Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enää yksi sähköyhtiö tarjoaa kiinteää alle 10 sentin hintaan.

Vierailija
19.09.2026 |

Kymmenestä sentistä on tullut uusi normaali. Viime vuonna sopimuksia sai alle 7 sentin.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas tammikuussa 7.49snt kaksivuotisen. 

Vierailija
42/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein just pösä sopimuksen, perusmaksu 0€ vuodeksi. Säästyy yli 70€ jolla maksaa parikin tosi kallista kuukautta kulutussähköä. Hirvittää kyllä talvikuukaudet mutta täytyy syödä kylmiä ruokia jos ei raaski kokata :D. Kulutus on pientä yhdellä kaukolämpöasunnossa (1200-1400 kWh/v).

Mikä yhtiö antaa pösän vuoden (12kk) ilman perusmaksuja? 

Mulla nyt tuommoinen, etu päättymässä vuodenvaihteessa.

Nordic Green energy tarjous jonkun sähkönvertailu sivuston kautta. Marginaali 0,48 snt. Oli edellinen sopimus vastaava Vattenfallilla, perusmaksut vuodeksi 0€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein just pösä sopimuksen, perusmaksu 0€ vuodeksi. Säästyy yli 70€ jolla maksaa parikin tosi kallista kuukautta kulutussähköä. Hirvittää kyllä talvikuukaudet mutta täytyy syödä kylmiä ruokia jos ei raaski kokata :D. Kulutus on pientä yhdellä kaukolämpöasunnossa (1200-1400 kWh/v).

Mikä yhtiö antaa pösän vuoden (12kk) ilman perusmaksuja? 

Mulla nyt tuommoinen, etu päättymässä vuodenvaihteessa.

Nordic Green energy tarjous jonkun sähkönvertailu sivuston kautta. Marginaali 0,48 snt. Oli edellinen sopimus vastaava Vattenfallilla, perusmaksut vuodeksi 0€.

Ydinsähköä valitettavasti. Pakko kuitenkin ottaa halvin kun ei rahat riitä kalliimpaan.

Vierailija
44/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulivoimaloita pitäisi saada rakenteille ainakin kolme kertaa nykyinen määrä, että halpaa sähköä riittäisi korvaamaan puupohjaiset voimalat.

Vierailija
45/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä seikkailen pörssisähkön maailmassa. Huomenna keskihinta 0,98 snt/kWh.

Joo seikkailu tosiaan, muutama päivä sitten oli 20-30 c/kWh päiväkausia. Lämpiminä syyspäivinä.

Ja kaikki merkit viittaa, että tulevanakin talvena, kuten viime talvena, niin pitkiä jaksoja korkeita hintoja, että mökki on viikkoja jäässä, jos meinaa ajoittaa pösän käyttöään halvoille tunneille.

Pakko itsekin nyt pösäillä pitkästä aikaa, kun kiinteät niin älyttömissä hinnoissa nyt ja edellinen kohta päättyy. Odottelen pösän kanssa kärsien, jos vielä pääsisi järkevämpiin hintoihin käsiksi 2-3 vuoden määräaikaisilla. Ehkä kevättalvella sitten...?

46/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain tän vuoden maaliskuussa 6.95c 24kk.

Alkuvuodesta aina näin ja syksyllä sitten kalliimmat. Näin on ollut jo monta vuotta. 

Vierailija
47/47 |
19.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootappa ku vuoden päästä ne on kaikki lähempänä 20 c

Miksi olisi?

Aika lailla noita datakeskuksia nousee niinku sieniä sateella. Niille firmoille hinta on joku hyvinkin hyvä. Kapasiteettiä ei oo tulossa lisää. Kuluttajien sähkösopparien hinnat raketoi, sieltä otetaan raha 

Siirtomaksut nousevat myös etenkin niiden sähköyhtiöiden alueilla joihin pitää rakentaa tukevaa väylää datakeskuksille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän