Nainen, tuntisitko huonoa omatuntoa jos olisit värisokea ja näin ollen kaikki poikalapsesi perisivät sen?
Eli siis punavihervärisokee äiti synnyttää aina punervihervärisokeita poika
Kommentit (7)
Mites selität sen, että mun kaverilla on kaksi poikaa, joista vain toinen on punavihersokea? Samasta äidistä siis molemmat kuitenkin, se ei-punavihersokeakin niin äitinsä näköinen, ettei voi erehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Mites selität sen, että mun kaverilla on kaksi poikaa, joista vain toinen on punavihersokea? Samasta äidistä siis molemmat kuitenkin, se ei-punavihersokeakin niin äitinsä näköinen, ettei voi erehtyä.
Et ymmärtänyt apn pointtia! Hän ei esittänyt väitettä vaan hypoteesin.
En tiedä onko sattumaa, mutta eräällä kurssilla, johon osallistui useampi insinööri, oli peräti kolmannes värisokeita. Käykö siis insinööriäly ja värisokeus käsi kädessä? Hivenen huvittavaa oli, kun eräässä tehtävässä, missä jakauduttiin ryhmiin ja piti värien perusteella valita vaihtoehtoja, niin ei siitä meinannut tulla mitään, kun samaan ryhmään sattui 3 värisokeaa.
No parempi punavihersokea kuin punavihreä.
Vierailija kirjoitti:
Punavihersokea äiti synnyttää punavihersokeita poikia
En ole värisokea ja onnekseni olen synnyttänyt vain fiksuja tyttöjä. En yhtään kaikesta katkeraa poikaa.
Mun mies on värisokea, päätettiinkin tehdä vain tyttölapsia.
Olen värisokea, en kuitenkaan punavihersokea eikä minulla ole poikalasta.