Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko narratiivi-sanan käyttö vähentynyt?

Vierailija
16.08.2025 |

Joko se saavutti huippunsa? 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyökkäyssota = narratiivi

Vierailija
2/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tästä aina mieleen bloggaaja Mungo. Hän llusi sanan jossain vaiheessa ja käytti koko ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina tuosta sanasta mieleen narraaminen. Eli huijaaminen, petkuttaminen.

Vierailija
4/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäyssota = narratiivi

Tulihan joku sieltä takavasemmalta

ap

Vierailija
5/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo naurettava sivistyssana jota moni innostunut käyttämään. Yhtä nolo on ilmaisu "kiva olla täällä" eri henkiköhaastatteluissa.  Kolmas Putinilta lähtöisin oleva uusi ilmaisu on "juurisyy". 😆

Vierailija
6/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tästä aina mieleen bloggaaja Mungo. Hän llusi sanan jossain vaiheessa ja käytti koko ajan. 

Kuulostaa ihanalta.

ap

Vierailija
7/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo naurettava sivistyssana jota moni innostunut käyttämään. Yhtä nolo on ilmaisu "kiva olla täällä" eri henkiköhaastatteluissa.  Kolmas Putinilta lähtöisin oleva uusi ilmaisu on "juurisyy". 😆

Onko pakko :) Mikä saa ihmiset käyttämään näitä?

ap

Vierailija
8/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä pohjimmiltaan yritetään samaistua ja esittää fiksumpaa kuin oikeasti ollaan.

Vierailija
9/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsien ihailija kirjoitti:

Mulle tulee aina tuosta sanasta mieleen narraaminen. Eli huijaaminen, petkuttaminen.

Sitähän se onkin, nytkin oikeistolla on narratiivi mm. työttömien työhaluttomuudesta ja työvoimapulasta, mutta mikään siinä ei ole totta. Poliittisen ideologian eli valehtelun hienommalta kuulostava nimitys, narratiivi.

Vierailija
10/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomus. 

Vierailija
11/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertomus. 

Mulle tulee mieleen nimenomaan tarina, eli satu, joka ei ole totta.

Juurisyy, isossa kuvassa, pitkässä juoksussa, tiekartta, canselloida yms yhtä hiton kakkaa kaikki teennäiset muka hienot ilmaisut.🤮

Vierailija
12/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää aika haastava narratiivi.

Vierailija
13/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kynsien ihailija kirjoitti:

Sitähän se onkin, nytkin oikeistolla on narratiivi mm. työttömien työhaluttomuudesta ja työvoimapulasta, mutta mikään siinä ei ole totta. Poliittisen ideologian eli valehtelun hienommalta kuulostava nimitys, narratiivi.

Älä pliide aloita

ap

Vierailija
14/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä pohjimmiltaan yritetään samaistua ja esittää fiksumpaa kuin oikeasti ollaan.

Se on juuri näin.

ap

Vierailija
15/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On narratiivi että narratiivi sana olisi ollut joku muoti ilmiö ja nyt sen käyttö olisi vähentynyt. Itse olen lisännyt sanan käyttöä.

Vierailija
16/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narratiivin mukaan kyllä.

Vierailija
17/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resilenssiä korostavaa narratiivia on pidettävä yhtenä keskeisistä yhteiskunnallisista varautumissubstansseista, joilla luodaan psykologinen perusta markkinapreferensseistä riippumattomalle huoltovarmuustilanteelle.

Poliittisten viitekehyksien kytkeytyessä enenevissä määrin globaalin ennakoimattomuuden paradigmaan, lokaaleissa diskurssiatmosfääreissä tulee hyväksyä myös epäortodoksiset viestinnälliset vapausasteet uskottavien mielikuvien tuottamiseksi strategisesti merkittävistä kansallisista ja liittokuntatasoisista panostuksista.

Vierailija
18/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontekstuaalis-verbaalinen plagiaarisuus ilmentää suomalaiskansallista sielunmaisemaa, jonka ominaispiurteitä ovat ajattelun massamaisuus ja yhden asian salliva rajoittunut kapasiteetti.

Vierailija
19/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kirjallisuustiedettä opiskelleet olemme nauraneet tuon sanan käytölle alusta asti. 

Vierailija
20/31 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertomus. 

Mulle tulee mieleen nimenomaan tarina, eli satu, joka ei ole totta.

Juurisyy, isossa kuvassa, pitkässä juoksussa, tiekartta, canselloida yms yhtä hiton kakkaa kaikki teennäiset muka hienot ilmaisut.🤮

Minä en käsitä miksi vihataan tuota juurisyy -sanaa, sehän on hyvin järkeenkäypä. Esim. korjatessa ei korjata vain "seurausta" vaan se syy miksi jokin hajosi, esim. sulake on palanut on se seuraus, syynä johtosarjan murtunut eriste ja oikosulku. Korjataan se eriste ja sitten vasta vaihdetaan uusi sulake, testataan toiminta vaikka vähän heiluttelemalla johtosarjaa. Jos sulake pysyy ehjänä, korjaus suoritettu. Jos sulake palaa uudelleen, etsitään lisää vikoja, jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi