Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä astioiden keräiljöitä paikalla? Keräätkö arabiaa, pentikkiä vai villeroy&boch astioita?

Vierailija
16.09.2026 |

Onko sulla jo kokonainen astiasto?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain YO-lahjaksi  neljän hengen astiaston Arabian valkoista Teemaa. Siihen olen vuosien myötä ostanut ja saanut lahjaksi lisää osia ja nyt on jo pitkään ollut kaikki lautaset, jälkiruokakipot, mukeja, kahvi- ja teekuppeja 12 hengelle. Myös tarjoiluastioita on kertynyt samaa sarjaa. Tykkäämme miehen kanssa kutsua vieraita syömään ja siksi on kiva, että löytyy yksi iso astiasto. Mummolta perin Arabian Partiisi-sarjaa ja se on kiva värilisä Teema-astioihin.

No nyt oli kyllä melkoista legendaa, sillä Teema-astiat kestävät käyttöä noin kolm vuotta.

Sitten lasitus on pilalla.

Minulla on olleet samat Teemat jo 35 vuotta, enkä ole huomannut kulumia. Tosin on minulla muitakin astioita, joten joka päivä en käytä samoja. 

Vanhat kestävät ihan hyvin. Uudet eivät.

Vierailija
22/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Vievät vain tilaa ja kerää pölyä. Kaiken lisäksi arvo laskee koko ajan.

Siksi, kun yleensä astioita tarvitaan joka päivä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt astioiden keräilyä. Käyttöönhän ne pitäisi olla. 

Kerätkää pokemonkortteja. Ne on tarkoitettu katseltaviksi, ei juomiseen tai syömiseen.

Ne keräiltävät astiat nimenomaan on käytössä. Niiltä syödään ja juodaan. 

Vierailija
24/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain YO-lahjaksi  neljän hengen astiaston Arabian valkoista Teemaa. Siihen olen vuosien myötä ostanut ja saanut lahjaksi lisää osia ja nyt on jo pitkään ollut kaikki lautaset, jälkiruokakipot, mukeja, kahvi- ja teekuppeja 12 hengelle. Myös tarjoiluastioita on kertynyt samaa sarjaa. Tykkäämme miehen kanssa kutsua vieraita syömään ja siksi on kiva, että löytyy yksi iso astiasto. Mummolta perin Arabian Partiisi-sarjaa ja se on kiva värilisä Teema-astioihin.

No nyt oli kyllä melkoista legendaa, sillä Teema-astiat kestävät käyttöä noin kolm vuotta.

Minulla on olleet samat Teemat jo 35 vuotta, enkä ole huomannut kulumia. Tosin on minulla muitakin astioita, joten joka päivä en käytä samoja. 

Eipä meillä arabiat ole toistaiseksi hajonneet kuin tippumalla. Enkä muista että olisin ikinä onnistunut 50+ ikävuoteni aikana kuluttamaan edes markettien halpakuppeja puhki, saati sitten arabiaa.

Äidillä oli joku sinikuvioinen setti jossa oli kaikki mahdollinen sokeriastiasta kynttilänjalkaan, kahvikuppeihin yms. En muista sen nimeä mutta sen kuvion muistan ikuisesti. 

Et sinä ikuisesti muista. Sinähän kuolet pian ja siihen loppuu sun muistamiset.

huono päivä sulla? toivottavasti paranee iltaa kohti...

Vierailija
25/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä meillä arabiat ole toistaiseksi hajonneet kuin tippumalla. Enkä muista että olisin ikinä onnistunut 50+ ikävuoteni aikana kuluttamaan edes markettien halpakuppeja puhki, saati sitten arabiaa.

Äidillä oli joku sinikuvioinen setti jossa oli kaikki mahdollinen sokeriastiasta kynttilänjalkaan, kahvikuppeihin yms. En muista sen nimeä mutta sen kuvion muistan ikuisesti. 

Et sinä ikuisesti muista. Sinähän kuolet pian ja siihen loppuu sun muistamiset.

Ihanan positiivinen asenne.

Vierailija
26/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilin Kermansaven oliivi -astiastoa vihreänä. Valitettavasti sitä ei ole enää pitkään aikaan valmistettu, ja mun vanhoista astioista suurin osa on jo mennyt rikki. 

27/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään, mutta vähän sitä sun tätä. Kutsun niitä "mummoastioiksi".  Eniten mulla taitaa olla Arabiaa.  En kerää kokonaisia astiastoja vaan vähän samaan tyyliin kuin Aira Samulinkin kahvikuppeja. Samantyylisiä, mutta eivät kuitenkaan samanlaisia. Arkikäytössä ne ei mulla ole, mutta sunnuntaisin kyllä sekä juhlapäivinä. 

Vierailija
28/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan thulesta pidän. Ei ole koko sarjaa lähinnä laseja, jalkiruokakulhoja, lautasia etc. Arkikäytössä on teemaa eri väreissä.

Vierailija
29/29 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikenlainen kerääminen alkaa olla mennyttä aikaa.  Tarvittava määrä on hyvä olla, mutta ei mitään serviisejä kukaan kai enää pölyttymään hanki. Minulla on Arabiaa ja Villeroyta, Pentik ei kiinnosta, Arabiat peritty ja Villeroyt itse hankittu jo 80 luvulla, osa päivittäin käytössä ja ovat kuin uudet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi