Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täysin varattomia (aikuisia) ihmisiä?

Vierailija
15.09.2026 |

Joka toinen juttu tuntuu koskevan jotain sijoittamista ja niissä on kaikilla oletuksena omistusasunto ja lisäksi 100 000 e osakesalkku per nuori henkilö.

Entä toinen ääripää? Onko teistä kukaan varaton tai tyyliin tosi vähävarainen, eli koko omaisuutesi alle 10 000 e? Tai tunnetko lähipiiristä? 

Ja kyse aikuisista ihmisistä eli ei mitään opiskelevia parikymppisiä. Eikä niitä, jotka elää toisen siivellä sanoen, että on itse täysin varaton mutta asuu miehen puolen miljoonan omakotitalossa.

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työssäkäyvänä kuulunut p-a porukkaan. Kävin baareissa ja poltin tupakkaa. Sinneppä ne matalapalkat hupeni. Kun tajusin lopettaa, alkoi säästöönkin jäämään. Lisäksi aloin kouluttautumaan lisää ja oon nyt ihan tyytyväinen palkkaani. Onneksi on tullut itsesäätely vastaan siinä, etten ole ottanut velkaa humputteluun vaikka rahat loppui usein ennen seuraavaa palkkapäivää. Nuorena elämän voi pilata monella tapaa. Tai ei pilata mutta sulkea tiettyjä ovia omilla valinnoilla. Ei voi syyttää jos ei paremmasta silloin tiedä. Koen nyt 30+ olevani tosi paljon jäljessä varallisuuden suhteen siinä mitä ikäiselläni ihanteellisesti olisi, siksi elän nyt kuin munkki ja kaikki mikä palkasta irtoaa menee rahastosijoituksiin ja toivottavasti ennen nelikymppisiä olen tuolla mediaanissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän