Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut naiset roikkuvat jopa vuosikausia suhteissa, joissa heitä ei ole kosittu eikä mies mitenkään osoita olevansa täysin varma?

Vierailija
18.09.2026 |

Eli selkeästi näkee, että mies ei ole ns. valinnut juuri kyseistä naista ja hän ei ole se miehen unelmanainen. 

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.. Varmaa itseä kiiusatakseen. En itse roiku misdään. 

Vierailija
22/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vain kosiminen osoittaa, että mies on varma? Olen seurustellut naisystäväni kanssa 9 vuotta ja asumme yhdessä. En vain koe tarpeelliseksi julistaa rakkauttamme "jumalan edessä" kuten jotkut vanhoilliset ihmiset. Olemme molemmat ihan tyytyväisiä tilanteeseen. Kuulostat hieman vanhoilliselta?

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut naiseni kanssa kihloissa jo kymmenisen vuotta. Välillä tuo yrittää puhua että josko mentäisiin naimisiin, mutta en tule menemään. Tuli sen verran hyvät korkeakoulut käytyä aikoinaan naisten suhteen, että ikinä en tule enää sataprosenttisesti hameväkeen luottamaan. Kun tätä palstaa lukee, niin ajatukset aina vain vahvistuu. Puhumattakaan siitä, että kuinka monta suhteen loppua olen ajan saatossa saanut tuttavapiirissäni todistaa ja kerroista 8/10 on naisen päätöksestä, kun suhde onkin korjaamattoman huono, vaikka ei olisi taustalla edes väkivaltaa, päihdeongelmaa, pettämistä tms.

Tämä on rehellinen kuvaus miehen ajatusmaailmasta silloin, kun avioliitto ei kiinnosta. Naisten kannattaa tämä uskoa ja tehdä tarvittavat johtopäätökset.

Vierailija
24/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vain kosiminen osoittaa, että mies on varma? Olen seurustellut naisystäväni kanssa 9 vuotta ja asumme yhdessä. En vain koe tarpeelliseksi julistaa rakkauttamme "jumalan edessä" kuten jotkut vanhoilliset ihmiset. Olemme molemmat ihan tyytyväisiä tilanteeseen. Kuulostat hieman vanhoilliselta?

M35

Kun on kasvanut prinsessasatuja lukien ja katsoen, alkaa kuvittelemaan kaikenlaista

Vierailija
25/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa voi olla ilman avioliittoa.

Vierailija
26/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut naiseni kanssa kihloissa jo kymmenisen vuotta. Välillä tuo yrittää puhua että josko mentäisiin naimisiin, mutta en tule menemään. Tuli sen verran hyvät korkeakoulut käytyä aikoinaan naisten suhteen, että ikinä en tule enää sataprosenttisesti hameväkeen luottamaan. Kun tätä palstaa lukee, niin ajatukset aina vain vahvistuu. Puhumattakaan siitä, että kuinka monta suhteen loppua olen ajan saatossa saanut tuttavapiirissäni todistaa ja kerroista 8/10 on naisen päätöksestä, kun suhde onkin korjaamattoman huono, vaikka ei olisi taustalla edes väkivaltaa, päihdeongelmaa, pettämistä tms.

Tämä on rehellinen kuvaus miehen ajatusmaailmasta silloin, kun avioliitto ei kiinnosta. Naisten kannattaa tämä uskoa ja tehdä tarvittavat johtopäätökset.

Että se sulle täydellinen pitää dumpata vain siksi että ei halua naimisiin?

Vierailija
27/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei ole pakollinen. Voi olla avoliitossa. Parisuhteessa ilman avioliittoa.

Avioliitto on avioliitto.

Muut asumismuodot / suhteet ovat taloudelliskäytännöllisiä kulujen jakamisia sovitusti eli kämppissuhteita.

Vierailija
28/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamammat kärkkyy kieli pitkällä puolta miehen talosta.

Mun miehellä on opiskelijayksiö😅.

Mutta ei me mennäkään naimisiin.

Vierailija
29/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on parisuhteita, joissa kaikki onnistuu täydellisesti. Mutta onneksi sellaisiakin löytyy. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
30/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä vuonna 2026 odottaa jotain kosintaa? En odottanut vaan kosin itse miestäni. Sen saa mitä haluaa.  Tämä ei ole 1600-luku jossa naiset pitää pelastaa ja ovat omaisuutta. 

Vierailija
31/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vielä vuonna 2026 odottaa jotain kosintaa? En odottanut vaan kosin itse miestäni. Sen saa mitä haluaa.  Tämä ei ole 1600-luku jossa naiset pitää pelastaa ja ovat omaisuutta. 

Jostain syystä naiset kuitenkin odottavat miehen tekevän kaiken

Vierailija
32/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naiset vakuuttavat itselleen, etteivät edes haluaisi naimisiin.. 

Eivät tajua, että avioliitto on kumpaakin osapuolta hyödyttävä juridinen sopimus. Naimisiin ei mennä esimerkiksi kirkon takia. Kirkkoa ei kiinnosta p*skaakaan, onko joku naimisissa vai ei.

Tuollaisessa roikkumisessa ei ole mitään anarkistista ketään vastaan, se on ainoastaan säälittävää.

Vierailija
33/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko AP vähän yksinkertainen? Tässä taloustilanteessa kukaan ei kaipaa mitään yhden päivän tuhansien eurojen imeliä prinsessaleikkejä, jotka on vieraille lähinnä hirveää pakkopullaa typerine ohjelmanumeroineen.

Vierailija
34/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kosin vuonna 2006.

Mies oli lähdössä opiskelijavaihtoon ulkomaille. Sanoin, että minähän en häntä sitten täällä odota - emmehän ole edes kihloissa!

Seuraavana päivänä oltiin.

Vierailija
35/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihialainen tapa. Voi olla ikuisesti kihloissa eikä maksa mitään.

Vierailija
36/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kosin vuonna 2006.

Mies oli lähdössä opiskelijavaihtoon ulkomaille. Sanoin, että minähän en häntä sitten täällä odota - emmehän ole edes kihloissa!

Seuraavana päivänä oltiin.

Kiristämällä tosiaan saakin terveen pohjan suhteelle...kiristätkö myös kotitöillä, rahalla, seksillä ym.?

Vierailija
37/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mukautumista varmasti monella. Ihmettelen aina näitä, että pitäisi erota, kun suhde on huono tai puutteellinen. Monen kohdalla on järkevää vain mukautua. Ei sitä täydellistä kumppania kuitenkaan löytäisi muualtakaan. 

Vierailija
38/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rituaalitko ja paperiko sen varman suhteen tekee. 🤣😂🤣

Vierailija
39/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei halua avioon seurustelun jatkuttua jonkin aikaa niin selvästi ei ole toisen ihanne kumppani. usein näkee että pitkään suhteessa olleet eroaa kun toinen haluaa lapsen tai avioliiton. kannattaa pitää seurustelu lyhyenä ja jos ei näe tulevaisuutta. niin aika jatkaa matkaa.

avioituminen vaikka 2 kesken todistajan läsnäollessa kirkossa ei maksa muuta kuin vaivaa ja avioliittoselvitykset.itse juhla ei ole pakollinen.

Vierailija
40/104 |
18.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa avioliitto ei tarjoa mitään käytännön hyötyä suhteen aikana, ellei pää ole täynnä jotain prinsessahattaraa. Voisi motivoida aivan eri tavalla jos Suomessakin olisi pariskunnalla käytössä yhteisverotus ja molempien palkkatulo menisi huomattavasti pienemmällä veroprosentilla. Näin on esimerkiksi Puolassa, mutta täällä valtiokaan ei halua ihmisiä naimisiin keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi