Tämä ketju poistettiin minuutissa :D 50+ hyvännäköiset naiset on näköjään kielletty aihe
Nykyään on paljon hyvännäköisiä 50+ naisia
Vierailija
20.09.2026 | 09:20
Ja osa on hyvännäköisiä vielä 60+ iässäkin.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on pelkästään upeaa!
Mun pelissä on pönäkkä täti eli en ole malliainesta ja kiitän ikääni siitä, etten enää ota ulkonäköpaineita, koe huonommuutta ja näe itseäni rumana, kuten itseäni hoikkana ja nuorena pelistä katselin.
Ihanaa, että jotkut kukoistaa iänkin karttuessa, mutta ei murheta, että minä en.
Kiva kun olet tyytyväinen itseesi. Ilmeisesti osa on ottanut paineita ulkonäöstä, itse en ole koskaan ottanut, en nuorempana enkä nytkään. Minä tykkään laittautua ja pukeutua kivasti omaan tyyliini, olen ollut samanlainen niin kauan kun pystyn muistamaan, päiväkoti-ikäisestä asti. Oli erimielisyyksiä äidin kanssa, joka olisi halunnut pukea minut marimekkoihin ja leikata pottatukan ja kerran leikkasikin vastoin tahtoani. Mutta usein sain myös tahtoni läpi, eräässäkin kerhokuvassa kaikilla muilla on villapaidat, mutta mulla on hieno, aikuismainen espanjalaistyyinen flamenco-mekko :)
Meidän 10v tytär on samanlainen. Kaikissa ryhmäkuvissa missä on muita saman ikäisiä lapsia, häntä ihaillaan ja kehutaan kaikkein kauneimmaksi ja tyylikkäimmäksi. On tarkka siitä mitä pukee päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Harmaantumisesta vielä se, että olen ihmetellyt miksi nuoretkin naiset nykyään värjäävät hiuksensa harmaiksi? Se väri sopii vain äärimmäisen harvalle, iho on samean näköinen.
Nuorena harmaantuneilla on siihen sopivat geenit, usein he ovat hyvin tummia. Ja osalle tulee todella kaunis valkoinen harmaa hius, joka kirkastaa ilmettä. Osalle taas tulee tummanharmaa, violettiin ja keltaiseen taittava, joka taas sitten ei pue juuri ketään. Ja juuri sen väriseksi osa nuorista ihmisistä värjää hiuksensa jostain syystä.
Näin se on aivan erilainen maailmankuva miehillä ja naisilla. Kyllä minua alkaa tavallaan vähän masentaa, jos näen valkoiset hiukset. Tulee se helvetin demariänkyrä Erkki Tuomioja mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on pelkästään upeaa!
Mun pelissä on pönäkkä täti eli en ole malliainesta ja kiitän ikääni siitä, etten enää ota ulkonäköpaineita, koe huonommuutta ja näe itseäni rumana, kuten itseäni hoikkana ja nuorena pelistä katselin.
Ihanaa, että jotkut kukoistaa iänkin karttuessa, mutta ei murheta, että minä en.
Kiva kun olet tyytyväinen itseesi. Ilmeisesti osa on ottanut paineita ulkonäöstä, itse en ole koskaan ottanut, en nuorempana enkä nytkään. Minä tykkään laittautua ja pukeutua kivasti omaan tyyliini, olen ollut samanlainen niin kauan kun pystyn muistamaan, päiväkoti-ikäisestä asti. Oli erimielisyyksiä äidin kanssa, joka olisi halunnut pukea minut marimekkoihin ja leikata pottatukan ja kerran leikkasikin vastoin tahtoani. Mutta usein sain myös tahtoni läpi, eräässäkin kerhokuvassa kaikilla muilla on villapaidat, mutta mulla on hieno, aikuismainen espanjalaistyyinen flamenco-mekko :)
Meidän 10v tytär on samanlainen. Kaikissa ryhmäkuvissa missä on muita saman ikäisiä lapsia, häntä ihaillaan ja kehutaan kaikkein kauneimmaksi ja tyylikkäimmäksi. On tarkka siitä mitä pukee päälleen.
