Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaaminen työkkärin kanssa: mitä ne muka osaa auttaa? Kunnollisia palkkatöitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille.

Vierailija
16.09.2026 |

Kaikille ei riitä töitä, jonka palkalla pärjäisi ilman tukia. Jo nyt valtavat määrät suomalaisia kituuttaa osa-aikatöissä ja nollatuntisoppareilla ja joutuvat hakemaan siihen vajaavaisen palkan päälle lisätukia. Erilaiset työllistämiskurssit ihan turhia: olen käynyt niitä monta kertaa, ja vain nuo kurssittajat on niistä työllistyneet ja niissä on vain toisteltu itsestäänselvyyksiä. Lisäksi olen erittäin epäsosiaalinen, eikä minulla ole ajokorttia (enkä todellakaan ala tuhlaamaan rahojani ajokorttiin autosta puhumattakaan).

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, itse käyn aina näissä tapaamisissa, haen nämä pakolliset kuukaudessa ja tietenkin teen enemmän hakemuksia, koska haluan töihin. Sitten taas aika kulunut, en ole päässyt töihin ja sinne TE toimistoon taas juttelemaan niitä näitä. Näistä tapaamisista ei ole ollut minulle mitään hyötyä. Pääsen töihin, jos joku haluaa palkata, siihen ei TE toimisto voi auttaa. 

Nainen 56 vuotta

Vierailija
2/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriä / TE-toimistoa ei taida enää olla olemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriä / TE-toimistoa ei taida enää olla olemassa?

Työkkäri on olemassa, työvoimapalvelut. Ihan samalla lailla se on työkkäri puhekielelleä, oli se sitten valtion tai kunnan. Keksit itse tähän tuon TE-toimiston. En käyttänyt sitä aloituksessa.

AP

Vierailija
4/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo voimaan, niin 90 % työllisyyspalveluiden työntekijöistä joutaisi pois. Ei heiltä saa mitään vinkkiä työpaikoista tai palkkatukipaikoista, vaikka kuinka kyselisi. Aina vaan samat kysymykset ettei vaan ole tehnyt mitään, minka takia työttömyysturva voitaisiin evätä.

Vierailija
5/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin tarkoitushan ei ole auttaa, vaan vahtia, kiusata, kyykyttää ja nöyryyttää.

Vierailija
6/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat jotka näissä nykyisin työllistyvät ovat ne virkailijat. Vuosituhannen vaihteessa työkkäristä saattoi vielä hyvällä tuurilla olla jotain hyötyäkin, nykyisin tehtävänsä on siirtää työtön johonkin jotta voivat kuitata tehneensä omansa. Töitähän sieltä ei saa.

Vierailija
7/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle hän ehdotti liikunta harrastusta. En edes näytä lihavalta, kiitti vaan.

Vierailija
8/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin tarkoitushan ei ole auttaa, vaan vahtia, kiusata, kyykyttää ja nöyryyttää.

Niin just! Koska se on laissa määritelty! Eihän siitä mitään tule, jos meiltä byrokraateilta viedään asiakkaat! Hyi olkoon! Jokainen työllistynyt on vihollisemme! Etenkin ne, jotka eivät olleet SDP:n jäseniä!

Vierailija
9/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei tarvitsekaan riittää töitä, älä siitä huoli, pelkästään SINULLE niitä töitä riittää kyllä.

Vierailija
10/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärtänyt työkkärin tarkoituksen väärin. Ei työkkärin tarkoitus ole auttaa vaan seurata, että olet korvausten maksamisen ehdot täyttyvät kohdallasi.

Ei ihme, jos olet pettynyt, kun odotat työkkäriltä sellaista mitä siellä ei ole tarjolla.

Vierailija
11/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen jos työkkäri löytäisi mulle kokoaikatyön koska en itse siinä onnistu. No sitä päivää odotellessa.

Vierailija
12/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisissa kartoitetaan löytyisikö harrastuksia tms esteitä tuen maksulle ja painostetaan kursseille ja koulutuksiin tms.

Vierailija
13/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on työkkäri ja kela niin kolmanneksi tarvittaisi eutanasia. Siitä olisi todellista apua työkkärin ja kelan kanssa.

Vierailija
14/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinäpähän seuraavat. 

Vierailija
15/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaamisissa kartoitetaan löytyisikö harrastuksia tms esteitä tuen maksulle ja painostetaan kursseille ja koulutuksiin tms.

Ja tietenkään harrastuksista ei kannata kertoa.

Vierailija
16/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt työkkärin tarkoituksen väärin. Ei työkkärin tarkoitus ole auttaa vaan seurata, että olet korvausten maksamisen ehdot täyttyvät kohdallasi.

Ei ihme, jos olet pettynyt, kun odotat työkkäriltä sellaista mitä siellä ei ole tarjolla.

Vuosikymmeniä sitten se on oikeasti ollut paikka jonne on vaan menty ja haastattelun jälkeen lyöty lappu kouraan mistä voisi saada töitä.

Vierailija
17/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on väittänyt, että ne auttaa

Vierailija
18/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on teatteria, jossa pitäisi näytellä tietyt roolit. Jos näyttäydyt liian aktiivisena, kuten vaikka erehdyt puhumaan harrastuksestasi, sinut voidaan katsoa yrittäjäksi ja tukesi katkaistaan. Jos taas näyttäydyt vastaan hangoittelevana, sinulle keksitään jokin rangaistus tai turha tehtävä. 

On kyllä omituiseksi mennyt tämä touhu, aika dystooppiseksi. Ennen sentään työkkäri teki perustehtäväänsä eli välitti töitä, ja jos ei muuta irronnut, niin työllistymistöitä ja harjoittelupaikkoja yms. Nyt on jokin hätäisesti pykätty kolkko toimisto jossain ja siellä veemäinen virkailija naama nurpalla vastassa mulkoilemassa yrittämässä saada kiinni jostain, jolla saisi karenssin lätkäistyä. 

Vierailija
19/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin iloinen jos työkkäri löytäisi mulle kokoaikatyön koska en itse siinä onnistu. No sitä päivää odotellessa.

No se ei sinulle töitä löydä, sillä se ei töitä etsi. Työn etsiminen on sinun homma.

Joten turhaan odottelet.

Odottelun sijaan sinun tulisi etsiä ja löytää. Vinkki: Datakeskustyömailla on paljon työtä tarjolla. Jos lapion heiluttelu ei maita, niin ehdota yhteistyötä ravintolan perustamiseen. Ne hankkii tilat ja sinä hoidat muun. Asiakaskunta on taattu.

Vierailija
20/54 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, itse käyn aina näissä tapaamisissa, haen nämä pakolliset kuukaudessa ja tietenkin teen enemmän hakemuksia, koska haluan töihin. Sitten taas aika kulunut, en ole päässyt töihin ja sinne TE toimistoon taas juttelemaan niitä näitä. Näistä tapaamisista ei ole ollut minulle mitään hyötyä. Pääsen töihin, jos joku haluaa palkata, siihen ei TE toimisto voi auttaa. 

Nainen 56 vuotta

Täsmälleen sama minulla. Olen vain työkyvytön työnhakija ja pitää käydä kertomassa 3 kk välein että ei ole krooninen sairaus parantunut. Viimeksi sanoinkin että ei näistä keskusteluista täällä ja käynneistä lääkäreille tai yhtään missään ole minulle mitään hyötyä, ei ole koskaan ollut, täysin turhaa ajanhukkaa. Virkailija kysyi ällistyneenä: mikä sinua sitten auttaisi? Onneksi minulla on loistava pokka ja pystyn nauramaan sisäänpäin. No mistäköhän olisi työkyvyttömälle apua? Parantumisesta? Lisärahasta? Kuvitteleeko nuo tampiot oikeasti auttavansa noilla keskusteluilla jotain ihmistä? 😂. Hieman laitostuneita ihmisiä ja suuret luulot omista kyvyistään. Ihan kuin työttömät olisi jotenkin vähä-älyisiä jotka tarvitsevat holhoamista ja juttelua etteivät masennu 😂. Tuo asenne kertoo enemmän heistä itsestään. Itse kiehun raivosta aina kun kutsu tulee tapaamiseen. Kaksi idioottia kyselee, eivät ymmärrä mitä sanon, samat asiat pitää joka kerta toistaa uudelleen ja uudelleen. Aika pienellä ÄOlla ihmiset pääsee yliopistoon ja vakiovirkaan. Ei voi kuin nauraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi