Minkä ikäiseksi haluat elää? Itse en haluisi olla koskaan vanhus
Ajatus siitä, että olisin vanhana riippuvainen toisista, tai makaisin sängyssä viimeiset 10-20 vuotta vihanneksena tuntuu vastenmieliseltä. Mikä muutenkaan enää tuon ikäisenä kiinnostaisi, kun kaikki on jo koettu?
Kommentit (24)
Ainaki 80-vuotiaaksi. Se on tavoite.
117, ni oisin eläny läpi vuosituhannen vaihteesta 2100-luvulle.
Iällä ei ole väliä, kunhan pää, ja mielellään jalat, kädet, silmät ja miksei kuulokin toimii hyvin.
Kukaan ihminen ei pysty elinaikanaan kokemaan kaikkea. Paljon jää kokematta. Millainen vanhuudesta tulee riippuu geeneistä, elintavoista ja tuurista. Osalle elämän sisältö löytyy vasta vanhana.
No en minäkään sellainen vanhus haluaisi olla, että makaan jossakin ja olen toisista riippuvainen. Haluaisin olla kuten omat isovanhempani, kohta satavuotiaita, ja hoitavat asiansa itse, käyvät kaupassa, laittavat ruokansa, tekevät puutarhatöitä ja elävät ihan mukavaa elämää vielä. Toki ovat hidastuneet eikä kaikki mene kuin nuoremmilla, mutta saavat nauttia jälkikasvusta vaikka miten monessa polvessa.
Ei se ikä, vaan toimintakyky. Jos järki pelaa ja liikumaan itsenäisesti pystyy, ei mitään ylärajaa.
Pitkä ikä ei ole tavoittelemisen arvoinen, jos elämänlaatu on huono. Mun äiti kuoli 83-vuotiaana äkilliseen sydänkohtaukseen. Onneksi, sillä hänellä oli jo keskivaikeaksi edennyt alzheimer.
Ihan sama oikeastaan. En usko lineaariseen aikaan ja elämä on joka tapauksessa ikuista. Kaipa tämä ruumis jatkuu niin kauan kun sitä tarvitaan.
75 vuotta riittäisi mulle. Olen nyt 52v.
85v olisi sopiva. Ja eutanasia, jos tiedossa olisi kiduttava loppuelämä.
Toivottavasti sen saa Suomessa reilun 30 vuoden päästä, niin kuin sivistysvaltiossa kuuluisi saada.
Tyydyn vain ikuiseen elämään, sillä haluan elää ikuisesti siten, että hiilijalanjälkeni olisi äärettömän suuri. Tärkeintä on hiilijalanjälkeni maksimointi ja siksi pitääkin elää ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ihminen ei pysty elinaikanaan kokemaan kaikkea. Paljon jää kokematta. Millainen vanhuudesta tulee riippuu geeneistä, elintavoista ja tuurista. Osalle elämän sisältö löytyy vasta vanhana.
Kyllä ja aina jää elämä kesken.
Ihminen 2.0 - Kuolemattomuus saavutetaan jo pian?
Vierailija kirjoitti:
75v,ei paha ikä nukkua pois.
Olen 74v,ihan valmis jo kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75v,ei paha ikä nukkua pois.
Jos eläkkeelle pääsee vasta 70-vuotiaana tai jopa vanhempana, tuossa ei jäisi montaa vuotta nauttia elämästä.
Olen 74-vuotias, lähden huomenna metsätöihin jos ei sada kaatamalla.
Joka päivä odotan Kuoleman saapumista, mutta vielä antaa odotuttaa. Ilmeisesti kuolevien jono on sen verran pitkä ettei vielä ole minun vuoro.