Sitten hänelle jää kivoja kuvia muistoksi lapsuudesta :) Kyllä lapsen persoona on jo lapsena aika samanlainen kuin aikuisena. Hän tuskin menettää kiinnostustaan tyyliin vanhemmiten tai jos menettää, on syynä jokin vaikea masennus tai vastaava este.
Itselleni oli palstalla yllätys, kun niin monet kokevat laittautumisen työläänä ja ikävänä, ylimääräisenä velvoitteena. Koska itse en ole milloinkaan kokenut sitä niin. En myöskään koe, että esim. hiusten laittamiseen tai meikkaamiseen menisi paljon aikaa. Ja shoppailuun ei aikani kulu, en pidä siitä lainkaan ja hankintoja helpottaa, että tiedän hyvin tarkkaan mikä mulle sopii ja mikä ei. Eli jos on jokin kiva vaate, ostan sitä 2-3 kpl. Suurin osa vaatteistani on vanhoja, osa jopa kasarilta kuten eräs ihana talvitakki, jossa on niin ihana leikkaus ja malli, että olen sitä jopa säästellyt, ettei villakangas nyppyyntyisi ja kuluisi. Ennen vaatteet olivat paljon parempilaatuisia kuin nykyisin eli kaupassa ei ole paljon mitään ostettavaakaan, jos kriteeriksi asettaa laadukkaan kankaan ja leikkauksen.
Hei Upeat Ladyt.
🌿🌺🌸🌿
Skippaan aiheen.
En yksinkertaisesti
jaksa ulkonäköäaiheita.
Suokaa anteeksi.
E
Jep!
Upeita yli 50v naisia on Anne Saivosalmi, Umppu, Helmi-Leena Nummela :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaantumisesta vielä se, että olen ihmetellyt miksi nuoretkin naiset nykyään värjäävät hiuksensa harmaiksi? Se väri sopii vain äärimmäisen harvalle, iho on samean näköinen.
Nuorena harmaantuneilla on siihen sopivat geenit, usein he ovat hyvin tummia. Ja osalle tulee todella kaunis valkoinen harmaa hius, joka kirkastaa ilmettä. Osalle taas tulee tummanharmaa, violettiin ja keltaiseen taittava, joka taas sitten ei pue juuri ketään. Ja juuri sen väriseksi osa nuorista ihmisistä värjää hiuksensa jostain syystä.
Näin se on aivan erilainen maailmankuva miehillä ja naisilla. Kyllä minua alkaa tavallaan vähän masentaa, jos näen valkoiset hiukset. Tulee se helvetin demariänkyrä Erkki Tuomioja mieleen.
Tuomioja ei kuulu suosikkipoliitikkoihini todellakaan.... yksi vanhenemisen merkkejä minussa onkin ollut se, että aina kun kyseinen herrasmies avasi suunsa, aloin mussuttamaan närkästyneenä vaikka kesken uutislähetyksen miten pihalla tuo taas on....
Mutta hänellä on kauniin väriset hiukset. Hiuslaatu näyttää aika silkkiseltä, sitä olisi helppo leikata ja näyttäisi myös aika taipuisalta. Äidilläni on myös tuonväriset hiukset, hän on tumma, ruskeat silmät, aluksi hiuksissa oli vähän kellertävää sävyä, mutta muutamassa vuodessa 60+ ikäisenä ne muuttuivat aivan valkoisiksi ja äiti näyttää todella hyvältä. Hänellä on hyvin paksut, pitkähköt hiukset. Itse olen vihreäsilmäinen kuten isä, joka ei harmaantunut edes lähes yhdeksänkymppisenä, saa nähdä miten mulle käy.
Jännä ajatus tuo, että valkoiset hiukset masentaa. Onhan se tietysti perinteinen merkki vanhasta ihmisestä. Mutta harmaat hiukset voivat olla myös todella cool miehellä, jos hän on tyylikäs muuten. Tyyli ratkaisee. Sen sijaan valkoinen parta tai harmaa sänki - ne saavat mielestäni miehen näyttämään vanhalta ja ennen kaikkea sairaalta. Tai jos mies on pyöreä niin tulee mieleen joulupukki. Silti se sävy mitä harmaa on, on ratkaisevaa = miten hyvin se sopii ihonväriin. Likaisenharmaa vanhentaa ja saa näyttämään sairaalta kenet tahansa. Kun kolmekymppinen värjää hiuksensa sen värisiksi, niin ihmetystähän se herättää.
Vierailija kirjoitti:
Jep!
Upeita yli 50v naisia on Anne Saivosalmi, Umppu, Helmi-Leena Nummela :)
Anne, 48, Umppu, 43 ja Helmi-Leena, 39.
Tarkennus, Tuomiojalla on siis nykyään kauniin väriset hiukset. Ja kuvista päätellen ne olivat aiemmin sameamman ja tummemman harmaat, mukana kellertävää sävyä, kunnes kirkastuivat. Eli samalla tavalla kävi kuin äitini hiuksille. Kuvista ei oikein saa selvää ovatko hänen silmänsä ruskeat vai siniset kenties.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen katsoo vain itseään nuorempia, niin kauniiden ihmisten määrä lisääntyy koko ajan, koska joka vuosi tulee uusi vuosikerta lisää.
Kauneus ei ole nuoruutta. Nuori ei ole välttämättä kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen katsoo vain itseään nuorempia, niin kauniiden ihmisten määrä lisääntyy koko ajan, koska joka vuosi tulee uusi vuosikerta lisää.
Nuori on aina kaunis.
Esim. Pippa Laukka, Kylli Kukk, Tanja Karpela ja Kaisa Liski ovat kauniita 50+ ikäisiä naisia. 60+ ikäisissä esim. Merja Varvikko, Eini, Satu Silvo, 80+ ikäisissä esim. Eva Polttila, Catherine Deneuve ja Debbie Harry.
Tuostakin listasta huomaa, että klassinen kauneus kantaa vuosien läpi kauneutta edelleen. Ellei sairastu vakavasti, tule merkittävää ylipainoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori on aina kaunis.
Nuoruudessa on kaunista herkkyys ja kokemattomuus, mutta esimerkiksi akne, ylipaino ja se, että omaa tyyliään vasta etsii (esim. punatukkainen värjää hiukset pikimustiksi), ei monenkaan kohdalla saa häntä näyttämään parhaalta itseltään.
Jokainen on omalla tavallaan kaunis, mutta jos puhutaan klassisesta kauneudesta tai komeudesta, niin se on aika pitkälti muuttumatonta läpi elämän. Eli kehon mittasuhteet, kasvonpiirteet, hiukset ja iho ovat jo nuorena sitä mitä ovat - tai sitten taas ne eivät vastaa ihanteita, vaikka ihminen voi silti olla todella viehättävä. Kauniita ja komeita on vain vähän kuten ketjuun jo kirjoitettiin.
Nyt oli kohtuullisen psykodeelinen viesti, onnittelut siitä :D
Eipä silti, olen itsekin pannut merkille, että heti kun täällä puhutaan vaihdevuosista, ilmaantuu paikalle monta naista kertomaan, että heillä on vielä kuukautiset, vaikka keskimääräinen loppumisikä 51v. on takana. Tulkitsen tämän niin, ettei kuukautishäpeää ole enää. Ja onhan se oikeasti aika ihmeellinen asia tuo hedelmällisyys, sen monimutkaisuus ja elämän ihme. Eipä ihme, että osa miehistä kadehtii naisen hedelmällisyyttä. Samaa perua on transnaistenkin vakuuttelu siitä miten he ovat hormonien ja hoitojen jälkeen "aitoja, biologisia naisia". Olen törmännyt tuollaiseen useamman kerran.