Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoat joita ihmiset luulee terveelliseksi vaikka ne ei sitä ole?

Vierailija
15.09.2026 |

Makaronilaatikko

Lasagne

Perunamuusi

Maustetut jogurtit

Karjalanpiirakka

Välipalapatujat

Murot

Banaani

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalastut

Vierailija
42/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha

Proteiini

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvattomat 

Vierailija
44/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidoista ainoastaan rasvaton on terveellinen ja lisäksi vielä erinomainen janojuoma.

Vierailija
45/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaani on hyvä kaliumin ja tryptofaanin lähde, ptää myös nälkää.

Ei pidä ainakaan mulla ja saan vatsan kipeäksi kun syön banaania, en ole allerginen tai mitään mut jostain syystä banaani ei käy mun vatsalle, eikä omena tai päärynä.

Vierailija
46/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidoista ainoastaan rasvaton on terveellinen ja lisäksi vielä erinomainen janojuoma.

Maito janojuomana on aika outoa. Rasvaton maito nyt ei maistu millekään. Käytän punaista maitoa tasan litran viikossa kun aamulla teen capuccinoa kahdelle ja vaahdotan maidon. On terveellistä. Vesi on paras janojuoma ja on terveellistä. 

Vierailija
47/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaani on hyvä kaliumin ja tryptofaanin lähde, ptää myös nälkää.

Ei pidä ainakaan mulla ja saan vatsan kipeäksi kun syön banaania, en ole allerginen tai mitään mut jostain syystä banaani ei käy mun vatsalle, eikä omena tai päärynä.

Määrä voi vaikuttaa. Kuudella tulee eri lopputulos kuin yhdellä.

Vierailija
48/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku ja lehtisalaatti. Ei juuri mitään ravinteita mutta kukkaro kevenee nätisti.

Vierailija
49/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noita kukaan luule terveelliseksi?

Minä ainakin luulen että banaani nyt ihan ok, luonnon hedelmä, ei nyt välttämättä mitään superfoodia, ei sovi niille välttämättä jotka ovat paskaruualla rikkonut oman metabolian ja on joku sokeritauti. Muutaman kerran viikossa nyt salin jälkeen teen belnderissä palkkarin missä heraproteiinia, banaani, kreatiinia ja kaakaojauhetta(sokeritonta) Salin jälkeen ne nopeat hiilaritkaan ei vissiin niin paljoa haittaa. Mitään makaroonia nyt ketään ei pidä terveellisenä.

Vierailija
50/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot. Ihan övereintä se on kun mennään johonkin pikaruokapaikkaan ja otetaan fish & chips annos kun se on joidenkin mielestä terveellisempi.

Vierailija
51/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maidossa nyt rasva varmaan vähiten aiheuttaa terveysongelmia, pahimipia proteiini(kaseiini) ja sokeri(laktoosi), ei nyt välttämättä kaikille aiheuta ongelmia mutta monilla.

Vierailija
52/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"puhdas suomalainen voi"

töissä kuultua.

Jjja eikös tää o kans vähän rassea että muualla olis voi likaisempaa?

Vierailija
53/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olut. luulen mielelle terveelliseksi vaikka ei olekaan (tai riippuu määrästä ja vaikka mistä)

Vierailija
54/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän el Nino -ilmiö tulee nostamaan ruuan hintaa noin 9 prosenttia. Esimerkiksi omenat ovat lähes 10 prosenttia pienempiä kuin ennen.

Myöskin Espanjassa musselit kuolevat kuumuuteen ja ilmeisesti kaloillakin on ongelmia.

Onneksi meillä suomalaisilla on vararavintoa Euroopan eniten, niin ei ihan  heti kuukahdeta nälästä.

Omavaraisia taidetaan olla ainkin viljan ja perunoiden suhteen onneksi. Niillä sitä ennenkin elettiin.

Vierailija
55/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ultraprosessoidut kasvisvalmisteet kuten vegemakkarat tai kaurakurtit. 

Vierailija
56/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut jo 2 sankoa puolukoita, ne ovat kyllä hyviä vitamiinipommeja ja sopivat moneien ruokien lisäkkeeksi-

Vierailija
57/57 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ultraprosessoidut kasvisvalmisteet kuten vegemakkarat tai kaurakurtit. 

Kai niitä joku pitää terveellisenäkin, en kyllä söisi vaikka ilmatteeks saisi, ainesosaluetteloita noissa kun katselee niin lähtee ruokahalut, otetaan esimerkkinä Pirkka vegemakkara, pahempiakin löytyisi, voi siellä jotain mausteita olla ok

vesi, herneproteiinivalmiste (14 %, Itävalta) [herneproteiini, sakeuttamisaineet (E407, E425), rapsiöljy], kookosrasva, rapsiöljy, sakeuttamisaine (E461), hiivauute, mausteuutteet (mustapippuri, valkosipuli, muskottipähkinä), dekstroosi, mausteet (mustapippuri, korianteri, inkivääri, muskottikukka, sipuli, valkopippuri, cayenne), karamellisoitu sokeri, maltodekstriini, suola, väri (E172), jodioitu suola

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme