Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaaminen työkkärin kanssa: mitä ne muka osaa auttaa? Kunnollisia palkkatöitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille.

Vierailija
16.09.2026 |

Kaikille ei riitä töitä, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia. Jo nyt valtavat määrät suomalaisia kituuttaa osa-aikatöissä ja nollatuntisoppareilla ja joutuvat hakemaan siihen vajaavaisen palkan päälle lisätukia. Erilaiset työllistämiskurssit ihan turhia: olen käynyt niitä monta kertaa, ja vain nuo kurssittajat on niistä työllistyneet ja niissä on vain toisteltu itsestäänselvyyksiä. Lisäksi olen erittäin epäsosiaalinen, eikä minulla ole ajokorttia (enkä todellakaan ala tuhlaamaan rahojani ajokorttiin autosta puhumattakaan).

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, itse käyn aina näissä tapaamisissa, haen nämä pakolliset kuukaudessa ja tietenkin teen enemmän hakemuksia, koska haluan töihin. Sitten taas aika kulunut, en ole päässyt töihin ja sinne TE toimistoon taas juttelemaan niitä näitä. Näistä tapaamisista ei ole ollut minulle mitään hyötyä. Pääsen töihin, jos joku haluaa palkata, siihen ei TE toimisto voi auttaa. 

Nainen 56 vuotta

Lisäksi mahdolliset palkkatukipaikat on yleensä täytetty jo tammikuun aikana, joten niiden varaan ei kannata paljoa laskea. 

Vierailija
82/83 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis mutta mielenkiinnosta kyselen. Missäpäin asutte te jotka tapaatte työkkärin ihmistä livenä? Itse pk-seudulla eikä kertaakaan ole tullut kutsua live-tapaamiseen. Ehkä ikä vaikuttaa, itse alan lähestyä eläkeikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt noissa tapaamisissa 35 vuotta. En pysty enää. Tulee yksinkertaisesti raja vastaan. Viimeksi vedin kännit just ennen, ei pystynyt enää muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme