Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä pyykinpesukone

Vierailija
20.09.2026 |

Nykyisestä pyykinpesukoneesta kuuluu: PAM PAM PAM PAM PAM kun se lopettaa linkoamisen siliävien pyykillä. Puuvilla ohjelmalla sitä ei kuulu. Ajattelin ostaa LG F4Y5RYW0WY  tuollaisen hintaan 599e. Tekeekö tuolla mitään? Onko kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan osta sellainen kone, missä on nukkasihti. Kaikissa ei enää ole

Muuten ei varmaankaan mitään suurta eroa ole eri merkkisten koneiden välillä 

Vierailija
22/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity varsinaiseen kysymykseen, mutta meillä Panasonicin pesukone jossa se ongelma, että sukkia ym pikkupyykkiä jää kumitiivisteen ja lasiluukun väliin jumiin. Tosi raivostuttavaa, kun sitten jumiin jääneitä pitää kesken ohjelman poimia sieltä pois tai ne jäävät kaikesta möhnästä entistä likaisemmiksi. Tämä kone oli vielä aika kallis 8kg kone, hinta muistaakseni lähemmäs tuhat euroa. 

Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Meillä Whirpool niin se syö sukkia, paljon on parittomia.

Meillä on v 2007 Siemens, joka on ollut alusta asti nirso. Sille on kelvannut ravinnoksi vain miesten sukat, naisten sukat eivät kelpaa.

No siinä tapauksessa selitys löytyy. Ainakin minä laitan reikäisen sukan roskiin ja sen ehjän pyykkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miele kestää isältä pojalle

Vierailija
24/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan osta sellainen kone, missä on nukkasihti. Kaikissa ei enää ole

Muuten ei varmaankaan mitään suurta eroa ole eri merkkisten koneiden välillä 

Oiskohan noin. Kannattaa katsoa sitä rumpua tarkasti. Onko siellä huoltoluukku, josta pääsee käsiksi nukkasihtiin. Näin Electroluxissa.

Vierailija
25/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään mu Boschista. Mutta se on 20v vanha ja Saksassa valmistettu. Uudet kai tehdään jossain itäeurooppalaisilla pajoilla?

Vierailija
26/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä fantasioin että BESS olis mun luona ja paukuttais mua pesukoneen päällä kuin RAM PAM PAM PAM!

Vierailija
27/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta tämä:

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1044676/LG-F2Y5FRPYWY-kuivaava-…

Mulla oli joskus kuivaava pesukone ja rehellisesti sanottuna, sitä kuivaustoimintoa ei tullut juuri koskaan käytettyä. Se kesti niin pitkään. Koko pyykkimäärää ei voinut kuivata ja kun kuivaa käyttämällä kylmää vettä, niin vedenkulutus kasvoi. Jos haluaa kuivausta, niin ostaa ihan oikean kuivausrummun tai sitten ripustaa kuivumaan. Ei kai sitä kuivaavaa ominaisuutta ole tarkoitettukaan kuin tilanteisiin, että pitää saada joku vaate kuivaksi ”äkkiä” - tosin se äkkiä ei oo äkkiä…

Sama kokemus! Meillä on kahteenkin otteeseen kokeiltu noita kuivaavia, eikä se itse asiassa ole mitenkään kätevää. Ensimmäisen merkkiä en muista, toinen oli LG. Kyllästyimme ja ostimme pesukoneen ja kuivurin erikseen. Tosin nykypesukoneissa säästetään ihan mielettömästi vettä, joten olen vähentänyt pesuaineen käyttöä rankasti, laitan vain hiukan nestemäistä, ettei pyykkiin jäisi jäämiä.

Jos myyntiin tulee vielä joskus entisenlaisia, normaalisti vettä ottavia, ostamme heti sellaisen.

Vierailija
28/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bosch kone meillä, hyvä hinta/laatusuhde kyseisen merkin kodinkoneissa. 

Vierailija
29/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei liity varsinaiseen kysymykseen, mutta meillä Panasonicin pesukone jossa se ongelma, että sukkia ym pikkupyykkiä jää kumitiivisteen ja lasiluukun väliin jumiin. Tosi raivostuttavaa, kun sitten jumiin jääneitä pitää kesken ohjelman poimia sieltä pois tai ne jäävät kaikesta möhnästä entistä likaisemmiksi. Tämä kone oli vielä aika kallis 8kg kone, hinta muistaakseni lähemmäs tuhat euroa. 

Onko kellään muulla samaa ongelmaa?

Meillä Whirpool niin se syö sukkia, paljon on parittomia.

Meillä on v 2007 Siemens, joka on ollut alusta asti nirso. Sille on kelvannut ravinnoksi vain miesten sukat, naisten sukat eivät kelpaa.

No siinä tapauksessa selitys löytyy. Ainakin minä laitan reikäisen sukan roskiin ja sen ehjän pyykkiin.

Mitäpä teet sillä ehjällä eriparisukalla? Harvoin sattuu niin, että se olisi täysin samanlainen kuin toinen eriparisukka.

Vierailija
30/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miele.

Eräällä työpaikalla oli kaksi Mielen pesukonetta ja ne kumpikin pesi työvaatteita ainakin kerran päivässä. Kuuden vuoden aikana kävi korjaaja yhden kerran. Eli hyviä koneita olivat. Kotona on halvin kone joka oli markkinoilla silloin, 200 euroa 15 vuotta sitten ja hyvin on toiminut.

Vierailija
31/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 hengen poikamiestaloudessani Rosenlew on pessyt pikkupyykkini pian 20 vuotta.  Lakanapyykin käytän pesulassa, koska ne saa sieltä siististi mankeloituna ja viikattuna.

Vierailija
32/32 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemens, päältä täytettävä, on pessyt pyykkini 20 vuotta. Nopeasti googlaamalla sellaista ei taida enää olla. Eniten pidän koneessa siitä, että säätönapit ym. ovat selkeitä, eikä niitä ole turhan paljon. Yksinkertainen kone yksinkertaiselle ihmiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän