Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin mukaan 1 tunnin ja 20 minuutin työmatka suuntaansa julkisilla on kohtuullinen, ei todellakaan ole!

Vierailija
21.09.2026 |

Joutuisin vielä vaihtamaan 3 kertaa kulkuneuvoja + odotusajat pysäkeillä!

Kuinka voin varmistua että en saa tuota työtä, mutta ilman että saan karenssia?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta auto, niitä saa ostaa ilman lupaa ja ei vaikuta karenssiin. Itse asun paikkakunnalla, jossa edes teoriassa ei pääse julkisilla. Olen aina kulkenut  autolla, oman auton käytön  voi vähentää verotuksessa. Matka nyt tuskin on syy, miksi et työtä haluaisi ?

Jos olisi tiedossa hyväpalkkainen jatkuva työ, auton ostaminen voisi olla järkevää. Esim aiemmin mainitulla nollasopparilla et edes saa lainaa autoa varten eikä siinä olisikaan mitään järkeä koska et ikinä tiedä kuinka kauan työsi jatkuu. 

Vierailija
22/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työmarkkinatorin työttömyysturvaohjeiden mukaan päivittäisen edestakaisen työmatkan kesto saa olla enintään:

Kokoaikatyössä: Keskimäärin 3 tuntia päivässä.

Osa-aikatyössä: Keskimäärin 2 tuntia päivässä"

Minusta aika kohtuutonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelvollisen työssäkäyntiauton saa tonnilla. 

Vierailija
24/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuljen 1 t 25 min/suunta. 

Perusteluna: että mieluummin 2350€/kk käteen kuin se vajaa 600€/kk käteen. 

Tuota sitten mietin, kun sateessa bussivuoro jää väliin.

Vierailija
25/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minulla kestää työmatka yhteen suuntaan vähintään 1 t 25 min. Talvella kuljen ensin paikallisbussilla linja-autoasemalle ja siitä toiseen kaupunkiin. Tämä kaupungista kaupunkiin - väli kestää noin 1 t 05 min.  Paikallisbussilla matkaa on vain reilut 4 km, mutta ensin kävelen pysäkille 5 min., sitten odottelen yleensä noin 5 min. ja matkustan noin 10 min. Paikallisbussien ja pitkän matkan bussin väliin jää 2-5 min. vaihtoaikaa, mutta onneksi bussi ei ole ikinä lähtenyt ennen kuin paikallisbussi tulee pysäkille. Samalla bussilla keskustaan kulkee muitakin, ja kaukoliikenteen bussi odottaa, mutta en osaa sanoa, kuinka pitkään se odottaisi, jos oltaisiin paljon myöhässä. Siinä on vakiokuskit, joilla tieto tästä, että työmatkalaisia ja opiskelijoita tulossa bussiin.

Vierailija
26/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkään työpaikkaan ei ole pakko mennä jos ei taho, varsinkaan nykyään kun joka paskaduunipaikasta on kova kilpailu. Riittää että hakemus on sellainen lyhyt ja ytimekäs missä et jauha paskaa ja kehu itteäs. Jos haluat varmistaa että et saa paikkaa niin ole rehellinen, jos viina vaikka maistuu niin jollain tavalla kertoo sen rehellisesti. Nykyään rehellinen ihminen ei saa työpaikkaa, ellei sitten joku Jeesus ole.

Palkkatoivomuksen voi kanssa laittaa vaikka 3000€/kk jos paikka on sellainen missä työnantaja etsii sellaisia joille riittää 1800€.  Ja jos työkkäri pakottaa paikkaa hakemaan niin se kannattaa kertoa jo hakemuksessa, osoitat sillä että se paikka ei sinua oikeasti kiinnosta. Eiköhän nämä jo riitä siihen että ei haastatteluun joudu, jos joutuu niin haastattelluun sellainen Teemu Keskikalja staili ja muutama päivä ennen haastattelua ei käy suihkussa, pälyilevä katse ja huono ryhti siihen päälle, jos haastattelija haluaa kätellä niin löysä kädenpuristus, silleen että sormet on kuin nippu löysiä m*lkkuja. Puhu päälle haastattelija kysymyksiin siirrä puheenaihe sinusta työnantajan velvollisuuksiin(opettele jotain pykäliä ulkoa) ja ilmastokriisiin ja sano että olet aktiivinen vasemmistoliittolainen ja liitonmies tai nainen. Vaadi sitä että sinulla on turvallinen tila kahvihuoneessa.

Jos näitä noudattamalla saat työpaikan niin on jo aika paska työpaikka ja otan osaa.

Vierailija
27/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kestää julkisilla työmatka tuon verran. Siksi menenkin autolla kaupungin rajalle liityntäparkkiin ja siitä julkisilla jatko, menee noin 45-50 minuuttia. 

Vierailija
28/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka voin varmistua että en saa tuota työtä, mutta ilman että saan karenssia?"

Mitä tarkoitat tällä? Onko työtä siis tarjottu sinulle jo? Vai oletko tekemässä hakemusta työkkärin kehoituksesta? Menossa haastatteluun paikkaan, johon olet jo hakenut? Jos sinulla on 4 paikan hakuvelvoite, älä hae sellaisia paikkoja, joihin et halua työllistyä.

Vierailija
29/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kestää julkisilla työmatka tuon verran. Siksi menenkin autolla kaupungin rajalle liityntäparkkiin ja siitä julkisilla jatko, menee noin 45-50 minuuttia. 

Sun auto on julkinen?

Vierailija
30/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutin niin syrjään ettei bussiyhteyksiä ole kuin pari päivässä ja on saanut olla rauhassa

Vierailija
31/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kuljen 1 t 25 min/suunta. 

Perusteluna: että mieluummin 2350€/kk käteen kuin se vajaa 600€/kk käteen. 

Tuota sitten mietin, kun sateessa bussivuoro jää väliin.

Meillä on kyllä harvinaista, että 7 vuotta olen kulkenut talviaikaan paikallisbussilla linja-autoasemalle ja siitä kaukoliikenteellä toiseen kaupunkiin. Bussit ovat aina tulleet. Kesäaikaan minä rahan säästön vuoksi pyöräilen toiselle pysäkille, jonne kotoa matka noin 3,6 km. Jätän siihen pyörän ja jatkan kaukoliikenteen bussiin. Sitten kun alkaa olla kovia rankkasateita tai pikkupakkasia ja pyörätie jäätyy, aloitan taas paikallisbussin käytön.

Vierailija
32/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelvollisen työssäkäyntiauton saa tonnilla. 

Ite olen sellaisilla mennyt joskus töihin työpaikkaan mihin ei julkisilla pääse, en enään lähtisi, aika stressaavaa kun jos auto hajoaa eikä ole varaa korjata sitä niin sitten ei töihin mennä. Karenssiahan työkkäri vielä antaa jos et töihin mene.

Vierailija
33/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten että hankit ihan oma-aloitteisesti jonkun toisen työn jota tekisit mieluummin ja johon sinun on helpompi kulkea. Ei tule karenssia.

Vierailija
34/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulisi kokonaisajaksi siirtymisineen pysäkille, kaikkine odotteluineen? Meno-paluu. Paljonko on sallitun raja?

Vierailija
35/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuttaisi työn perässä? Monet tekee niin.

AP nimenomaan kysyi, kuinka välttää, että joutuisi töihin yleensä. 

Vierailija
36/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta auto, niitä saa ostaa ilman lupaa ja ei vaikuta karenssiin. Itse asun paikkakunnalla, jossa edes teoriassa ei pääse julkisilla. Olen aina kulkenut  autolla, oman auton käytön  voi vähentää verotuksessa. Matka nyt tuskin on syy, miksi et työtä haluaisi ?

Olen huomannut että sen hintaluokan autot johon kelatyöttömällä on varaa (100-300 euroa) maksaa moninkertaisesti käytössä kun niitä saa olla remontoimassa vähän väliä, ja silti on aina iso riski että joku paikka lahoaa kesken matkan.

Ylipäänsä auton omistaminen ja käyttäminen ei ole mikään köyhän harrastus nykyään. Muistan yhden tutun jolla oli vuosikymmeniä sitten työttömänä ja satunnaisesti töitä tekevänä aina pakko ostaa joku auton raato edellisen tilalle että pääsee ajamaan. Nykyään tuo ei yksinkertaisesti onnistu köyhän tukiaisilla. 

Vierailija
37/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten muutat työn perässä. Noin ovat normaalit ihmiset aina toimineet.

Normaalit eli kaikki muut paitsi persut. Sinimustathan eivät edes ole työnhakijoita vaan loisivat vanhemmillaan/isovanhemmillaan ja ryöstävät näiden eläkkeen.

Vierailija
38/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tulisi kokonaisajaksi siirtymisineen pysäkille, kaikkine odotteluineen? Meno-paluu. Paljonko on sallitun raja?

Aloittaja sanoi, että 1h20min. Ketjussa on jo kerrottu rajat. Kannattaa lukea ensin ja kommentoida sitten.

Vierailija
39/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 3 h työmatkat (meno+paluu) on kohtuullinen. Näin laissa.

Vierailija
40/80 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi tiedossa hyväpalkkainen jatkuva työ, auton ostaminen voisi olla järkevää. Esim aiemmin mainitulla nollasopparilla et edes saa lainaa autoa varten eikä siinä olisikaan mitään järkeä koska et ikinä tiedä kuinka kauan työsi jatkuu. 

Mistä ihmeestä tuollaisen mahdat löytää kun aika isolla todennäköisyydellä se "vaki" työsi katoaa kuin pieru saharaan koeajan lopussa kun firma ottaa uuden hölmön tilallesi koeaikapurulla. Ei firmoihin voi luottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi