Elämä ilman sokeria on uskomaton
Nukun paremmin
Herään aiemmin virkeänä
Makeanhimo poistunut
Kunnon ruoka maistuu paremmalta
Tänään on vp ja oon herännyt jo klo 6 :)
Käyny kaupassa ja tehny ruokaa.
Jihaa!
Kommentit (26)
Oishan se varmaan ihquu. Mutta jumalauta kun siitä sokerista on vielä vaikeampaa päästä eroon kuin alkoholiriippuvuudesta, koska pää on mikä on eikä voi muuksi tulla. Alkoholista eroon pääsemisen hinta on aina joko juosta lopun elämää AA-kokouksissa kuuntelemassa niitä samoja vanhoja ja väsyneitä jorinoita tai se että olet sitten koukussa taas johonkin muuhun haitalliseen, kuten sokeriin eli valkoiseen tappajaan. Tai sitten hintana on se että jotain muuta ongelmaa "siunaantuu" siihen kusiseen elämään. Kun yhdestä pääsee, niin uutta pukkaa tilalle. Se on elämän laki, siitä lähdetään.
Olen korvannut karkit marjoilla. Makuaisti tottuu pian, itse huomasin sen alkaessani rajoittaa vuorokauden suolamäärän max. 5 grammaan. Meillä on vapaus valita ratkaisut terveytemme hyväksi, emme ole mielitekojemme orjia.
Olen koko 40-vuotisen elämäni ajan ollut koukussa sokeriin, ja irti en ole päässyt. Kaikki on kokeiltu ja ravitsemusterapeutillakin käyty. Muutama vuosi sitten todettiin adhd ja se selitti kaiken. Olen jo luovuttanut, tulen olemaan sokeriin koukussa koko lopun ikääni. Ja se vie mut ennenaikaisesti hautaan. Lääkityskään ei vie himoa pois.
Hatunnosto teille jotka olette onnistuneet. Sokerikoukussa eläminen on yhtä helvettiä.
En ole oikeastaan huomannut mitään eroa. Ainoa on se, että hedelmät maistuvat makeammilta, kun ei ole tottunut ylisokeroituun ruokaan. Varmasti pois jättäminen on ihan terveyden kannalta hyvä juttu, mutta en kyllä ole yhtään sen virkeämpi tai mitään muutakaan.
Minulla makeanhimo on kestänyt koko elämän ajan, mutta koskaan ei ole ollut ongelmana, ettei myös ruoka maistuisi hyvälle.
Kunnon ruoka? Minulle kaikki mitä syön on kunnon ruokaa.
Aha,kerrotko vielä että miten olet sen tehnyt? Et syö mitään?? Sokeria on ihan joka tuotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Aha,kerrotko vielä että miten olet sen tehnyt? Et syö mitään?? Sokeria on ihan joka tuotteessa.
Ei ole.
Kaikki on kokeiltu paitsi se, että lopeta sokerin käyttö.
Enää en edes halua päästä eroon. Olen 63v ja kuolen kohta kuolen kumminkin
Aloitin viikko sitten, ja jätin sokerin lisäksi pois myös melkein kaikki hiilihydraatit.
Ainoat huonot puolet on ruokahaluttomuus ja heikotus, eli ei jaksa tehdä vielä pitkiä lenkkejä, mutta kuulemani mukaan sen pitäisi korjaantua.
Jos nyt ei paino tipu, niin on kumma. Vyötäröltä on lähtenyt jo, vaaka ei näytä kuin parin kilon eroa, mikä tulee kai nesteiden lähtemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin viikko sitten, ja jätin sokerin lisäksi pois myös melkein kaikki hiilihydraatit.
Ainoat huonot puolet on ruokahaluttomuus ja heikotus, eli ei jaksa tehdä vielä pitkiä lenkkejä, mutta kuulemani mukaan sen pitäisi korjaantua.
Jos nyt ei paino tipu, niin on kumma. Vyötäröltä on lähtenyt jo, vaaka ei näytä kuin parin kilon eroa, mikä tulee kai nesteiden lähtemisestä.
Kuulostaa hyvälle ..alku kaikessa on aina hankalaa.
Tsemppiä 🍀
Vierailija kirjoitti:
Lihaa, öljyä ja vettä.
Vaan mitä tehdä suolankäytölle? Suola on yhtä epäterveellistä kuin sokeri, ja tämä on vaarallista, koska moni ei kiinnitä mitään huomiota suolan liikasaantiinsa. Se näkyy suomalaisten suurena sydän- ja verisuonisairastuvuutena, verenpainetauteina, turvotuksina jne. Leivät, leikkeleet, juustot ovat karkeasti ylisuolattuja, samoin monet einesruoat. Tv-ohjelmissa kokit roiskivat suolaa ja ruokien maistelija-asiantuntijat moittivat usein ruokaa suolattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon ruoka? Minulle kaikki mitä syön on kunnon ruokaa.
Tarkotan sillä sitä, että aiemmin välipalaks meni suklaapatukka tai kaks.
Nyt välipala on rahkaa, marjoja ja vähän hunajaa.
Myös olen mättänyt karkkipusseja nälkääni jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vaan mitä tehdä suolankäytölle? Suola on yhtä epäterveellistä kuin sokeri, ja tämä on vaarallista, koska moni ei kiinnitä mitään huomiota suolan liikasaantiinsa. Se näkyy suomalaisten suurena sydän- ja verisuonisairastuvuutena, verenpainetauteina, turvotuksina jne. Leivät, leikkeleet, juustot ovat karkeasti ylisuolattuja, samoin monet einesruoat. Tv-ohjelmissa kokit roiskivat suolaa ja ruokien maistelija-asiantuntijat moittivat usein ruokaa suolattomaksi.
Harhaluulo. Terveelle suolassa ei ole mitään vahingollista. Verenpainetautia sairastavien tulee välttää liiallista suolaa ettei poksahda suonet.
Vierailija kirjoitti:
Jos vähentää hiilihydaatteja, suola ei enää kerää nestettä, joten verenpaine voi laskea liiankin alas.
Vierailija kirjoitti:
Tarkotan tällä siis karkkeja, keksejä yms.
Tottakai sitä on kaikkialla :)
Mut eri asia onko se lisättyä vai sokeri joka on jo siinä itsessään esim bansku. Ap
Totta. Ja paaston jälkeen jopa suolaton peruna maistuu hyvältä. Niin se keho ja makuaisti adaptoituvat.