Tunnetko ihmistä jota ei ole imetetty? Minkälainen hän on?
Minun miestäni ei ole imetetty. Eikä ole saanut hellyyttä pienenä, koska hänen äitinsä meni töihin, kun hän oli kaksi viikkoa. Mieheni on todella hellyydenkipeä nyt aikuisena. Liittyköhän se tähän ettei ole koskaan imetetty?
Toinen juttu on se, ettei hän tykkää naisten rinnoista. Toisin sanoen ei saa kicksejä rinnoista, on peppumiehiä. En sitten tiedä, liittykö sekään siihen ettei ole imetetty.
Kommentit (29)
ihmisiltä kyseltyä, että hei sä oot muuten outo, sua ei varmaan oo imetetty?
vaan pienen tyttövauvan äiti. Ei tämä nyt niin paha juttu ollut, että voisi luulla provoksi =)
Vähän imetettyjä ( alle 3kk ) taas tunnen paljon.
kun en siis keksi syytä, miksi imetystä niin kovin arvostetaan ja suorastaan täällä ainakin on kova hysteria siitä päällä. Eli mitä sitten jos ei imetä? Mitä pahaa siitä on luvassa? Ei mitään ainakaan miehelleni =)
tytärtään, ennenkuin joku hyökkää sitä vastaan ; )
Minun miestäni ei ole imetetty. Ei sitä kyllä huomaa.
Monissa maissa (esim Jenkeissä) imetys ei ole lainkaan yleistä, eikä se aina ole ollut täälläkään, esim. minua ja veljiäni ei ole imetetty, olemme ihan normaaleja, suhtautuminen tisseihin tavallinen, enkä usko, että imetyksen pois jääminen sinällään on aiheuttanut traumoja ; )
Itse olen imettänyt.
Mitään erityistä rintafiksaatiota tms. ei ole tai sairauksia, ja itse imetin omia lapsiani noin vuoden ikään.
imetetty, ja siis valtaosaa ei. Ja ihan ollaan kuulkaa tervejärkisiä ja terveitä, eikä ole tissimaniaa tai ylenpalttista hellyysvajetta ;=)
Tuohon aikaan katsottiin, että äidin toipuminen synnytyksestä on tärkeintä. Vauvat olivat vauvalassa ja heidät tuotiin imetettäväksi sairaalassa vain tasan 4 tunnin välein. Lapsentahtisuudesta ei puhuttukaan, vaan tosiaan tiukoista syöttöväleistä pidettiin kiinni. Ei siten ihme, että a) imetystä ei pidetty kamalan tärkeänä ja b) se epäonnistui todella monella.
Hurjaa kylläkin, korvikkeita ei ollut juurikaan kaupan. Vauvoille - minullekin kuulemma - juotettiin sen sijaan lehmänmaitoa, jota oli " laimennettu" sokerivedellä. Kiinteät aloitettiin tosi aikaisin ja neuvolakirjasta voi lukea, että vauvoille suositeltiin annettavaksi jo muutaman vk:n iässä tuoremehuja!
Ap lienee provo, mutta on todella paljon naisia, jotka kuvittelevat, että lapsia on hoidettu samalla filosofialla aina. Näin ei ole, suhde lapsiin on muuttunut vuosisatojen ja jopa vuosikymmenienkin sisällä hurjasti.
Kannattaa siis jutella mummojen kanssa näistä jutuista ja lukea vaikkapa Kaari Utrion perheen historiaa käsitteleviä kirjoja, ne eivät ole juurikaan akateemisia tai vaikealukuisia.