Onko teidän kotona tänään syyslauantaina vietetty onnellista vai surkeaa elämää?
Onko teidän kotona tänään lauantaina vietetty onnellista ja hyvää elämää? Pullantuoksua, pyykinpesua, pihan haravoimista, saunomista, yhteinen maittava perheateria, mukavia koko perheen tv-ohjelmia illalla?
Vai onko surkeaa alkoholinhuuruista nyhjöttämistä ja riitelyä?
Kommentit (61)
Ei ole kumpaakaan noista, mutta kyllä tämä surkeaksi on määriteltävä. Yksinäisenä elämä on aika todella ankeaa etenkin kun ei tässä mikään ole omien valintojen seurausta eikä siksi myöskään mieluisaa perhekeskeiselle parisuhdeihmiselle.
Olin pesemässä naapurin mummon ikkunat ja sain lounaan ja kahvit jälkkäreineen. Oli ihanaa!
Tää on ihana ketju! Ihmisten mukavista päivistä on kivan kateellista lukea. Myös naurunpurskahduksia olen saanut, yksi meni kissan päälle ja toinen nauttii laihuudesta.
Ystävälliseksi tämä viesti on tarkoitettu.
Aamulenkillä kastuttiin koiran kanssa, toisella lenkillä paistoi, tein lasagnea ja mies on töissä. Ihan normi päivä
Ihan onnellista. Skippasin kaikki kotihommat ja päätin tilata ruokaa, juoda viiniä ja saunoa. Ehkä saatan pyytää vielä ystävät kylään tai lähteä itse ystävien luokse.
Vierailija kirjoitti:
Aamulenkillä kastuttiin koiran kanssa, toisella lenkillä paistoi, tein lasagnea ja mies on töissä. Ihan normi päivä
Sinulle tämä on normipäivä.
Tämä olisi monelle yksinäiselle ja yhteiskunnasta syrjäytyneelle unelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielletään mukavaksi tai ikäväksi. Eikö vain voisi olla olotilaa missä ei ole mitään mieltä mistään ja vain leijutaan maailmojen välitilassa kallistumatta kumpaakaan suuntaan.
Aloituksessa se on kerrottu. Mukavaa: pullantuoksu, haravointi, puhtaus, saunominen, yhteinen perheateria, raitis mukava koti-illanvietto. Ikävää: alkoholinjuonti, krapula, riitely, nyhjöttäminen. Kokeile vaikka. Leivo pullaa, haravoi, sauno, syö hyvin, ole raittiina kotona ja katso positiivista tv-ohjelmaa.
Niin kaikillahan on viikonloppuna vapaata ja aikaa siivota, tehdä pullaa, saunoa ja syödä perheen kanssa. Tuosta vaan puuttuu enää ne ruudun tuoksuiset pierut.
Ihan tavallinen ja mukava lauantai. On satanut niin paljon ettei pihahommat ole tulleet kuuloonkaan, mutta on lämmitetty leivinuunia, siivottu ja pesty pyykkiä. Illaksi lämpeää vielä rantasauna. Saunan jälkeen jäätelöä. Ruokaa ei tarvitse tehdä kun on vielä eilistä. Illalla telkkarin katselua ja netissä surffailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: hirveintä olisi läpiohjelmoitu päivä, että perheen kanssa jonnekin kyläilemään, sitten koko perhe ruokakauppaan, sitten koko perhe elokuviin, ja illalla vielä lasten kaverit tulevat kylään. Se olisi hirvittävää.
Siyä kutsutaan elämäksi.
Ehei lainkaan, vaan elämän pakenemiseksi.
Miten pullan leipominen, haravoiminen ja yhteinen perheateria on elämän pakenemista? Alkoholinhuuruisena nyhjöttäminenkö on sitä oikeaa elämää sitten vai mikä?
No ei siis ole muita vaihtoehtoja olemassa ? Kuin leipoa ja haravoida tai vetää kännit ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle tämä on normipäivä.
Tämä olisi monelle yksinäiselle ja yhteiskunnasta syrjäytyneelle unelmaa.
No voi yksinäinen tai syrjäytynyt mennä ulos lenkille ja kastua ja tehdä lasagnea
Olen nukkunut, koska meni eilinen ilta ja yö kovissa vatsakivuissa. Kaurapuuron syöminen loppui meikäläiseltä! Kivut oli ihan hirveät eikä mitenkään päin ollut hyvä olla. Kohta nousen ylös, keitän teetä ja sitten käyn kaupasta limua, jäätelöä ja jotain josta vois tehdä ruokaa. Tai ehkä pakastepizza.
Tavalliselta on tuntunut, mutta onnellistahan tämä on kun nyt mietin. Lapsen jalkapalloturnaus oli aamupäivällä, sauna lämpeää, illalla keikalle miehen kanssa.
Onnellista!
Vietän ihanaa kesäisen lämmintä syyspäivää etelänkodissa. Olen siivonnut puutarhaa ja uinut pari kertaa, tehnyt ruokaa ja kuunnellut äänikirjaa. Aamulla herkuttelin letuilla kuten joka viikonloppu. Ulkona olen ollut 07 lähtien.
Huomenna liikenteeseen toisen suomalaisen rouvan kanssa ja lounaalle johonkin kivaan paikkaan.
Olen niin onnellinen että kipeää tekee!
Kuulostaa tosi ihanalta elämältä!
Kiitos, niin on.
Ja arvostan todella sitä että elämä on antanut tämänkin mahdollisuuden. Puolisoa kaipailen Suomesta lomille ja etätöihin tänne mutta kivaa olla välillä yksinkin.
Meillä on onnellinen lauantai. Minä korukurssilla päivällä, nyt heräsin päikkäreiltä. Mies tuolla toisessa huoneessa soittaa pianoa. Kohta välipalaa ja oleilua, sitten iltaruoka, ulkoilemaan, saunaan + Grantchesteriä lauantaisarjaksi.
Näin eläkeläiselle kaikki viikonpäivät on melko samanlaisia. Tänäänkin olin ihan varma, että on sunnuntai, oisin voinut väitellä siitä. Nykyään ei edes huomaa kun kaikki kaupat on auki. Kävin Puuilossa, tankkaamassa auton ja sittarissa ja samalka alkosta hain yhden kuoharin jääkaappiin varoiksi. Törmäsin entiseenn pomooni.
Saunan voin lämmittää koska vaan, meillä on rivarissa puusauna. En edes joka viikko lämmitä läheskään.
Mulla on muutama ohjelmoitu harrastus viikossa, ne päivät pitää muistaa.
Mullakin hyvä viikonloppu, toisinkin voisi olla. Lukiolainen isällään, minä nauttinut yksinolosta. Nukuin pitkään kun on vapaapäivä ja oli ihana herätä ilman krapulaa eikä tarvinnut alkaa parannella oloa uusilla juomilla. Kävin pururadalla vähän hölkkäämässä ja venyttelin pitkän tovin ulkokuntosalin telineillä. Nyt on liha uunissa, ajattelin keittää oikeen perunat ja tehdä salaatin siihen kylkeen. Illalla käyn taloyhtiön saunassa jonka jälkeen katson netflixiä ja syön pähkinäsuklaata. Toivotaan, että raittiuteni kestää, niin saan tästä eteenpäinkin nauttia tällaisista lauantaipäivistä
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mielletään mukavaksi tai ikäväksi. Eikö vain voisi olla olotilaa missä ei ole mitään mieltä mistään ja vain leijutaan maailmojen välitilassa kallistumatta kumpaakaan suuntaan.
Aloituksessa se on kerrottu. Mukavaa: pullantuoksu, haravointi, puhtaus, saunominen, yhteinen perheateria, raitis mukava koti-illanvietto. Ikävää: alkoholinjuonti, krapula, riitely, nyhjöttäminen. Kokeile vaikka. Leivo pullaa, haravoi, sauno, syö hyvin, ole raittiina kotona ja katso positiivista tv-ohjelmaa.
En ole koskaan leiponut pullaa aikuisiällä 👹
Olin töissä aamuvuorossa. Teimme ruokaa. Teinit lähtevät kohta kavereiden kanssa. Toinen riparitapahtumaan ja toinen kaupunkisotaa pelaamaan. Itse luen vielä kirjaa, käyn lenkillä ja saunassa, ja koitan mennä ajoissa nukkumaan, kun huomennakin työpäivä.
En tiiä, oon heränny 5.20 ja ollu 6.00 asti töissä. Kohtahan se selviää onko siellä onnellista vai surkeaa.
Kuulostaa tosi ihanalta elämältä!