Mitä tuot pöytään, pariutumisen yhteydessä?
Kun mies kysyy parisuhde-ehdokasnaiselta ”mitä tuot pöytään” niin kuulostaako se kaupankäynniltä siten että mies punnitsee naista hyötymisensä kannalta, sen sijaan että mies olisi kiinnostuneita toisesta ihmisenä?
Tässä ajatusrakennelmassa erityisesti ilmaisu "olla kiinnostuneita toisesta ihmisenä" kaipaa perinpohjaista selkeyttämistä. Mitä se tarkoittaa että mies on kiinnostunut naisesta ihmisenä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies ei saisi olla kiinnostunut naisesta naisena.
Jos mies sanoo olevansa naisesta kiinnostunut ihmisenä (siis naisena) on mies automaattisesti valehtelija.
On tullut huomattua, että on aivan sama, mitä sanoo tai tekee. Naiset vetävät aina jonkin oman "totuutensa" hatusta. Joskus vaikka ihan vttuillakseen.
Jos pitää korostaa olevansa kiinnostunut naisesta ihmisenä, niin sekin kertoo jotain. Kuulostaa silloin siltä, että lähtökohtaisesti on kiinnostunut hyödykkeenä mutta nyt päälleliimatusti lepertelee tällaisia "olen kiinnostunut sinusta ihmisenä".
Exän mielestä on tuonut mitään vaan pelkästään otin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuuko joku noin oikeassa elämässä?
Avauksessa pohtimani kysymys nousi mieleen lukiessani eilen julkaistua miesvihajuttua otsikolla "Mirka Kanerva, 38, haluaisi perheen, mutta Tinder täyttyy lomaromanssia hakevista" https://yle.fi/a/74-20246134
Siinä sanotaan muun muassa seuraavasti:"– Täällä etelässä kysytään, että ”mitä tuot pöytään”, Holappa kertoo.
– Se kuulostaa kaupankäynniltä. Mietitään hyötymistä sen sijaan, että oltaisiin kiinnostuneita toisesta ihmisenä."Mielestäni tuo on ääri-itsekästä mitäänsanomatonta höpötystä, joka on niin tavallista naisille että siihen on jo totuttu, totutettu.
Mikä tuossa on ääri-itsekästä??
Kondomeja. Pariutumisen yhteydessä viisasta ja välttämätöntä.
Siinä kiinnostuksetkin alkavat selvitä pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksessa pohtimani kysymys nousi mieleen lukiessani eilen julkaistua miesvihajuttua otsikolla "Mirka Kanerva, 38, haluaisi perheen, mutta Tinder täyttyy lomaromanssia hakevista" https://yle.fi/a/74-20246134
Siinä sanotaan muun muassa seuraavasti:"– Täällä etelässä kysytään, että ”mitä tuot pöytään”, Holappa kertoo.
– Se kuulostaa kaupankäynniltä. Mietitään hyötymistä sen sijaan, että oltaisiin kiinnostuneita toisesta ihmisenä."Mielestäni tuo on ääri-itsekästä mitäänsanomatonta höpötystä, joka on niin tavallista naisille että siihen on jo totuttu, totutettu.
Järkeväähän se vain on, jos tosissaan parisuhdetta meinaa perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on avulias ja aina auttaa jos tarviin neuvoa tai jotain apua. Parisuhde on kahden ihmiset liitto jossa tuetaan kumppania ja eletään yhdessä. Ykssin eläminen pitkän aikaa vaikka 20 vuotta olisi melko outoa mielestäni. Kyllä miehen ja naisen pitää elää yhdessä. Koen että olen saanut hyvän kumppanin.
Kiva jos sinä olet löytänyt hyvän miehen, mutta ihan turha jeesustella kuinka toisten kuuluisi elää. Ja mitä väliä jos oma elämä on outoa jonkun toisen mielestä? Minä ainakin elän itseä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies ei saisi olla kiinnostunut naisesta naisena.
Nimenomaan pitää olla kiinnostunut toisesta naisena/ miehenä. Ja myös ihmisenä. Ei mitään kaupantekoa.
N50v.
Mitä se konkreettisesti tarkoittaa kun mies on kiinnostunut naisesta ihmisenä? Kunka se ilmenee jokapäiväisessä elämässä?
Esim. niin, että sinua aidosti kiinnostaa, miltä toisesta tuntuu. Mistä toinen on kiinnostunut, jaksatte kumpikin arvostaa toista ja huomioida toisenne. Jos toinen pyytää sinua kuuntelemaan itseään. Ettet jatkuvasti ns. ohita toista ja tee itsestäsi ja omista tarpeistasi toisen tarpeita tärkeämpiä. Joskus toki väsyttää, suututtaa yms. Voit kertoa tämänkin toiselle ja syyt näihin. Et myöskään vähättele toista; Toisen tunteita, mielenkiinnon kohteita tms. Vaikka et kaikkea ymmärtäisikään, yritä edes. Hyvin vaikeaa, hyvin monelle.
On todella vaikeaa ainakin minulle, kun en ymmärrä tuosta yhtään mitään, vaikka olen ollut yhteensä noin 50 vuotta yhteensä kolmessa parisuhteissa.
Mitä se kirjaimellisesti tarkoittaa kun minua "aidosti kiinnostaa, miltä naisestani tuntuu"? En ole koskaan ollut epäaidosti kiinnostunut enkä aidosti epäkiinnostunut. Siis,miten ilmenee se että minua "aidosti kiinnostaa, miltä naisestani tuntuu", elävässä elämässä, päivittäin?
Esim. että sulle tulee useimpina päivinä mieleen, että haluat tietää, miten hänen päivänsä meni / mitä hänellä on mielessä juiri nyt / mitä hän ajattelee jostain sinua kiinnostavasta asiasta / miten hän voi. Ja että kysyt näistä asioista. Ja että jos hän alkaa kertoa jostain itselleen tärkeästä asiasta niin kuuntelet häntä etkä puhu päälle tai ala keksiä heti ratkaisua tai kääntää puhetta itseesi.
Pitäisi toimia siis myös toisinpäin tietenkin.
Parisuhteissani tuollaista keskustelua on mielestäni käyty jokainen arki-ilta ja pitkin viikonloppua ja käsittääkseni käydään kaikissa parisuhteissa. Ihan normaalia elämää.
Olen aika rento ja hauskakin. Eli elämä kanssani on mukavaa ja varmaan viihdyttävää. Olen lisäksi raha-asioissa aika hyvä, ollaan yhteistä varallisuutta kerrytetty aika paljon, lähinnä mun suunnitelmien pohjalta. Mies tykkää kyllä sijoittaa mutta ei jaksa perehtyä asioihin, minä sitten taas sytyn sellaisesta. Olen myös hyvä ottamaan vastaan kritiikkiä, eli ihan mielelläni kuuntelen miten voisin ihmisenä kehittyä ja pyrin siihen, eli jos jokin asia tökkii niin siitä saa keskustelun, ei riidan aikaiseksi. Mies arvostaa myös minua äitinä, hänelle on tärkeää että lapsilla on kaikki hyvin, on erittäin perhekeskeinen ihminen.
"Mitä se tarkoittaa että mies on kiinnostunut naisesta ihmisenä?"
Että on kiinnostunut seurasta ja keskustelusta, ei ainoastaan seksuaalisessa mielessä, mikä kiinnostus sekin on osaltaan toki tärkeää. Kokonaisuus naisessa viehättää, ja haluaa jakaa elämänsä ja arkensa tämän kanssa.
Kyseleekö joku tuollaista? Luulisi, että oman näkemyksensä asiasta saisi muodostettua toiseen tutustumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies ei saa edellyttää naiselta yhtään mitään, sen sijaan nainen tarjoaa älyvapaata sanahelinää "korvaukseksi" kaikesta siitä mitä mies tuo pöytään.
jos minulle joku kukonpoika sanoisi noin, lähtisin kävelemään välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Että on kiinnostunut seurasta ja keskustelusta, ei ainoastaan seksuaalisessa mielessä, mikä kiinnostus sekin on osaltaan toki tärkeää. Kokonaisuus naisessa viehättää, ja haluaa jakaa elämänsä ja arkensa tämän kanssa.
Eikö tuo kaikki ole yksiselitteisesti itsestäänselvää. Eihän vakituinen tyttöystävä tai vaimo ole kenellekään miehelle koskaan sama asia kuin tunnin ilotyttö.
Vierailija kirjoitti:
Kyseleekö joku tuollaista? Luulisi, että oman näkemyksensä asiasta saisi muodostettua toiseen tutustumalla.
Nettideittailua "tutkinut" Anne Holappa Turun yliopistosta väittää niin, jutussa https://yle.fi/a/74-20246134
Sanoisin, että en mitään sinulle ja häipyisin. Tottahan jokaisella on jotain annettavaa, muttä tuollainen on ääliömäinen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo kaikki ole yksiselitteisesti itsestäänselvää. Eihän vakituinen tyttöystävä tai vaimo ole kenellekään miehelle koskaan sama asia kuin tunnin ilotyttö.
Aloittaja kysyi, ja vastasin siihen.
Prostituoidun ja vaimon välille mahtuu monta parisuhdemuotoa, ja jotkut kohtelevat jopa yhden illan seuralaistaan paremmin kuin vuosikymmenien parisuhdekumppaniaan. Tuskin mikään siis on yksiselitteistä tai itsestäänselvää kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että en mitään sinulle ja häipyisin. Tottahan jokaisella on jotain annettavaa, muttä tuollainen on ääliömäinen asenne.
Miehen pitäisi siis silmät ummessa hyväksyä nainen?
Yksin eläminen sopii joillekin ihan hyvin. Kaikilla ei muuta vaihtoehtoa edes ole ja tällöin se voi myös satuttaa äärimmäisen paljon. Asiaa "oudoksi" sanovilla ei ole oikeutta määritellä toisten suhteettomuutta. Sinussakin on "outouksia", joita muut eivät ymmärrä. Tuntuuko mukavalta, jos joku niistä sinulle huomauttelee? Edes yrittämättä ymmärtää sinua.