Neljänneksellä aikuisista on pankkitileillä alle 770 euroa
Kommentit (54)
Mulla on nyt tilillä poikkeuksellisesti jopa 1600 euroa, mutta nämä on seuraavan kolmen kuukauden ruokarahoja. Saan kuukausittain vähemmän tuloja kuin mun pelkät asumiskulut on.
Kyllä myötätunto näiden puolella,heikkoosaisten asemaa nämä valtion säästöt onkin koetelleet .Eikä tileillä voikkaan pitää mitään rahoja vaikka pankki salaisuus on.Kela tutkii tilit heiltä.Ihan tulee mieleen monessa pohjoiskorea Ihmisiä kyylätään.Tietövät paljonko tileillä rahaa,missä liikut Mistä tykkäät,ne tietää kaiken ,mitä itsekkään et tiedä Tämä on faktaa,ei kannata suuttua.On ihmisiä, lapsiperheitä,joilla ei asiat ole hyvin.Nämä lapset on taas ne tulevat sukupolvet ollaanko huolissamme???pitäs olla .Maa joka säästää kaikessa .tärkeimmissä asioissa
Tietysti. Seuraan lähes päivittäin ja jos on nelinumeroinen summa, ostan lisää osakkeita 500 000 euron salkkuuni.
Kummasti on rahan määrä tilillä noussut sen jälkeen kun lapset muutti omilleen. Velat kaikki myös maksettu. Täähän alkaa olemaan yhtä juhlaa juhuu vihdoinkin 55-vuotiaana!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on häpeällisesti ja julmasti ajanut ihmisiä pahoihin vaikeuksiin, se on anteeksiantamatonta ja täysin puolustelematonta! Toivon että Suomi joutuu maailman edessä häpeään ja boikottiin!!
Minkä maailman edessä?
Äänestäkää vieläkin kok ja ps niin kohta on tili miinuksella.
Itselläni on vähän yli 5000€ ja velaton asunto. Sorppa. Puolueessa on lasku- ja lukutaitoista väkeä.
SDP
Jos tää on saatu pankilta, niin ei kerro mitään.
Mulla 5 tiliä joista 4 llä noin 500e.
Sitten taas käyttötilillä on 42 000e
Tilit kolmessa pankissa. S pankissa kolme. Tää on mun käyttöpankki.
Kahdessa muussa pankissa on lainaa ja näin ollen tilikin johon siirrän automaagisesti joka kuu.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää vieläkin kok ja ps niin kohta on tili miinuksella.
Itselläni on vähän yli 5000€ ja velaton asunto. Sorppa. Puolueessa on lasku- ja lukutaitoista väkeä.
SDP
Miljonäärin paras ystävä ja tukija on sosialidemokraatti.
Vieläkin naurattaa matkalla pankkiin, kun SDP poisti varallisuusveron.
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa muussa pankissa on lainaa ja näin ollen tilikin johon siirrän automaagisesti joka kuu.
Pakkohan tuo on ollut ottaa huomioon tarkastelussa ja laskea saman henkilön eri tilit yhteen. Muutoinhan samassa tutkimuksessa kävisi ilmi, että suomalaisia onkin yllättäen 25 miljoonaa jos oletus on, että jokaisella on vain yksi tili. Suurimmalla osalla nyt kuitenkin on vähintään käyttö- ja säästötili erikseen.
Tuet vaarantuu, jos noin paljon on tilillä.
En halua laittaa pientä rahapottiani sijoituksiin, sillä minulla ei ole varaa menettää sitä.
Haluan rahan seteleinä, en bitteinä. Lasten peleissä on bittirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa muussa pankissa on lainaa ja näin ollen tilikin johon siirrän automaagisesti joka kuu.Pakkohan tuo on ollut ottaa huomioon tarkastelussa ja laskea saman henkilön eri tilit yhteen. Muutoinhan samassa tutkimuksessa kävisi ilmi, että suomalaisia onkin yllättäen 25 miljoonaa jos oletus on, että jokaisella on vain yksi tili. Suurimmalla osalla nyt kuitenkin on vähintään käyttö- ja säästötili erikseen.
Ei sitä oikein voi ottaa huomioon kuin yhden pankin sisällä. Muutoin tietoturva estää
Rahoja ei kannata makuuttaa korottomalla käyttötilillä, vaan tuottavissa sijoituksissa. Käärinliinassa ei ole taskuja!
En ihmettele yhtään tuota lukua. Tällä hetkellä meillä on Euroopan kovin työttömyys, eli on vaikea löytää töitä, kun tarjolla on jotain 30.000 työpaikkaa vs. 300.000 työtöntä. Nuorilla aikuisilla se palkka ei ole kovin iso, käteen jäävästä rahasta menee herkästi puolet asumiskuluihin ainakin isommissa kaupungeissa ja 30-50 vuotiailla taas on useimmilla lapsia elätettävänä, mikä tarkoittaa että asunnon pitää olla isompi, ruokakulut on suuremmat ja laskut on muutenkin isommat. Eläkeläisistä en ala edes... ja sitten on vielä työttömät ja työkyvyttömät. Eipä siinä kassavaroilla juhlita.
En yhtään ihmettele!
Vierailija kirjoitti:
Ja Intiassa tuon alle olevia on 95%. Puolestatoista miljardista.
Siinä on syykin samassa lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta joku tulee kertomaan, ettei rahoja kannata makuuttaa korottomalla käyttötilillä vaan tuottavissa sijoituksissa. 🤑
Ja kääriliinoissa ei ole taskuja.
Mutta ne voi ompeluttaa ja sitten taskut täynnä euroja uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdessa muussa pankissa on lainaa ja näin ollen tilikin johon siirrän automaagisesti joka kuu.Pakkohan tuo on ollut ottaa huomioon tarkastelussa ja laskea saman henkilön eri tilit yhteen. Muutoinhan samassa tutkimuksessa kävisi ilmi, että suomalaisia onkin yllättäen 25 miljoonaa jos oletus on, että jokaisella on vain yksi tili. Suurimmalla osalla nyt kuitenkin on vähintään käyttö- ja säästötili erikseen.
Ei sitä oikein voi ottaa huomioon kuin yhden pankin sisällä. Muutoin tietoturva estää
Tilastokeskus kertoo näin
Talletusvaroista oli vuodelta 2025 ensimmäistä kertaa käytettävissä rekisterilähde eli Rahoitusvakausviraston (RVV) tiedot tallettajista ja talletuksista. RVV:n aineisto kattaa talletukset pankeissa, joiden kotipaikka on Suomi, sekä ulkomaisten pankkien Suomessa toimivissa merkittävissä sivuliikkeissä. Tiedot ovat ajankohdalta 31.12.2025. Yhteisomistustilillä olevat talletukset on jaettu tasan yhteisomistajien kesken. Rekisteriaineiston negatiiviset talletukset on nollattu, sillä ne ovat tilaston määritelmässä velkaa. Nolla-arvot ovat mukana ehdollisissa jakaumissa, esimerkiksi mediaania laskettaessa. Osakesäästötilin rahatili sisältyy osakesäästötilin arvoon, ei talletuksiin.
Mitä sitten tarkoittaakaan, mutta olettaisin, että eri tilit eri pankeissa on laskettu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata pitää tilillä, kun Kela varastaa ne rahat.
Miksi Kela varastaisi rahojani?
Suomessa suuri osa aikuisista on niin köyhiä ja perusmenot ovat Suomessa niin korkeat, että ei ole mistä säästää.