Olen vissiin tuomittu olemaan näissä mitoissa lopunikääni.
Olen 163 cm pitkä ja painan 65 kg, ja olen ollut suunnilleen tämän kokoinen 13-vuotiaasta asti, lukuunottamatta raskauksia joiden jäljiltä painoa on ollut 15-20 kg enemmän. Painoni on käväissyt tätä alemmissa lukemissa vain imetysaikoina, sillä imetys laihduttaa minua aivan valtavasti.
Söin vuosia hyvin vähärasvaista ja virallisterveellistä ruokaa. Perehdyin Painonvartijoihinkin saadakseni ruokamäärät kohdilleen. Murkkuna jopa oksentelin epätoivoissani. En laihtunut, vaan korkeintaan lihoin, ja kroppa alkoi muutenkin reistailla. Sitten vaihdoin karppiruokavalioon, jolla olin 2,5 vuotta. Oloni parani hyvin paljon, mutta tämän painon alle en päässyt silläkään. Nyt olen taas lisännyt ruokavaliooni täysjyvän ja vähentänyt reilusti rasvan määrää, mutta sekään ei näköjään vaikuta painooni.
Toisinaan lasken kaloreita tai muuten seuraan ruokamääriä. Teen sen jälkikäteen ja ehdottoman tarkasti ja huolellisesti, jotta en huijaisi itseäni. Yleensä saan kalorimääräksi 1200-1600 kcal. Välillä kokeilin, onko kyseessä säästöliekki ja söin pidemmän jakson ajan reilut 2000 kcal päivässä, ja lihoin muutaman kilon.
En herkuttele oikeastaan ollenkaan. Ruokavalioni koostuu lähinnä lihasta/kalasta/kanasta, kasviksista, maitotuotteista, täysjyvästä ja oliiviöljystä. Syön aika askeettisesti, säännöstelen ruokamääriä, liikun paljon (en edes aja autolla jotta saisin liikuntaa tarpeeksi)... Pizzat, hampurilaiset, sipsit, karkit, pullat, leivokset, keksit jne eivät kuulu ruokavaliooni lainkaan.
En enää tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Pitääkö sitä tosiaan tyytyä tähän nykytilaansa josta ei tunnu pääsevän yli eikä ympäri, vaikka viimeiset 15 vuotta olen haaveillut painavani 57 kg?