Palkasta ei jää mitään säästöön!
Kustannukset nousevat jatkuvasti ja koska olen pienipalkkainen, enää ei jää säästöön sitäkään vähää mitä ennen!
Mistä voi tinkiä kun elää jo muutenkin vaatimattomasti???
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkuminen, asuminen ja syöminen ovat ne isoimmat menoerät. Voiko jostain näistä tinkiä?
Liikkuminen?
Tarkoittanee mm. autoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää säästöön noin 1300-1800€/kk.
No se varmaan auttaakin AP:ta.
Jos hän tarjoutui antamaan rahoistaan ap:lle :D
Älä vielä huoli, inflaatiopiikki on jo nurkan takana, energian hinta, sähkö ja polttoaineet, on nousussa, ja se tulee näkymään aivan jokaisen tuotteen hyllynreunahinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No auttaa varmaan menemään paremmin palkattuun hommaan. Itsekin vaihdoin parempaan kun tienasin vain 3800€/kk ja nyt 4900€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun ei tiedä tilannetta. Käy läpi toistuvat maksut josko niistä voi karsia jotain. Matkustamisen vähentäminen on helppo tapa säästää, sen olet ehkä jo tehnytkin?
Eiköhän se matkustaminen ole useimmille säästämisen kohde eikä säännöllinen meno..
Juuri niin. Matkustaminen vaatii ensin sen säästämisen matkaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Säästöön?! Sekö on nyt hyvän elämän mittari, että jää rahaa säästöön. Rahalla ei ole itseisarvoa (tuskin tiedät tosin mitä se tarkoittaa). Eli säästö sinänsä ei tuo sinulle mitään hyvää elämääsi. Mitä sä havittelet? Hienoa autoa vai jotain ulkomaanmatkaa? Luikkarin laukkua tai Chanelin huivia? Chisu laulais, että mitähänvittua, mulla alkaa legot tippua.
Säästöt tuo turvallisuuden tunnetta. Koska tahansa voi elämästä hävitä taloudellinen turvallisuus ilman säästöjä esim pitkäaikaissairauden, tapaturman tai irtisanotuksi joutumisen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Säästöön?! Sekö on nyt hyvän elämän mittari, että jää rahaa säästöön. Rahalla ei ole itseisarvoa (tuskin tiedät tosin mitä se tarkoittaa). Eli säästö sinänsä ei tuo sinulle mitään hyvää elämääsi. Mitä sä havittelet? Hienoa autoa vai jotain ulkomaanmatkaa? Luikkarin laukkua tai Chanelin huivia? Chisu laulais, että mitähänvittua, mulla alkaa legot tippua.
Itselleni säästöt tuovat turvaa ja iloa, kun niillä esim matkustaa tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No auttaa varmaan menemään paremmin palkattuun hommaan. Itsekin vaihdoin parempaan kun tienasin vain 3800€/kk ja nyt 4900€/kk.
Miten mennään paremmin palkattuun hommaan?
Minulla jää eläkkeestä joka kuukausi yli puolet säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkuminen, asuminen ja syöminen ovat ne isoimmat menoerät. Voiko jostain näistä tinkiä?
Liikkuminen?
Auto, julkinen tms.