ei saanut välttämättä lähetettä sairaalaan. Maahan tuskin tarvitaan uutta virastoa lisää mutta hyvinvointialueiden määrää voisi supistaa viiteen.
Ap äänestänyt itse tänne satojatuhansia elätettäviä joille tarjottava ilmaiset terveyspalvelut. Luuliko ap että rahaa riittää seinästä jaettavaksi koko maailmalle.
eroa urpo, ulffe teki sen jo.
luuletko että maa tervehtyy tuolla politiikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo silti ihan ylihalpaa
Niin, todelliseen hintaan nähden. Asiakas maksaa vain murto-osan julkisessa terveydenhuollossa. Katsokaa se todellinen hinnasto vaikka yksityispuolen firman sivustolta.
Mitä hel...? Yksityisellä puolella tehdään aina voittoa! Ainoa tarkoitus on kannattavuus osakkeenomistajien kannalta. On turha verrata yhtään mitään niihin.
Voiton tekeminen onnistuu sen vuoksi, että yksityiselle hakeutuu terveempiä ja helpommin hoidettavia asiakkaita kuin julkiselle. Eikä yksityisellä edes hoideta kaikkea, mitä julkisella hoidetaan. Yksityiseltä lähetetään vaikeimmat tapaukset bumerangina julkiselle takasin. Yksityispuoli on narahtanut Suomessa muutaman kerran siitä, että on laskutettu ylipitkistä ajoista ja teetetty tarpeettomiakin tutkimuksia.
Vakuutusyhtiöt ovat nostaneet vakuutustensa hintoja sen vuoksi, että jokainen vakuutuksen ottanut nuhanenä on viety varmuuden vuoksi yksityiselle tarkastettavaksi. Virustautiin ei ole muita apuja kuin lepo, nesteytys ja lämmön noustessa yli 37,5 asteen parasetamoli. Sinne lääkäriin kannattaa lähteä siinä vaiheessa kun on epäily bakteeritulehduksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hauskaa kun persuja ei yhtäkkiä haittaa korkea bensan hinta eikä korkeat terveydenhuoltomaksut, vaikka Suomessa on korkea tuloverotus.
Päinvastoin näitä oikein innoissaan puolustellaan.
Minua ei ainakaan haittaa, koska saan suuremman nautinnon kun tämä demaritorakoiden väyläämä sosiaalikommariutopia kuolee ja tukehtuu omaan syöpäisyytensä ja mahdottomuuteensa.
Tosin maksan yksityisellä puolella työskentelevänä pää märkänä alati nousevia veroja, ja saan joka vuosi vähemmän niille vastinetta, kun en asu terveyskeskuksen odotushuoneessa enkä fanita kuuukereita. Joten kun loisilta leikataan mahdollisuudesta loisia, se on minulle nettovoittoa kun kynnystä loisintaan nostetaan.
Sairaanhoitoa ei makseta yleistukea saaville. Vain toimeentulotukea saaville.