Kuinka teillä on varaa kesämökkiin?
Onko se teidän itse ostama/rakentama? Miten teillä on varaa sekä asuntoon että kesämökkiin? Onko se täysin varusteltu vai vaatimaton? Järven rannalla vain kuivan maan?
Meillä päin ainakin kesämökit järven rannalla on talon hintaisia... huoh
Kommentit (8)
Mitään muita kuluja siitä ei ole kun jätevesimaksu, kiinteistövero ja sähkölasku. Järeven rannalla ja 150 kilsaa meidän omakotitalolta.
kuivanmaan vanha " mummonmökki" , jossa neliöitä noin 40. Sähköt on, kylmä vesi tulee sisälle, sauna erikseen ja ulkohuussi.
Lisäksi meillä on perintönä saatu rantapalsta noin 2km päässä mökistämme. Siellä ei ole muita mukavuuksia, kuin puulla lämpeävä pieni sauna.
Lisäksi meidän " huoltovastuulla" on kaksi vanhempien lasteni perimää kuivanmaan mökkiä. Toinen näistä on onneksi vuokralla. Huoltovastuu kestää ainakin virallisesti siihen saakka, kun lapset täyttävät 18v... vanhempani " keräilivät" mökkejä isäni kotiseudulta, jossa itsekin olen viettänyt kaikki lapsuuteni kesät
Saimaan rannalla, saaressa.
On meillä omistusasuntokin, Helsingissä. Eikös kuulostetakin rikkailta?
No totuus on toinen...
Meillä on Satakunnassa järven rannalla tosi alkeellinen mökki mutta meidän mielestä ihan täydellinen. Ei kaivata mökille mitään yleellisyyksiä vaan nautitaan mökkeilystä ilman sähköjä jne. Ihanaa vastapainoa kiireiselle kaupunkielämälle. Asutaan pääkaupunkiseudulla eli ajomatkaa mökille on 2-2,5 tuntia.
Saimaan rannalla kaikilla mukavuuksilla :)
Samat pihatyöt ym kuin tässä okt:ssa mutta kyllä mökkielämä kuuluu kesään(kin).
Halpa asunto muutaman kilometrin päässä keskustasta. Kesämökki lapsuuden kylällä, mökin tontti äitini omistama, mökki itse rakennettu järven rannalla. 5 vuotta vielä velkaa, sitten on velattomia sekä mökki että rivari-asunto.
pitäisikö alkaa lotota. Rantaan olisi mukava päästä mutta mökki saisi olla vaatimaton ja mielellään ei nurmikkoa :) Ehkä se osuu joskus vielä kohdalle...
Ovat voineet saada sen perintönä.
Hyvin monet mökit on koko suvun käytössä.
Eli ei se välttis tarvitse olla oma.
Meillä ei ole mökkiä, koska emme tarvitse sitä. Meillä kuitenkin on kolme mökkiä, joita saamme käyttää... ;)