Vauva syntyi viikko sitten ja mies jo heti synnytyssairaalassa oli lähdössä omiin harrastuksiinsa
Kotona myös tarvitseva 2-vuotias taapero. Kotiuduttuani huomasin että taapero ei ymmärrä vauvan hauraudesta mitään.
Mites muiden miehet samassa tilanteessa, ovatko osanneet ns rauhoittaa esim ensimmäset viikot vai ovatko heti olleet ns menossa.
Näitä menoja tuntuu riittävän ja minä olen se rajoittaja. Mies puhuu kavereilleenkin "en tiedä pääsenkö"
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten toimi taaperonne syntyessä?
2 lasta on eri kuin 1. En tarvinnut miestä niin paljon silloin.
ApOnko tämä trolli?
Sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo jos sä et ekan keran kanssa miestä tarvinnut, niin mieshän on juuri sen käytösmallin oppinut ja siksi se nyt samalla tavalla rientääkin harrastuksiin. Ihan oman mokan oot tässä tehnyt, ja nyt tarttee tehdä korjausliikettä, jos haluaa asian olevan eri tavalla.
Niin paljon silloin.. osaatko lukea? Siis ajatellaan asia ihan käytännön kannalta. On yksi vastasyntynyt jos syö, kakkaa, pissaa, nukkuu. Voit itsekin nukkua välillä päiväunia. Niin pitäisikö miehen olla koko ajan päivystämässä kotona tilannetta?
Ap
No, meillä mies oli esikoisenKIN kohdalla 3 viikkoa kotona eikä ensimmäisenä ollut ajatukset omissa harrastuksissa, vaan vauvassa ja kodinhoidossa. Kuopuksen kohdalla otti suurimman hoitovastuun esikoisesta.
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan pitänyt jo etukäteen käydä tuo keskustelu, mitä toivot mieheltä. Varsinkin, jos ensimmäisen kohdalla et odottanut samaa. Jos miehellä ei ole kokemusta kahden pienen hoitamisesta, hän saattaa ajatella, että vauva menee siinä sivussa. Hän ei ole synnyttänyt, joten fyysisestä toipumisesta ja hormoneista hän ei ymmärrä mitään, ellet kerro.
No sanoin hänelle kyllä
Ap
Miten miehille tulee yhtäkkiä menoja ja harrastuksia lapsen synnyttyä, kun sitä ennen ei ollut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Lähdet itse harrastuksiin samalla tavalla. Huoltajuus ja vastuu jakautuvat 50/50 isän ja äidin kesken.
Viikon kuluttua synnytyksestä?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä video kertoo kuinka venäjän propaganda toimii
#venäjän propagandaa
Ketju on venäjän propagandaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika fiksu mies jopa! Itse olen totellut niinkuin vaimo käskee ja nyt lapset 13v. Muistan kun vaimo sanoi että saat opetella olemaan kotona. Jouduin luopumaan harrastuksista, ystävistä kaikesta kulkemisesta, en ole käynyt kohta 14 vuoteen kertaakaan ulkona kavereiden kanssa, en enää niissä harrastuksissa mitä oli. Nyt mietin tosissani avioeroa, elämä on ollut per.seestä. toiset tulee menee ja kulkee, näkee ystäviä jne. Itse en saa
Kyllä se kuule on niin, että kun lapsia tulee, niin ne menee sijalle 1. Ne harrastukset ja omat menot hoidetaan sitten jotenkin puoliksi.
Tottakai. Mutta aikaa pitää jäädä myös harrastuksiin. Toki vähemmän. Omasta kokemuksesta voin sanoa että tulee hulluksi jos et mihinkään pääse vaikka oltais yhdessä kotona, toinen on vain katkera ja viha näkyy naamasta jos jossain käyt, aivan kuin olisi äidiltä pois. Olen monesti sanonut että menen itse, ala painuu, mutta ei tee sitäkään eikä mies saa mennä. Mä toki hoidin vauvaa yksin kotona käytännössä monta viikkoa vaimon kulkiessa tiputuksessa, sen jälkeen muitakin lapsia, mutta 13 vuoteen ei ole meno muuttunut
Vierailija kirjoitti:
Miten miehille tulee yhtäkkiä menoja ja harrastuksia lapsen synnyttyä, kun sitä ennen ei ollut mitään?
Joillekin. Osa sentään tajuaa pysähtyä ja ymmärtää prioriteetit. Ne kunnon miehet siis.
Mies touhuaa sen taaperon kanssa tietysti. Eli lapsi mukaan menoihin!
Vierailija kirjoitti:
First things first ja hyvistä kavereista kannattaa pitää kiinni, kyllä sinä pärjäät kakrujen kanssa siellä kotona.
T: Miehesi
Jee.
Uskon että minun mieheni ei tekisi noin.
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo jos sä et ekan keran kanssa miestä tarvinnut, niin mieshän on juuri sen käytösmallin oppinut ja siksi se nyt samalla tavalla rientääkin harrastuksiin. Ihan oman mokan oot tässä tehnyt, ja nyt tarttee tehdä korjausliikettä, jos haluaa asian olevan eri tavalla.
