Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala äitisuhde

Vierailija
21.09.2026 |

Äiti on jo päälle 70, mutta kerta toisensa jälkeen loukkaa seuraavat asiat, kun tavataan:

- Ei juuri koskaan kysy, miten menee tms.

- Jos joskus kysyy, saan kertoa asiasta noin puoli lausetta, kunnes äiti keskeyttää ja alkaa puhua jostain itsernsä liittyvästä.

- Jos olen sanonut, että minua harmittaa em. toiminta, äiti alkaa paasaamaan, miten hullu ja tyhmä on ja että ei sitten varmaan pitäisi olla tekemisissä.

- Painottaa sitä, että hyvällä mielellä pitää olla, vaikka itsensä puheet esim. muista ihmisistä enimmäkseen negatiivisia.

Haluaisin olla tekemisissä ja apunakin, koska yhteistä aikaa ei välttämättä paljoa enää ole. Joka tapaamisen jälkeen kuitenkin omat voimat loppu ja tyhjä olo. Mitä tehdä? Miten jaksaa? Ja äiti on toiminut samankaltaisesti jo lapsuudestani lähtien.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ja tyttäret, osa 917 260 014.

Vierailija
22/25 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita äitiä huomiosi keskipisteeksi omassa elämässäsi. Elä 99% elämästäsi itsellesi ja pidä äiti pois mielestäsi. 

Sitten kun tapaatte, älä yritä ohjata huomiota itseesi vaan ajattele, että tänä aikana annat huomiota hänelle. Se on sinun lahjasi hänelle tyttärenä. Sitten kun tapaaminen on ohi, jätät äidin taas rauhaan, etkä edes mieti häntä, ja keskityt vain itseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aikoinaan kävin vanhempiani katsomassa, n 70 -85 kyllä keskityin kuuntelemaan heidän asioitaan.  Heille oli  tärkeää keitä olivat  nähneet, kuka kuollut, isälle viikottainen uintinsa ja vanhusten kerho, en tiedä oisko äiti päässyt, oli hyväkuntoinen kuolemaansa asti.

Ei ois tullut mieleen työasioita heille rääpiä, miehen toilauksia, raha-asioita. Lasten koulut ja kerhot mutta kun lastenlapsiakin paljon se oli ihan eri asia kuin nyt mummon ainoa sinipetteri.

Vierailija
24/25 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita äitiä huomiosi keskipisteeksi omassa elämässäsi. Elä 99% elämästäsi itsellesi ja pidä äiti pois mielestäsi. 

Sitten kun tapaatte, älä yritä ohjata huomiota itseesi vaan ajattele, että tänä aikana annat huomiota hänelle. Se on sinun lahjasi hänelle tyttärenä. Sitten kun tapaaminen on ohi, jätät äidin taas rauhaan, etkä edes mieti häntä, ja keskityt vain itseesi.

Just noin. Joskus soitto tai joku viesti jos äiti osaa viestejä/wa lukea.

Ei aikuiselle voi äiti olla se tärkeä ihminen. Olen itse vanha äitim

Vierailija
25/25 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo loppuunkaluttu aihe vai liian pieni ongelma?

ap

Luulisi, että olet kalunnut tämän luun jo loppuun niinkuin itsekin ajattelit, sillä olethan näitä keskusteluja käynnistänyt jo useita kertoja. Äitisi on mikä on, eikä muuksi muutu. Hyväksy asia ja etsi ympäriltäsi ihmisiä joilta saat suunvuoron ja jotka ymmärtävät myös sinun tunteitasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme