Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä astioiden keräiljöitä paikalla? Keräätkö arabiaa, pentikkiä vai villeroy&boch astioita?

Vierailija
16.09.2026 |

Onko sulla jo kokonainen astiasto?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräilen muumimukeja. Mutta ai niin, eiväthän ne ole oikeita astioita arapian ja pentikin eliittiastioiden rinnalla.

Vierailija
2/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen Tokmannin muoviämpäreitä. Montakos sulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain YO-lahjaksi  neljän hengen astiaston Arabian valkoista Teemaa. Siihen olen vuosien myötä ostanut ja saanut lahjaksi lisää osia ja nyt on jo pitkään ollut kaikki lautaset, jälkiruokakipot, mukeja, kahvi- ja teekuppeja 12 hengelle. Myös tarjoiluastioita on kertynyt samaa sarjaa. Tykkäämme miehen kanssa kutsua vieraita syömään ja siksi on kiva, että löytyy yksi iso astiasto. Mummolta perin Arabian Partiisi-sarjaa ja se on kiva värilisä Teema-astioihin.

Vierailija
4/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keräilen vaan rahaa.

Vierailija
5/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt astioiden keräilyä. Käyttöönhän ne pitäisi olla. 

Kerätkää pokemonkortteja. Ne on tarkoitettu katseltaviksi, ei juomiseen tai syömiseen.

Vierailija
6/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain YO-lahjaksi  neljän hengen astiaston Arabian valkoista Teemaa. Siihen olen vuosien myötä ostanut ja saanut lahjaksi lisää osia ja nyt on jo pitkään ollut kaikki lautaset, jälkiruokakipot, mukeja, kahvi- ja teekuppeja 12 hengelle. Myös tarjoiluastioita on kertynyt samaa sarjaa. Tykkäämme miehen kanssa kutsua vieraita syömään ja siksi on kiva, että löytyy yksi iso astiasto. Mummolta perin Arabian Partiisi-sarjaa ja se on kiva värilisä Teema-astioihin.

No nyt oli kyllä melkoista legendaa, sillä Teema-astiat kestävät käyttöä noin kolm vuotta.

Sitten lasitus on pilalla.

Vierailija
7/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt astioiden keräilyä. Käyttöönhän ne pitäisi olla. 

Kerätkää pokemonkortteja. Ne on tarkoitettu katseltaviksi, ei juomiseen tai syömiseen.

Käyttöönhän ne nimenomaan kerätään eikä pölyä keräämään.

Vierailija
8/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt minkään keräilyä. Hupaisimmat keräyskohteet joilla nainen voi päteä on joku astiasto. Miksi kukaan tekisi niin, ihastelee kokoelmaa??

Vierailija
9/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keräilen vaan rahaa.

Niin minäkin. Aiemmin keräsin kaikkea roinaa kaappeihin, astioitakin. Nyt myyn ne pois ja kerään vain rahaa, käypää valuuttaa, en mitään vanhoja rahoja.

Vierailija
10/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiaston keräily ei ole innostanut koskaan, astiat ovat käyttötavaraa ja niitä myös särkyy silloin tällöin. Ainoa jota olen enemmän ostanut on PIP Studion  astiat. IIoiset kuvioinnit saavat hyvälle mielelle. 

Vierailija
11/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskialtaaseen keräilen kunnes suhteellisen puhtaat on lopussa ja pakko pestä.

Vierailija
12/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli kyllä melkoista legendaa, sillä Teema-astiat kestävät käyttöä noin kolm vuotta.

Minulla on olleet samat Teemat jo 35 vuotta, enkä ole huomannut kulumia. Tosin on minulla muitakin astioita, joten joka päivä en käytä samoja. 

Vierailija
13/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hankkinut yhden Pentikin astiaston pikkuhiljaa vuosien aikana, koska kerralla ei sellaiseen varaa olisi ollu. Sain sarjan astioita myös paljon lahjaksi. Ensimmäiset astiat ostin 90-luvulla, nyt astiasto on täydellinen eikä sitä enää valmisteta. Osa astioista on käytössä päivittäin, osa kerran vuodessa ja osa tuotakin harvemmin. Iloa niistä on joka päivä.

Vierailija
14/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Vievät vain tilaa ja kerää pölyä. Kaiken lisäksi arvo laskee koko ajan.

Vierailija
15/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on olleet samat Teemat jo 35 vuotta, enkä ole huomannut kulumia. Tosin on minulla muitakin astioita, joten joka päivä en käytä samoja. 

Eipä meillä arabiat ole toistaiseksi hajonneet kuin tippumalla. Enkä muista että olisin ikinä onnistunut 50+ ikävuoteni aikana kuluttamaan edes markettien halpakuppeja puhki, saati sitten arabiaa.

Äidillä oli joku sinikuvioinen setti jossa oli kaikki mahdollinen sokeriastiasta kynttilänjalkaan, kahvikuppeihin yms. En muista sen nimeä mutta sen kuvion muistan ikuisesti. 

Vierailija
16/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä meillä arabiat ole toistaiseksi hajonneet kuin tippumalla. Enkä muista että olisin ikinä onnistunut 50+ ikävuoteni aikana kuluttamaan edes markettien halpakuppeja puhki, saati sitten arabiaa.

Äidillä oli joku sinikuvioinen setti jossa oli kaikki mahdollinen sokeriastiasta kynttilänjalkaan, kahvikuppeihin yms. En muista sen nimeä mutta sen kuvion muistan ikuisesti. 

Et sinä ikuisesti muista. Sinähän kuolet pian ja siihen loppuu sun muistamiset.

Vierailija
17/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen tiettyä merkkiä tanskalaista posliinia, yksiä ruotsalaisia viinilaseja ja suomalaisia juomalaseja (ei Iittalaa). En kerro merkkejä ettei tutut tunnista. Ja kaikki tulee käyttöön ja tarpeeseen, ei pölyä keräämään. Juomalaseja on jo niin paljon että pystyin heittämään yhdet lahjaksi saadut kartiot roskiin. Minusta kartiot on huonoja laseja pitää kädessä, en ymmärrä niiden suosiota. Olen valinnut kaikki astiani niiden käytännöllisyyden perusteella, en ulkonäön tai merkin.

Vierailija
18/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean 365+ sarja on aika hyvä. Arvo säilyy, eikä kovin monella ole vastaavaa.

Vierailija
19/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö iittalan tuotannolla voi osallistua tähän keskusteluun?

Vierailija
20/28 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö iittalan tuotannolla voi osallistua tähän keskusteluun?

Ei voi, ei ole tarpeeksi arvokas. Se on vähän niinku astioiden Toyota ja nyt keskustellaan Bentleystä ja sellaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi