Kodittomaksi ryhtyminen
Haaveilen, että lasten aikuistuttua karsisin omaisuuteni sataan tavaraan, veisin ne varastoon ja yrittäisin pärjätä kodittomana mahdollisimman pitkään. Minulla olisi nyt n.viisi vuotta aikaa valmistautua tähän. Onko muita joilla samanlaisia haaveita?
Kommentit (31)
Sanotko etuoikeudeksi asua maassa missä ilmasto on 9 kuukautta vuodesta kelvoton ihmisarvoiseen elämänlaatuun.
Jos sää on suurin harmituksen aiheesi, kodittomuus ei sitä paranna, vaan heikentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi herran jumala. nyt elintaso shoppaillaan jopa asunnottomuutta, ymmärrätkö mitä se ees on.häpeä ja lennä vaikka intiaan pössyttelemään tosin sekin on elintasoshoppailua koska maa on köyhä ja sinä länsimaalaisena olet upporikas ja etuoikeutettu.
Sanotko etuoikeudeksi asua maassa missä ilmasto on 9 kuukautta vuodesta kelvoton ihmisarvoiseen elämänlaatuun. Täällä kasvavat vain pakkasenkestävät perunalajikkeet jotka Ranskassa kelpaavat niukin naukin sikojen rehuksi. Ja väität puolikuoliaaksi verotetun väestön olevan upporikkaita. Juuri kerrottiin että neljäsosalla suomalaisista on korkeintaan 700 euroa tilillään. Se on karkkiraha.
Vertaa tätä päiväntasaajan maihin joissa riittää kun sokkona kurkottaa käden johonkin suuntaan ja ulottuvilla on syötäviä hedelmiä. Se on sitten eri juttu onko ihmisten niissä maissa ollut järkevää lisääntyä luonnon kantokyvyn rajoille ja ylikin, ja pilata paratiisimaiset olosuhteensa.
Sukurutsa on luonut uuden geneettisen sairauden turanismin.
Oireet tuntee jokainen, jolla on vähänkään pidempää kansainvälistä taustaa.
Britannian pakistanilaisväestöstä näkee ja on ihan uutisiinkin päässyt mitä se sukurutsa aiheuttaa. "Turanismi", Ylilaudaltako käyt poimimassa noita sanoja? Tuntuuko älykkäältä?
Vierailija kirjoitti:
1. Mitä mieltä lapsesi ovet?
2. Välitätkö lainkaan lastesi mielipiteistä?
1. En ole vielä keskustellut lasteni kanssa asiasta. Mielestäni asialla ei ole kiire, koska tässä tosiaan menee ainakin 5 vuotta.
2. Mielestäni tämä on asia, jossa minun ei tarvitse ottaa lasteni mielipidettä huomioon. Kyseessä on kuitenkin minun elämäni. En itsekään pidä vanhempiani tilivelvollisina valinnoistaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voi herran jumala. nyt elintaso shoppaillaan jopa asunnottomuutta, ymmärrätkö mitä se ees on.häpeä ja lennä vaikka intiaan pössyttelemään tosin sekin on elintasoshoppailua koska maa on köyhä ja sinä länsimaalaisena olet upporikas ja etuoikeutettu.
Sanotko etuoikeudeksi asua maassa missä ilmasto on 9 kuukautta vuodesta kelvoton ihmisarvoiseen elämänlaatuun. Täällä kasvavat vain pakkasenkestävät perunalajikkeet jotka Ranskassa kelpaavat niukin naukin sikojen rehuksi. Ja väität puolikuoliaaksi verotetun väestön olevan upporikkaita. Juuri kerrottiin että neljäsosalla suomalaisista on korkeintaan 700 euroa tilillään. Se on karkkiraha.
Vertaa tätä päiväntasaajan maihin joissa riittää kun sokkona kurkottaa käden johonkin suuntaan ja ulottuvilla on syötäviä hedelmiä. Se on sitten eri juttu onko ihmisten niissä maissa ollut järkevää lisääntyä luonnon kantokyvyn rajoille ja ylikin, ja pilata paratiisimaiset olosuhteensa.
Sukurutsa on luonut uuden geneettisen sairauden turanismin.
Oireet tuntee jokainen, jolla on vähänkään pidempää kansainvälistä taustaa.
Britannian pakistanilaisväestöstä näkee ja on ihan uutisiinkin päässyt mitä se sukurutsa aiheuttaa. "Turanismi", Ylilaudaltako käyt poimimassa noita sanoja? Tuntuuko älykkäältä?
Turanismi on kyllä yksi parhaiten suomalaisuutta kuvaava sana.
Kannattaa sunkin poistua välillä vauvapalstan ykäkuplasta ja algoritmisesta mediasta.
Samat on haaveet kuin aloittajalla. Ihmisen paikla ei ole betonikuutiossa. Elämä on tuolla ulkoilmassa. Siellä näkee ja kokee, toisin kuin betonikuutiossa.
Suomen talvi on ulkoilmassa elävälle ankea, mutta 8-9 kk aikana pärjäisin/viihtyisin Suomen luonnossa erinomaisesti leiripaikkoja 3 päivän välein vaihtaen. Maaliskuun puolivälissä aloittaisin Lounais-Suomesta ja marraskuun puolivälissä takaisin sisätiloihin.
Ehkä tuon vielä toteutankin jonakin vuonna.
Olihan se yksi retkeilijä Lapin erämaissa 12 kk putkeen ympäri vuoden. Varustelukysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. En ole vielä keskustellut lasteni kanssa asiasta. Mielestäni asialla ei ole kiire, koska tässä tosiaan menee ainakin 5 vuotta.
2. Mielestäni tämä on asia, jossa minun ei tarvitse ottaa lasteni mielipidettä huomioon. Kyseessä on kuitenkin minun elämäni. En itsekään pidä vanhempiani tilivelvollisina valinnoistaan minulle.
Älä turhaan keskustelekaan heidän kanssaan, jos kerran mielipiteillään ei ole väliä. Olet varmasti ollut "rakastava" äiti, joten heille on varmasti helpotus, että voivat lopultakin päästä sinusta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin on. Mihin sinä pyrit tuolla nimimalismilla?
Veikkaan että asumisen ympärille rakennetun massiivisen vero ja direktiivibisnes-himmelin välttämiseen.
Minulle tämä olisi se ykkössyy. Paremmin sopisi nomadielämäntapa. Kesät Norjassa ja Lapissa kalastellen ja talvella voisi makoilla palmujen alla, tai sambata karnevaaleilla. Ruska-aikaan voisin moottoripyöräillä Kalliovuorilla ja Keväällä kuunnella Sisiliassa pääskysten kirskuntaa. Keittää kahvit retkikeittimellä ja tarinoida autiotuvilla muiden kulkijoiden kanssa.
Viimeinen minkä Suomen kaltaisessa kylymässä maassa kusisin on hyvä koti.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen minkä Suomen kaltaisessa kylymässä maassa kusisin on hyvä koti.
Nythän ei ole kyse siitä, että ns.kusisi mitään vaan kyseessä olisi vapaaehtoinen luopuminen määräajaksi pysyvästä nukkumapaikasta.
Aloituksesta ei selviä, mikä se asunnottomuuden muoto olisi? Onko se matkailua, vai spurguelämää?