Niin paljon silloin.. osaatko lukea? Siis ajatellaan asia ihan käytännön kannalta. On yksi vastasyntynyt jos syö, kakkaa, pissaa, nukkuu. Voit itsekin nukkua välillä päiväunia. Niin pitäisikö miehen olla koko ajan päivystämässä kotona tilannetta?
ApNo, meillä mies oli esikoisenKIN kohdalla 3 viikkoa kotona eikä ensimmäisenä ollut ajatukset omissa harrastuksissa, vaan vauvassa ja kodinhoidossa. Kuopuksen kohdalla otti suurimman hoitovastuun esikoisesta.
Näinhän se normaaleissa perheissä menee. Äiti hoitaa vauvaa ja isä esikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika fiksu mies jopa! Itse olen totellut niinkuin vaimo käskee ja nyt lapset 13v. Muistan kun vaimo sanoi että saat opetella olemaan kotona. Jouduin luopumaan harrastuksista, ystävistä kaikesta kulkemisesta, en ole käynyt kohta 14 vuoteen kertaakaan ulkona kavereiden kanssa, en enää niissä harrastuksissa mitä oli. Nyt mietin tosissani avioeroa, elämä on ollut per.seestä. toiset tulee menee ja kulkee, näkee ystäviä jne. Itse en saa
Kyllä se kuule on niin, että kun lapsia tulee, niin ne menee sijalle 1. Ne harrastukset ja omat menot hoidetaan sitten jotenkin puoliksi.
Tottakai. Mutta aikaa pitää jäädä myös harrastuksiin. Toki vähemmän. Omasta kokemuksesta voin sanoa että tulee hulluksi jos et mihinkään pääse vaikka oltais yhdessä kotona, toinen on vain katkera ja viha näkyy naamasta jos jossain käyt, aivan kuin olisi äidiltä pois. Olen monesti sanonut että menen itse, ala painuu, mutta ei tee sitäkään eikä mies saa mennä. Mä toki hoidin vauvaa yksin kotona käytännössä monta viikkoa vaimon kulkiessa tiputuksessa, sen jälkeen muitakin lapsia, mutta 13 vuoteen ei ole meno muuttunut
Kuka on väittänyt, ettei saa jäädä? Tärkeimmät kuitenkin ensin alta pois.
Mitäs valitsit typeryksen lapsesi isäksi. Niin makaa kuin petaa, joten nyt on syytä kestää seuraukset, eikä valittaa siitä muille.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä video kertoo kuinka venäjän propaganda toimii
#venäjän propagandaa
Venäjän ei tarvitse tehdä enää yhtään mitään, koska sen liikkeelle laittamaa degeneroitunutta vihervasemmistolaista femiwokelqbt lumipalloa ei voi enää pysäyttää eikä sen tuhojen korjaamiseen riitä resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs valitsit typeryksen lapsesi isäksi. Niin makaa kuin petaa, joten nyt on syytä kestää seuraukset, eikä valittaa siitä muille.
Sanot ukolle suoraan, että jos nyt jättää sut yksin hoitamaan lapsia, niin takaisin tullessa saa tulla tyhjään kotiin. Jospa siitä tajuaisia kuinka typerä on.
Näyttää siltä että ap jää virallisestikin hyvin pian kahden hyvin pienen lapsen yksinhuoltajaksi.
Minun mieheni lähti kuopuksen syntymän jälkeen metsästämään viikoksi isyyslomallaan. Esikoinen oli 2,5 vuotias. Vanhempani asuivat samalla paikkakunnalla, joten perusteli, että pärjäämme ilman häntä. Olen yhä vihainen tästä, vaikka tästä on jo 24 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miksi vaimosi ei käy missään? Eikö harrasta mitään? Eikö ole ystäviä?
Sano ap miehellesi että tarvit nyt rauhallista aikaa vauvan kanssa koska sinun täytyy toipua synnytyksestä. Kerro että jos rehkit nyt liikaa esim nostelet esikoista saattaa tulla kohdun laskelmia ym ja niistä kärsitte sitten vuosia.
Kerro että nyt kun teillä on kaksi lasta niin odotat että mies hoitaa enemmän kotitöitä ja lapsia koska sinä et halua etkä jaksa tehdä kaikkea yksin. Kerro miehellesi että esikoinen tarvii juuri nyt isäänsä paljon kun sinun aika menee vauvaan ja toipumiseen.
Toki voit valistaa myös että kunhan olet kunnossa ja arki päässyt vauhtiin niin varmasti mies voi käydä harrastuksissaan taas. Ja kerro että sinäkin rupeat sitten mielelläsi käymään harrastuksissa kun mies vuorostaan hoitaa osana iltoja lapset. Toki perhe-elämän ehdoin eli järkevä määrä harrastuksia ja jos esim sinä tai lapset sairaana niin silloin miehen pitää jäädä kotiin ja sama toisinpäin eli sinäkin jätät harrastuksen väliin silloin kun kotona tarvitaan erikoistilanteissa.